Advertenties


Banden aanschaffen

Gestart door Vinne, 31 januari 2006, 00:07:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Je kunt ook nog bedenken wat voor uitstraling je wil dat je band heeft. Dit is cker niet het belangrijkste maar telt voor sommige mensen wel mee.
Wil je een mooi v-profiel, wil je dat de banden (wang vd band) naar binnen staan? (heb ik zomers gemonteerd: Falken ZE512, heb t idee dat ze met regen wat minder grip hebben.) Nadeel hiervan is dat je meer kans hebt op stoeprand schade maar het lijkt wel of je velg iets groter is. Je hebt ook banden die juist wat meer over je velg heen hangen als het ware. (BF goodrich, onder R 19 gehad en altijd als zeer betrouwbaar ondervonden onder alle weersomstandigheden)
Dus: nog meer om over na te denken :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Vinne

Dit is wat Hoogendoornwheels zegt over de Federal SS-595:

CiteerFederal SS-595 is een kwaliteitsband waar hoge eisen aan gesteld mogen worden, volgens de laatste testen mag hij zich meten met de grote en dure jongens, kortom een moderne band voor een hele mooie prijs kwaliteit`s verhouding ! Zie Logo.
Andere merken banden uiteraard ook mogelijk !

Welke testen dat dan zijn, weet ik ook niet: mocht iemand een leuk testje gezien hebben, post hem dan ff

@Wouter: dit een band met een Vprofiel, en hij steekt iets buiten de velg (reduceert kans op stoeprandschade)

Reinier Goorden

De federal heeft ook een mooi v-profiel? :D
Ok nils, als jij het hebt getest twijfel ik er geen moment aan. Maar bij "normaal" rijgedrag in de regen heb ik nergens last van. Oh enne knappe velgen trouwens ;)

Stefan

#18
ik ben nog steeds een fan van de Goodyear Eagle F1 GSD2 die ik onder mijn coupe had.
Heel mooi V-profiel, superwegligging, stil, maar ook weer wat duurder...
levensduur was dan ook wel weer behoorlijk goed trouwens


niet van toepassing ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

Maar dat was de vraag niet avatarloze vriend ;) ;D

Stefan

heb de rest niet goed gelezen.... ::)
bericht aangepast
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

Maar zo bedoelde ik het niet ;D

Stefan

dan snap ik m zeker ff niet......... ???
maar ik ben trouwens ook niet echt wakker meer... :P
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wouter

Citeer
@Wouter: dit een band met een Vprofiel, en hij steekt iets buiten de velg (reduceert kans op stoeprandschade)
tsja, dat is voor de volgende x een goed plan aangezien vriedin lief wel s een stoepje geraakt heeft zeg maar, complete hap uit band en 5 cm velg naar de klote :-[
citaat vriendin: "oh, ik d8 dat ik nog veel verder van de stoep afzat...sory hor".
Maar de banden zijn nog lang niet op dus vind het zonde om nu al te vervangen...
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Vinne

Lijkt me behoorlijk kl*te ja als je vriendin dat doet, ze snappen vervolgens
niet dat je het echt heel erg vind he... oh... tis toch maar je velg?! aaaaah...  ;D

Meganez

Daarom was mijn vriendin ook heeel erg blij dat IK ZELF  ::)  de eerste was die schade aan de velgen had gereden..(zie je nou dat zoiets gewoon kan gebeuren, was 't eerste dat ze zei) Gelukkig was 't maar een klein beetje en heb ik het de volgende dag meteen laten repareren bij de velgendoctor. Zij zelf heeft btw nog nooit schade gereden aan de velgen..

Bij file parkeren stel ik dan ook wel de verplichting om de spiegel helemaal naar beneden te draaien aan de kant van de stoep. Bovendien heb ik mijn vriendin verplicht stootkussentjes, die standaard op de achterbank liggen, over de stoeprand heen te vouwen voor ze volledig naar binnen draaid. Bij overtreding ligt er altijd een knuppel naast me waar ik een corrigerende RAM mee uit kan delen  ;D :P

Decepticon#1

 :o Volgens mij is de vrouw in elke relatie de baas...maar niet in de auto  :laugh: :)

Wouter

haha idd, als we samen weg gaan komt het niet eens ter sprake wie rijdt en stapt ze automatisch aan de "vrouwenkant" in!

(Dit is humor, ik heb geen intenties vrouwelijke bezoekers van dit forum of vrouwen in het algemeen te beledigen.)
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Vinne

Zo is het maar net! Maar goed...
Back on topic  :police:

pieter

Quote Paul v Dijk: Hobbelen ze niet als je ze stil hebt gezet met warme banden?

Bedoel je hiermee de Pirelli P zero nero banden? Wat versta je onder hobbelen? Ik heb deze banden ook en dacht eigenlijk dat het mijn onderstel was dat hobbelde. Zijn dat mogelijk mijn banden?

Groetjes Pieter

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev