Advertenties

Project: Achterlichten

Gestart door Ballie, 31 oktober 2006, 11:55:56

Vorige topic - Volgende topic

Ballie

Ik wil van mij andere achterlicht het plastic kapje verwijderen maar krijg hem met geen mogelijkheid los
iemand een handige tip of een idee  _o_

ik wil ze monteren zonder die plastic kappen (lijkt mij een mooi gezicht  !-!)

Tijn

er rijdt toch een lichtblauwe phase 2 rond op die manier ?
staat mooi inderdaad...

Ballie

ja dat heb ik ook gehoord, heb alleen nog geen foto's van gezien

peterachterop

Meganez

Even in de oven op 50 graden, kijken of de kit dan los wil laten, zo niet op 60 graden proberen en zo totdat de kappen loslaten.

Ballie

thx ik ga het eens proberen, maar gaat het dan niet smelten (de overige delen)
ziet er wel goed uit die achterlichten zo

Timo Zuiderduin

ben bang dat als je het teveel gaat verhitten dat dan het kunststof begint te bubbelen. ook de lampkappen zelf kunnen dan naar mijn idee weleens los gaan zitten en ik neem aan dat ook dat niet de bedoeling is.

Persoonlijk zou ik liever gaan fohnen en eventueel met een scherp mesje proberen de kit lost te snijden o.i.d.

misschien dat Sebas hier meer over kan vertellen, aangezien hij in de kunststoffen werkt en wellicht weet hij meer over het smeltpunt van de kunststoffen.

Ballie

ik denk dat fohnen ook het beste is timo, het ziet er bij jochem erg goed uit alleen hij heeft hem nog in kleur gespoten ik denk dat ik dat niet ga doen maar nu meer eerst die kap er af

peterachterop

Euhm fohnen verhit je t plaatselijk en dat is een geduldige zaak.

verhit je t te snel op 1 plek dan scheurt t afdekkapje.

Net als een voorruit waar ijs op zit en dan de blower op vol tegen t raam zetten. 10 tegen 1 dat er een barst in komt.

Heb in een ver verleden eens geprobeerd in een oude lamp angeleyes te maken.
Koplamp (is glas) in de oven op 50 graden. dan wordt alles langzaam warm en kan er weinig knappen omdat alles wordt verhit.

daarna was de kit zo week als ik weet niet wat.

Maar rustig aan het geheel gaan fohnen moet ook willen denk ik.

Ballie

ga vanavond wel wat proberen, ben alleen bang dat als ik het in de oven doe dat de rest ook smelt ofzo, maar wat je zegt over de fohn dat gaat misschien wel lang duren

peterachterop

50 graden wordt de kit alleen zacht. zal heus niet helemaal een plas plastic worden hoor.

Ballie

hoe lang moeten ze in de oven dan?

Timo Zuiderduin

Het Recept voor een Ovenheerlijke achterlichtschotel!!

sorry flauw grappie!!

Ik verwacht ook niet dat je een plas plastic overhoudt, maar voor zover ik weet zijn de doorzichtige kappen van de achterlichten van kunsstof en niet van Glas dus dit zal ten opzichte van de koplampen wel verschillen.

het zwarte kunststof van de achterzijde is een hardere kunststof met een hoger smeltpunt. (correct me if I'm wrong)

ik verwacht bij het doorzichtige kunststof gedeelte dat er door de warmte luchtbelletjes gaan vormen. (misschien heb je ooit op middelbare school weleens kuststof moeten buigen d.m.v. verhitting, als je dat te lang verwarmde kwamen er dus ook bubbels in het kunststof!)

Ballie

dus hoe lang raad jij aan (in de oven)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev