Advertenties


Aanzuiging airco in recirculatie stand

Gestart door Marc, 22 juni 2006, 08:27:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

Hoi,

Ik heb hier al eens eerder een vraag gesteld als gast en ben toern erg goed geholpen  !-!
Nu heb ik een vraag over de locatie van de aanzuiging als de airco op recirculatie stand staat.

Mijn airco ruikt nl. af en toe een beetje muf. Nu heb ik zo'n spuitbusje gekocht om de airco te reinigen.
Op het spuitbusje staat dat je de motor moet aanzetten en de airco op recirculatie stand.
Daarna het spuitbusje 'aan' zetten en de auto 10-15 minuten zo laten staan met alle ramen dicht.
Er staat ook bij dat de beste plaats voor het spuitbusje bij de aanzuiging van de airco is met de vermelding dat dit meestal bij de voetruimte van de passagiersstoel is.

Mijn vraag is nu of dit ook zo is bij de Megane?
Ik heb de airco nl. eens op recirculatie gezet, maar voel niet echt dat hij daar ergens aanzuigt (heb met m'n hand gevoeld of ik ergens lucht voel stromen). Of kun je dat niet echt voelen? :?

Alvast bedankt,
/Marc

PS: Ik heb al of het forum gezocht. Vond wel berichten over zo'n spuitbusje, maar niet waar je deze dus het beste kunt plaatsen.

rombartus

Als je airco muf begint te ruiken kan het zijn dat het freon wat in je airco zit niet zo goed meer is.
Je kunt het beste je airco opnieuw laten afvullen.
Succes groetjes Bart.

RdW

meen je dat, ik doe er altijd een schoon filter in,
en inderdaad zo'n busje reiniger...

als ie nou niet meer koud word, kun je hem toch altijd nog opnieuw laten afvullen...

Marc

Filter vervang ik eenmaal per jaar (2 maanden geleden nog gedaan) en hij wordt inderdaad nog koud genoeg.
Aan Remko: Zet jij het busje op de bodem bij de bestuurdersstoel?

Alvast bedankt,
/Marc

RdW

Ja gewoon voor de voorstoel,
kijk uit dat het nergens tegenaan spuit... ;)

airco vol aanzetten en alleen op binnen laten circuleren inderdaad,
daarna wel even alles open zetten, want je gaat kapot van de lucht... :)

Marc

Bedankt, ik ga het zometeen proberen !-!

/Marc

EyesOnly

Hoe heten die busjes en waar haal ik ze?
De auto van m'n ouders heeft ook last van zo'n muffe lucht, vooral na het uitzetten van de a/c

RdW

dit is gewoon airco reiniger en die zijn er in vele merken... Y

wij hebben die van Forté... !-!

Paul

Die werkt erg goed alleen meurt je auto naar een ontplofte appel :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RdW

Citaat van: Remko de W. op 22 juni 2006, 20:41:01
want je gaat kapot van de lucht... :)

ik heb gewaarschuwd he... :D

maar das maar eventjes hoor, dat van die appel... ;)

Marc

Heb het net geprobeerd en het ruikt nu naar citroentjes :P
Ik heb dat busje 2 weken geleden gekocht bij de Lidl in Duitsland (ik woon dicht aan de grens).
Ik geloof dat ik er 2,99 Euro voor betaald heb....

/Marc

GVR

Zorg er wel voor dat je je airco altijd even droog rijdt,dus niet pas als je de motor uitzet de airco uitzetten(ong 1km voor je op de plaats van bestemming bent).Zo voorkom je ook dat je airco gaat stinken.

Hobbelduif

Ik heb ook een busje airco reiniger gekocht. Alleen hier zit een slangetje bij die je in het aanzuigpunt van de circulatiestand moet stoppen en dan 1 minuut indrukken. Maar waar zit het aanzuigpunt precies? Ik weet dat het bij het voeteneind aan de passagierszijde moet zitten. Maar waar precies?
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

matthew

Kan ook links zitten.

Maar moet je dat niet rechtstreeks op de verdamper spuiten?
Dat is er namelijk ook en dat laat je een kwartier intrekken en dan aitco aan en dat is de beste reineging die er is in mijn ogen want je dood dan alle bacterien en weer frisse lucht want dat hoopt zich op in de verdamper.

Hobbelduif

In mijn Megane heb ik climate control. Kan je dan ook de airo uitzetten? Moet je 'm dan van AUTO afhalen?
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev