Advertenties

Kosten onderdelen spuiten?

Gestart door Wouter van Oorde, 4 december 2004, 11:04:54

Vorige topic - Volgende topic

Wouter van Oorde

Na een kleine kopstaart aanrijding gisteravond vraag ik me af wat het allemaal gaat kosten want ik was de schuldige en niet allrisk verzekerd! Weet dat er een aantal leden zijn met ervaring op het gebied van mooi spuitwerk! :) Iemand enig idee wat ik kwijt ben voor het volgende:

-schade aan de motorkap: klein deukje + lakschade
-schade aan voorbumper: alleen lakschade denk
-links 1kapot kapje wat onder de lichtunit loopt(geen idee hoe ik dit moet noemen).

Verder had ik al langere tijd in gedachten om wat xtra onderdelen te laten spuiten:

-onderlip
-spiegelopzetkapjes
-achterlichtunitkapjes (phase 1) (zijn hier trouwens ook witte knippers voor of gelijk rood laten spuiten?)
-achterruitenwisser
-handgrepen

Of is het misschien beter om hem helemaal opnieuw in de lak te zetten in een custom kleur? ;D

Gr Wouter

Wouter

was vergeten in te loggen ben dus geen gast maar lidnr.251!

Gr Wouter
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Ferdi

ik denk ongeveer als een globale schatting rond de 800 euro.....
dus geen reden denk ik om hem helemaal opnieuw te spuiten want dan zit je al gauw tegen de 2500 euro aan.... ( net wat voor lak je wil)   :D

Tuned

uit eigen ervaring

schade aan de motorkap: klein deukje + lakschade --->  motorkap spuiten 150 euro(gelijk embleem verwijderen

-schade aan voorbumper: alleen lakschade denk--->bumper spuiten geheel 200 euro

-links 1kapot kapje wat onder de lichtunit loopt(geen idee hoe ik dit moet noemen).--> is dit het plaat werk onder de licht unit vanachter? denk 50 euro ofzo

-onderlip---> 80 euro
-spiegelopzetkapjes--> spiegels denk iets van 80 euro
-achterlichtunitkapjes (phase 1) (zijn hier trouwens ook witte knippers voor of gelijk rood laten spuiten?)-->zijn gehele units laten spuien kost iets van 75 euro
-achterruitenwisser--> 15 euro
-handgrepen ---> 15 euro per stuk

ik denk iets in deze richting

Wouter

Het gaat hier om de meegespoten kapjes tussen de voorbumper en de voorlichtunits. Heb het trouwens vandaag in daglicht nog eens goed bekeken en zag dat ze aan allebei dekanten stuk zijn. Zijn deze ook leverbaar met booskijkers er gelijk aan vast?

En iemand enig idee wat een espace onderlip kost? En daar moet je natuurlijk zelf ook gaas in gaan zetten zeker? Dit is natuurlijk ook handig om gelijk bij voorbumper te laten doen... zo blijf je wel bezig natuurlijk...! ???
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Ferdi

booskijkertjes moet idd apart kopen ja bijv bij Elia of Esquiss...
en gaas moet je natuurlijk ook zelf monteren  :D

Wouter

zou wel willen maar ben niet zo super handig! ;)

peterachterop

Wouter

Heb nog ff zitten rondkieken op internet en kwam een hoop leuke dingen tegen die ik gelijk mee zou kunnen laten spuiten!
Maar kan zo snel niet vinden wat de onderdelen kosten. Als ik genoeg geld had zou het bijna op een projectje gaan lijken ;D ;)!

-Elia Meran sideksirts
-Elia Meran frontlip
-Exquis booskijkers
-SK-achterbumper

Iemand nog een idee van deze kosten?

bvd wouter

berry_p

sideskirts rond de 350 euro, en de sk achterbumper denk ik ook wel. (exclusief spuiten)

Wouter

Ben vandaag ff langs de spuiter geweest. Klap was toch erger dan ik dacht want de gehele voorkant is een paar milimeter opgeschoven en moet weer recht getrokken worden. Motorkap spuiten, zijschermen uitspuiten, bumper spuiten, radiator terug zetten en ga zo maardoor. 1 koplamp vervangen. Kosten: ?1200,-? :-[ En dan doet ie het nog zwart.? Via verzekering zou het 3000 gaan kosten....? :-\ Dan schijnen ze nl. gewoon overal nieuwe onderdelen voor te gebruiken. Ben er goed ziek van, van xtra onderdelen spuiten komt het zo niet... Daar moest ie nog 300,- extra voor hebben(kapjes achterlichten, handgrepen en spiegelopzetkapjes.) Dus giften zijn goed welkom! ;) Of de eindejaarsloterij moet goed vallen!

Maarja, stront gebeurd!

en nog een van een vriend van me: "Het leven is geen krentebol"......

rombartus

ik vind 1200 euro nog duur als dat zwart is........
en een koplamp kun je wel gebruikt kopen.
groeten bart

ppveenstra

zou toch ook eens om je heen kijken, 1200 euro is inderdaad niet echt redelijk helemaal niet wanneer ook nog eens de extra onderdelen betaald moeten worden, mocht je in de buurt van friesland wonen heb ik nog een geschikt adres voor je, dit kun je me even vragen via pm... toch succes dermee  :)

Wouter

Heb jullie advies opgevold. :) Ben nog s langs een andere spuiter gereden en  die kan het waarschijnlijk voor 800 doen ofzo. Woon niet in Friesland, toch beankt Bart 8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev