Advertenties


[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]

Gestart door Dirk Kuipers, 25 augustus 2006, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Aangezien ik iedere keer erg lang moet wachten voordat het droog is, hier maar weer even 2 pictures.. :P

Ik heb net een gedeelte boven het scherm even ingepolyesterd. Ik heb het eerst met tape afgeplakt, en dan met polyester er overheen. Lijkt wel aardig goed te werken:



Hier is mijn materiaal te zien!



Dirk Kuipers

Ik zit vandaag weer de hele dag op mijn stage... En heb dus maar weer even wat besteld!

Een mini toetsenbord, usb. Deze kan ik straks in een usb ingang in mn dash pluggen zodat ik makkelijk kan typen!  !-!



Dirk Kuipers

Eindelijk is het polyésteren af. Maar nu begint het echte werk....
Ik ben op sommige plekken wel een beetje gul met polyester geweest, en heb dus nog heel wat te schuren..



Hier in de auto zoals hij er straks dus in zitten moet:


En hier de tellerkast nu. Ik heb rechts net zo'n bocht proberen te maken als links, en zal hem nu nog even moeten "fine tunen", kuch, ik bedoel fijn schuren!   Y




Één voordeel van mijn aanpak is dat ik het middenstuk straks niet meer hoef vast te plakken. Ik heb het bovenste stuk wat aan de bovenkant vast zat nu aan het middenconsole vastgemaakt, en als ik nu het geheel plaats, kan ik hem onderaan aan de warmte regelaar unit vastklikken, en bovenaan houdt de bovenkant hem wel op zijn plaats! Ideaal dus!

Dirk Kuipers

Ik heb nu ook eindelijk mijn stuurnaaf binnen. Op de foto hierboven zien we de snap-off, en hier een foto met stuur:



De naaf is wel erg lang, en het stuur zit nu haast tot aan mijn kin met het snap-off systeem erbij. Dat is wel een beetje een nadeel. Ik denk dat de naaf, die wel erg lang is, nog maar even een keertje moet worden ingekort!! :)

Dirk Kuipers

Vandaag de geplande vrije dag om te schuren maar gebruikt om de naaf aan te passen.
Ikzelf ben niet zo'n lasser, maar gelukkig heb ik iemand in mijn vriendenkring die dit graag even voor mij doen wou!

Een foto van de naaf zelf heb ik helaas niet gemaakt.
Hier kun je zien aan het rubber hoe hoog dit stuk van de naaf was, en hoe we deze hebben ingekort:



Vervolgens een stukje afsnijden om het "af" te maken:



En hier de complete naaf zoals hij nu is.



Hier komt dan nog het snap-off systeem op, waardoor hij best nog wel een stukje uit steekt. Voor mij is hij nu precies goed. Ik ben dus weer een tevré mens!

Dirk Kuipers

Ik heb aluminium tellerringen geplaatst, een kleine moeite, maar een grote verbetering! Tering, wat vind ik dat mooi!



Hier nog even een foto van het stuur, met snap-off naaf en de gewone naaf van de zijkant. Hij is nu ongeveer net zo lang (of net iets langer) als een sportstuur met gewone naaf.



Ook heb ik nog een leuk foto'tje geschoten.
Ik was met een vriend mee gereden die zijn auto naar de stalling bracht voor de winter.

Je kunt zo de blindering van de ramen ook wel een beetje zien:


Dirk Kuipers

Hier nog maar eens wat foto's :P
Het schuren:



En plamuren:



Kan beginnen...




Ik heb de boog aan de rechter kant inmiddels aardig in de vorm geschuurd.



Het plamuren en schuren gaat nu dus echt beginnen!



Ik zal weer foto's plaatsen als het plamuren gedaan is.

Dirk Kuipers

Eindelijk weer eens een update:

Veel schuur en plamuurwerk verder:



Dan toch eindelijk in de spuitplamuur gezet.
Op zich is het redelijk strak, en ben ik best tevreden. Alleen over de voorkant van de boog bij de tellerplaten klopt de ronding nog niet helemaal. Maar hier kan nog aan gewerkt worden natuurlijk! ;)



De bolling bij de rechter bovenhoek moet nog iets minder. Dit soort dingen kun je pas echt goed zien als het geheel in één kleur is.



En hier nog een foto van de bovenkant van het schermpje:



Al met al ben ik toch zeer tevreden. Ik hoop het volgendeweek klaar te maken zodat het volgend weekend in de kleur gespoten kan worden!

Dirk Kuipers

Vandaag een nieuwe Coupe gekocht. Een 2.0 16v. Ook uit 1998. Met wat bumperschade.

Wat is het idee?

De huidige bodykit eraf trekken, en mijn bodykit van mijn huidige auto erop zetten. Mijn huidige gele auto "standaard" verkopen (liefhebbers?), en dan de "nieuwe" coupe een nieuwe gele (wel iets speciaals) kleur geven!

Ik hoop dat het voor de zomer allemaal af komt! Inclusief het dashboard..

Dirk Kuipers

Vandaag de nieuwe velgen opgehaald bij Edwin.
18" velgjes! Zonder beschadigingen.
Ze gaan er van de zomer pas onder!



Dit is het uizicht bij mij voor thuis, de 2 megane's die straks één worden:



Dit is de schade van de nieuwe megane. Het is alleen polyesterschade. Ik haal die bumper eraf, maak die achtervlakjes weer strak, en klaar is kees:



Dirk Kuipers

Vandaag begonnen aan de nieuwe wagen.
De achterbumper moest er snel af, omdat het daarachter al begon te roesten.

De bumper zelf was geen probleem. Maar door het wegwerken van alle naden, heeft de vorige eigenaar erg veel plamuur en polyester gebruikt.
Dit moesten we verwijderen:


Gelukkig is nog niet alles gaan roesten:


Zulke dikke lagen moesten we eraf halen:


Vervolgens het roestige deel weer helemaal glad geschuurd en geflext om verdere roest te voorkomen. Dit was nog een heel karwei omdat de vorige eigenaar het staal erg ruw gemaakt heeft om het beter te laten hechten:


Met een zinklaag hoop ik het een maandje uit te houden zonder roest, zodat hij dan naar de spuiter kan:



Zo staat hij er voorlopig even bij:


De uitlaat pijpen zijn gelukkig nog super mooi. Ik had verwacht dat deze niet meer zo mooi konden blingen, maar na een poetsdoek eroverheen gehaalt te hebben bleek dit reuze mee te vallen.
De pijpen zijn van het merk Raceland.



Nu is het zaak de gele auto af te breken, en deze te verkopen.

Dirk Kuipers

#26
Vandaag het laatste beetje audio uit de gele auto gehaalt.



Ik zit nu alleen nog met een beetje kit op de zijkanten,



en het dashboard wat ik er nog inplakken moet. Deze heb ik inmiddels wel al uit de andere meg getrokken.
Hier een paar foto's van de weer aardig standaard zijnde megane:





Ik moet zeggen dat ik nu ook al haast een halve megane in m'n kleine hokje heb liggen! :)



En dan te bedenken dat mn gele bumperkit hier nog nieteens bij zit. :)


Ik ben ook nog even met mn dash bezig geweest. De lijnen zitten er nu wat beter in, alleen zijn er nog een aantal dingen die ik nog "even" strak maken moet.


Ik heb de lijn nu ook weggewerkt tussen de twee delen. Normaal gesproken zit het bovenste deel namelijk aan de bovenkant vast.

Ik ben zelf al erg tevreden over de rechterbocht bij de tellerplaten, als je zag hoe hij er eerst in zat..  l-


Ook ga ik mn kofferbak eens wat opflateren.
Ik ga de computer en accu in het gat van het reservewiel bouwen, en dan de baskoker daarboven.
Aan de zijkanten komen dan mijn versterkers..
Hout zal ik binnenkort even halen.




Verder heb ik nog wat nieuwe dingen besteld:

- Hyperstyle spiegels elektrisch + vlakke adapterplaten             
- Dakraamspoiler (laag)  (één die aan de bovenkant zit van het raam)                                                         
- 3-gats meterhouder Megane coupe


Ook ik zit dus niet stil! :P

Dirk Kuipers

M'n nieuwe auto heeft trouwens dezelfde stuurnaaf als de oude. Ik kan alle gelukkig gewoon overzetten dus!

Dirk Kuipers

Vandaag hebben we de nieuwe wielen er maar eens onder gezet, om te kijken hoe het staat, en of er mee te rijden is! :)
Het rijden is prima bevallen. 18" met spoorverbreders kan best! ;)
Alhoewel hij eigenlijk nu nog omlaag moet.. :) Of het dan nog steeds kan, is even de vraag. :)

Wiel eraf:


Wiel erop:


Verschil:


Achterkant met de bumper er even bij:


Foto'tje van de voorkant:


Totaal, heb helaas niet een betere gemaakt:



Daarnaast heb ik hout gekocht voor de kofferbak. Werk zat dus! ;)

Dirk Kuipers

M'n nieuwe versterker is ook binnen! Klaar voor het kofferbak project. :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev