Advertenties


welke radio in meg2 zodat display en stuurconsole

Gestart door ivo1971, 18 juni 2006, 09:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivo1971

wie weet welke radio ik kan vervangen voor mijn vaste renault radio , waarbij m,n display en stuurconsole dan nog werkt.
!-!

GVR

Kunnen ze je dat niet bij zo.n audiozaak vertellen? Ik weet dat het er een klein aantal zijn maar welke???

Marc Brouwer

Pioneer, maar dan moet je daarbij wel een interface aanschaffen en dat blijkt bij sommige auto's nog niet zo makkelijk te zijn.

Ik heb inmiddels al een potentiële koper gehad die heeft afgehaakt omdat hij een dusdanig apart systeem in de auto heeft dat het verwisselen van de radio wel kan, maar de stuurbediening en het display niet meer werken.

Ik heb nu iemand met een Scenic uit 2001. Ik heb grote twijfels of dit wel gaat werken maar ik ga het uiteraard proberen.

Mocht dit niet lukken dan heb ik nog altijd een interface van Pioneer in de aanbieding.

Belangrijkste voorwaarden zijn:
- Je moet het gele interface stekkertje achter je originele radio hebben
- de iso stekker moet je intact laten
- de radio moet een IP-bus aansluiting hebben.

In het geval van Pioneer moet je al snel in de 5000 serie en verder gaan kijken om de interface te kunnen gebruiken. Huidige model is geloof ik de Pioneer DEH-P5800.

!-!
"We Shall Not Be Moved"

ivo1971


Goldwheelerke

Pioneer werkt daar goed mee ja, althans dat staat in het boekje.
Ik heb zelf een DEH-P9600, ik wil het nog steeds aansluiten op het display maar nog geen tijd voor gehad.
Zou die interface van jou bij mij ook werken marc?


Marc Brouwer

Hangt van het type Renault af, maar het is het proberen waard  !-!
"We Shall Not Be Moved"

Goldwheelerke


Marc Brouwer

Heeft je radio een IP-bus aansluiting.... is dezelfde aansluiting als voor een wisselaar (vierkante stekker)  !-!

Misschien dat ik morgen wel even langskom in R'daal  :)
"We Shall Not Be Moved"

ivo1971

ja hoor , het gaat gebeuren , ik heb een module besteld die bij een pioneer radio ook het display en de stuurbediening aan stuurt.
Dus volgende week ga ik een pioneer radio kopen , waarschijnlijk de DEH-P55BT
met bleutooth in de radio , zodat je , je telefoon in je zak kunt houden en als er gebeld word , het geluid via de speakers gaat.
En op die radio kan ik dan ook m,n creative M-Viseon aansluiten met nu 155 albums muziek voorraad.
Deze heeft namelijk 30 GB er in zitten.
daarna nog een versterker en woofer plaatsen , en knallen maar. Y

michel81

he ivo,
je kunt dan ook de deh-p75bt kopen, die heb ik nu in de auto zitten en is erg mooi en een goed geluid hoor zit namelijk ook bt audio op.
maar als je langs komt/of ik naar jou kun je het zien.
weet je trouwens zeker dat de interfase er nu is ,toen ik namelijk me radio kocht was deze er nog niet.

ivo1971

hey michel,
heb de pioneer al binnen die deh-p55bt en de module ook , die module koste wel 105 euro.volgens carmedia moet het werken.
het type van die module is : Pioneer CA-D-PI.180
heb ik besteld bij www.carmedia.nl
volgende 2 weken ben ik in goes en ga daar alles inbouwen.
je kan ook een subwoofer zonder versterker erop aan sluiten he , heb jij dat toevallig , zo ja , klinkt dat een beetje

michel81

he ivo,
oke das mooi wat wel erg gaaf is aan de 55bt is dat je je display kan aan passen aan je verlichting van de auto.helaas kan ik je niet zegen of de sub op de radio zelf goed klinkt,heb zelf een versterker er aan hangen en dat is wel erg vet hoor.maar ben jij morgen of zaterdag in de gelegenheid om af tespreken de auto gaat namelijk zaterdag om 13:00 naar ron dan kan ik nog even bij jou spieken !!!!

ivo1971

vandaag de Pioneer DEH-P55BT in mijn megane2 gezet met de cadpi180 adapter en werkt uitstekend Y.
Dat houdt dus in dat mijn display van de auto en de stuurconsole prima werken.
microfoontje weg gewerkt naar boven , naar m,n binnenverlichting.
prima geluid dat bellen via bleutooth van de radio.
Als ik in de auto kom , verbind de autoradio automatische met mijn gsm Samsung E900.
Mijn telefoonboek uit mijn telefoon staat nu ook in de radio.
Van de week draden trekken , vanaf accu en vanaf de radio naar achteren voor m,n versterker en subwoofer. :)

michel81

he ivo,
lekker he die radio,en dat bt is ook echt super he.
geeft hij het nu ook aan op het display van de auto als je wordt gebeld.
wat ik was vergeten te vragen is of je eigenlijk al een versterker en een woofer had,zal de maat van het paneel voor je versterker wel eens meten voor je kun je als je er een moet kopen naar de maat kijken.
michel.

ivo1971

Hey Michel , ja werkt perfect joh dat bleutooth .
Ik had nog een versterker maar weet niet of deze het nog doet en woofer had ik ook.
Heb vandaag +draad getrokken door schutbord , ging best moeilijk , maar met een trekveer ging het goed.
het draad door naar achteren weg gewerkt en aangesloten op de versterker , andere kant van de auto , de signaal kabels met remote draad naar achteren weg gewerkt en ook aangesloten.
De - draad heb ik verbonden aan een bout naast m,n reserve wiel (hoop op goeie massa).
Morgen de tulp met remote draad aan autoradio monteren en de + draad aan m,n accu monteren met de zekering erbij.
Heb de versterker rechts liggen(bijrijderskant) achter in de kofferbak , zodat hij op het paneel kan , wat jij voor mij hebt.
Ben benieuwd of het goed klinkt.
Had mailtje naar Jeroen Vlug gestuurd , over of hij ook ruimte had naast z,n radio , en hoe hij dat opgelost had.
Had mail terug gekregen , en hij had iets bij auto accesoires zaak iets gekocht wat het doen wegwerken.
Had bij media markt een boekje gezien van Caliber met daarin ook die afwerk plaatjes en koste 19 euro (weet niet of die prijzen excl btw waren)
ga morgen ook eens bij Le Car vragen in Goes voor z,on afdekplaatje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev