Advertenties


Rammelend geluid

Gestart door ThE-BaKeR, 14 december 2004, 22:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThE-BaKeR

Een paar maanden geleden is mijn catalysator vervangen, omdat de steen (moet ik het zo noemen?) los zat. Tot een week nadat deze nieuwe catalysator was gemonteerd, was er een soort van rammelend geluid te horen. Hetzelfde geluid als je bijvoorbeeld een steentje of een schroefje door een stalen buis heen gooit...

Dus ik ben vandaag aan het rijden, en wat hoor ik...................jawel, dat irritante gerammel!!!  >:(

Wat is dit? Wat kan het zijn? Ik erger me er nu al dood aan...  :-\

Dennis Postma

Is dit geluid continu, of alleen op sommige momenten, heb dit ook gehad en toen zaten er 2 verstevigings plaatjes van het flexibele stuk vd uitlaat los, deze zijn er uit gehaald en het rammelende geluid was weg  :D

ThE-BaKeR

Alleen op deze momenten tijdens het rijden:

- Als ik hem in een versnelling heb en geen gas meer geef.
- Als ik hem in zijn vrij heb, en vervolgens op het gas trap en los laat.

Dennis Postma

Kan kloppen idd, hang me er niet aan op, voor het zelfde geld is het wat anders, maar misschien is dat het zelfde.  ;)

Geert

Ik heb dus ook precies hetzelfde gehad, catalysator vervangen omdat er vanalles los zat,
Nieuwe erop, maar toen bleek dat wat er in zo'n kat zit ???? los verder in m'n uitlaat ging zwerven en ging rammelen.
Middendemper eraf goed uitschudden enzo, en toen was het over.

ThE-BaKeR

Mocht dat bij mij ook het geval zijn, komt dat spul dan niet verder dan de middendemper?

Geert

De garage zei van niet, zelf weet ik er niet genoeg van.
T was daarna alleen wel over.

ThE-BaKeR

Je hebt het laten doen dus? Anders zal ik m'n pappie even lief moeten aankijken; moet hij maar even in deze koude dagen onder de auto kruipen...  ::)

ThE-BaKeR

Om hier nog even op terug te komen, het geluid is er nog steeds. We hebben de auto nog niet op de brug gehad... Ik denk dat ik dat deze of volgende week even laat doen en dan moet hij maar even goed worden nagekeken.

Ik heb trouwens het idee dat als ik het gaspedaal helemaal intrap, dat er een soort van "blazend" geluid uit de auto komt. Naar mijn gevoel is ook de trekkracht afgenomen. Je hoort snel een "hoog-toeren-geluid" terwijl de toerenteller nog niet een hoog aantal aangeeft. Zou het kunnen zijn dat er in m'n uitlaat nog troep zit van de vorige catalysator en dat het daardoor wordt veroorzaakt?

Erik22

Hoi,

Bij mij is laatst ook de katalysator vervangen omdat die kapot was. Toen werd er mij verteld dat, er stukjes uit de kapotte katalysator konden komen en in de rest van de dempers ging zitten en als je pech had zelf in de einddemper.

Toen de katalysator bij mij vervangen was, hoorde ik na die tijd ook een rammelend geluid, als ik achteruit reed. Het probleem was dat er een demper tegen een stuk ander metaal aan kwam, misschien is dat ook jou probleem. Ze heb die demper toen een stukje laten zakken en was het probleem over.

verder zou ik het niet weten.. succes ermee

erik

ThE-BaKeR

Ik heb het idee dat de uitlaat ergens "verstopt" zit ofzo?!  ???

Ilona

Ik heb precies hetzelfde gehad..bij mij is vandaag de middendemper vervangen en het irritante gerammel is weg ;D


ThE-BaKeR

Maarre, dat "vermogenverlies"...zou dat kunnen of niet? En wat kan dat "blazende" geluid zijn als ik het gaspedaal helemaal intrap?

ilonar8

vermogenverlies kan inderdaad

ThE-BaKeR

Citaat van: ilonar8 op 11 januari 2005, 11:59:13
vermogenverlies kan inderdaad
En dat wordt volgens jou veroorzaakt door...?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev