Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Vandaag de bumpers eens gepast op de nieuwe car.

De uitlaat moest verhangen worden:


De kleurencombi is niet super, maar dat is voor latere zorg! :)




Dirk Kuipers

Vandaag weer even tijd om met mn'n dash bezig te gaan. Ik ben het schuren inmiddels meer dan zat, dus heb nog een paar laatste putjes/deukjes weggewerkt, en vind het wel prima zo.



Nogmaals helemaal in de spuitplamuur zetten om hem daarna te kunnen spuiten:



Hier de tweede zwarte laag:



Inmiddels zitten er een stuk of 4 lagen op, en ga ik morgen, als het er een beetje netjes uitziet, het schermpje erin zetten en het in de auto zetten.

Ik moet de rest van de delen (onderste stuk, radioframepje, etc) ook nog spuiten. Dit doe ik morgen als ik tijd heb ook nog wel even.

Morgen dus meer nieuws!!!

Dirk Kuipers

Ik kon het niet laten om het schermpje er alvast in te zetten... :)

Het was nog een heel gepiel, omdat je met een touchscreen met twee kanten zit. Het scherm zit vast aan de achterkant, waar je een aantal centimeter speling hebt, en dan moet het met kleine schroefjes, en klemmetjes vastgemaakt worden aan de voorkant...



Maar hij zit!



Hier de knopjes van dichtbij:



Helaas wil de computer die in de auto moet nu niet meer opstarten... Ik kan daarom helaas nog geen beeld krijgen, omdat ik ook geen stekker heb om hem hier binnen aan te sluiten.

Hopelijk lukt dit morgen!

Dirk Kuipers

Vandaag het dashboard in de auto gezet.
Helaas nog geen windows scherm, want de hardeschijven willen niet meewerken, waardoor de computer het nog niet doet...





De onderkant, waar de asbak zat, moet ik nog even een nieuw stuk voor maken...
Hier ga ik onderandere usb ingangen zetten, en een knop voor de kofferbak..
Daarnaast heb ik nog twee stoelverwarmingsmatten gekocht, de bedieningspanelen daarvan ga ik denk ik ook hierin bouwen.
Eerst nog wachten op de stoelen die ik gewoon nogsteeds niet ontvangen heb....

Daarnaast moet ik de verwarmingsunit, en de 2 delen om het stuur ook nog zwart spuiten.

De gele auto staat inmiddels te koop op zowel marktplaats als op deze site.

Aan mijn "nieuwe" auto was al het één en ander gebeurt. Sommige dingen positief, andere negatief.

Negatief:
- De achterbumper was gelijk gemaakt met de auto, dit is inmiddels verwijderd.
- de sideskirts zijn gelijk gemaakt met de auto, dit ga ik er nog afhalen zodra ik de gele auto heb verkocht, en ik een spuit adres heb.
- Er zit een hoge EVO spoiler op, ook nog strak gemaakt met de kofferbak, deze moet er ook af en er moet een lage op komen.

Positief:
- De deursloten zijn eruit gehaalt:
Verschil:




- De stijlen zijn strak gemaakt:
Verschil:




- De achterklep is strak gemaakt:
Verschil:




- Onder de achterlichten is het naatje strak gemaakt:
Verschil:




- Het logo op de motorklap is verwijderd, en hij is strak gemaakt:
Verschil:




En:




Morgen staat de kofferbak op het programma, en het leggen van de kabels. :)
Meer nieuws volgt dan. ;)

Dirk Kuipers

Gister een begin gemaakt aan de kofferbak.
De vorige eigenaar heeft de hele auto al met isolatiematten bewerkt, natuurlijk mooi meegenomen.



De pen voor het reservewiel zat in de weg, deze is wat korter gemaakt:



De meeste draden zijn inmiddels getrokken.
Alleen voor de computer al 4 kabels, beeldscherm, en usb voor touchscreen, een usb voor de hub in het dashboard (wat er nog in moet worden gemaakt), en een usb voor de rest, zoals bv de webcam, etc.
Ik doe dit niet op één kabel, want dat wordt wel met heel veel usb hubjes werken, en ik denk niet dat dat ten goede komt.



Hier de draden....



De computerbak. Achter de bak komt de accu te staan, die dan helemaal uit beeld is.



Zondag weer verder.

Dirk Kuipers

Gister de overige delen van mn dash zwart gespoten:





Ik ben niet echt tevreden over de zwarte kleur, en ook zitten er nog wat oneffenheden bij m'n scherm. Dit zal ik later nog wel even een keer veranderen. Eerst wil ik nu de boel draaiende en klaar krijgen.
Dat wil zeggen, de kofferbak klaar, de gele auto verkopen, de nieuwe auto spuiten.

Ik heb een foto van de gele beauty op m'n kantoortje gehangen. Met de kalender er overigens onder. :)


Dirk Kuipers

Bij het aanbrengen van de nieuwe velgen heb ik helaas 1 van de schroefdraden kapot gemaakt in de naaf van 1 van de achterwielen. Op dit moment rij ik dus rond met een achtervelg die vast zit met maar 3 bouten..

Mij is aangeraden, dat als ik 1 kant vervang, ik beter ook de andere kant vervangen kan.
Dure grap helaas... Ook is het beter dan meteen de remmerij te vervangen.
Ik weet niet precies of we de huidige lagers goed kunnen houden, dus heb voor de zekerheid ook nog 2 nieuwe lagers besteld. * ching ching*
Maargoed, dan heb ik het zometeen wel weer helemaal goed.



Daarnaast kwam er vandaag een paketje van RBCartuning binnen! Joepie!

Nieuwe spiegels met vlakke adapterplaten:


Een meterhouder voor de linker raamstijl:

Deze ziet er op hun plaatje erg schots en scheef uit, maar in het echt valt dit allemaal best mee.

Lage dakraamspoiler:



De gele megane is inmiddels verkocht. Er is dus weer voldoende geld voor de spuiter. :)
Maandag of Dinsdag ga ik weer even langs de spuiter om de definitieve kleur te bepalen. Waarschijnlijk zal de auto vervolgens over 3 weken gespoten worden.

Dirk Kuipers

#37
Vandaag even gekeken of de spiegels mooi staan.

Hier het verschil:


Vanaf de binnenkant:


Het lijkt of ze een beetje hangen, maar dit valt in principe best wel mee. Met de vlakke adapterplaten komen ze redelijk opstaand.

Ik moet zeggen dat het zicht wel 10x minder is.. Maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.

De adapterplaten passen goed, er zaten alleen geen bevestiging boutjes bij, en de gaten komen niet helemaal overeen met de auto.. Maargoed, ook daar is wel een oplossing voor te vinden.  Hier nog een laatste foto:


Ik heb de versie met knipperlichten, omdat ik aan de zijkant verder geen knipperlichten meer heb zitten. Om verdere 'problemen' te voorkomen is het zo netjes opgelost.

Ook ben ik nog heel even bezig geweest met de kofferbak.


Het gat wat je ziet, wordt een luikje naar de computer. (plexiglas)



Ook is de remmerij achter vervangen. We hebben dit eerst zelf geprobeerd, alleen zonder drukpers konden we niets met de lagers doen. Ik heb dit vandaag dus maar bij een garage laten doen.



Ik heb het blokje meteen even rood gespoten om te kijken of het wat lijkt. Ik moet zeggen dat ik dat erg mooi vind staan met deze velgen. Binnenkort de andere blokjes ook maar even rood spuiten.



Daarnaast nog even een leuke foto van de heren die mij altijd weer goed weten te helpen. Zelf ben ik de tweede vanaf links. :)
Er waren die dag leuke overalls geregeld, zodat we er hetzelfde uitzien als we daar aan het klussen zijn. Erg leuk allemaal!



Dirk Kuipers

De koplampen zijn inmiddels weer geplaatst, en zo ook het gaas onder de voorbumper.



Daarnaast heb ik de kachel dichtgemaakt in het midden. Zodat het scherm hier geen last van heeft:





De volgende metertjes moeten nog verhuizen naar de linker kant:



Ook heb ik eindelijk een soort van diode gevonden die krachtig genoeg is voor mijn renault:



Deze zorgt ervoor dat de accu's gescheiden zijn van elkaar, en als ik rij, de accu's wel geladen worden. Als ik stil sta, zal de audioaccu, de andere accu niet leegtrekken. Door een draad vanaf de dynamo naar dit aparaat te trekken, kan deze precies zien wanneer deze connectie er wel moet zijn, en wanneer deze er dus niet mag zijn.
Dit aparaat kan 150 Ampere aan, de megane van mij laad 110 Ampere, dus dat komt helemaal goed.

Dirk Kuipers

#39
Ben nog even bezig geweest met de meterhouder.. Helaas passen mijn meters er in de lengte niet in....



Wordt dus ook maar verbouwen:



Vervolgens weer polyesteren.. moest zorgen dat de metertjes wel weer mooi recht in het houdertje komen, en niet dat de ene meter naar links richt, en de ander meer naar rechts... Ik heb dit met tape wat gesteld, en vervolgens ingesmeerd met polyester.. Het is helemaal niet strak, maar dat kan ik altijd nog doen. Het belangrijkste was dat de gaten een beetje recht zaten.






Dirk Kuipers

De kleur van de megane is inmiddels ook beslist.
Hij wordt oranje. De kleur van de Ford Focus ST



De afspraak bij de spuiter is inmiddels gemaakt voor 9 april.

Dirk Kuipers

De meterhouder is inmiddels strak gemaakt. Nu nog even zwart spuiten.



Ook heb ik de stijlen zwart gespoten om te kijken hoe dat lijkt. Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Misschien een volgend project om alles aan de binnenkant eens een ander kleurtje te gaan geven? :)



Morgen moet de auto voor de apk. Heb m'n dash maar even inelkaar gezet, zodat alles even wat netter lijkt.



Ook heb ik in deze auto weer tellerringen geplaatst:



Daarnaast heb ik maar eens wat foto's van "under the hood" gemaakt!
Hier moet in een later stadium ook nog maar eens iets aan gedaan worden.





Er zit al een leuke greenfilter in.



Dirk Kuipers

Vandaag bezig geweest met de nummerplaat achter, en de verplichte verlichting.

De kentekenplaat heb ik met beugeltjes gemonteerd:



Ik heb een gaatje bovenin de ronding gemaakt, die je niet ziet als je gewoon naar mn bumper kijkt:



Achter dit gaatje heb ik een lampje gezet.

Wat het volgende resultaat geeft:



En bij donker:



Ik heb een kleiner kenteken plaatje, omdat ik dit mooier vind. De tekens staan iets naar rechts, zodat ik aan de linkerkant nog een klein blauw vakje kan maken. Dan lijkt het net echt.. ;)

Met de apk zet ik er gewoon een origninele kentekenplaat tegenaan.. :)

Dirk Kuipers

Vandaag de meters geplaatst:

Olie temp
Volt
Vacuum




Daarnaast hebben we de spoiler eraf gehaalt. Deze was weggewerkt in de kofferbakklep. Maar na een paar schroefjes, en 2 man sterk, konden we hem eraf trekken:





Ook de sideskirts die waren weggewerkt, moesten er nog af.



De restdelen moesten we er nog even afbeitelen:



Wat dit als resultaat gaf:





De auto is nu bijna klaar voor de spuiter.

Dirk Kuipers

Zo net in het donker even foto's gemaakt van de metertjes:

Totaal:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev