Advertenties


Banden aanschaffen

Gestart door Vinne, 31 januari 2006, 00:07:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinne

Ik moet z??r binnenkort nieuwe banden aanschaffen, want na inspectie vanavond
bleek dat de status behoorlijk slechter was dan gedacht.

Kunnen jullie je ervaringen vertellen met de banden die je hebt/had?

Als eerste zou ik graag alles weten over de zowat meest gemonteerde band bij
een setprijs (bijv. BSA Lance incl banden)
de Federal SS-595

Het gaat dus over de banden, niet over velgen!  :D


Vinne

Iedere fabrikant heeft zn eigen site... logisch
Maar daar zullen de negatieve eigenschappen niet op worden beoordeeld!
Wie is eerst?

@Ronaldm: hoe is jouw weggedrag nu?

Birt

Denk dat je ook even moet kijken naar wat voor rijder je bent. als je vooral rustig rijd en lange afstanden rijd is een zachtere band prettig. Maar die is ook lekker voor sportief ingestelde rijders. een zachtere band is eerder op temperatuur. bv de toyo's T 1 R of S waar een hele ploeg hier mee rijd. Zelf rijd ik meestal op b-merken. Heb een setje nokian's versleten in 50.000 km. verder heb ik nu 17" barum's. redelijk stijve band, rijd wel prettig (nu 15000km). Veel grip bij droog weer. regen ook redelijk. Verder heb ik bij de wintervelgen de goedkoopste van kwikfit/euromaster eronder liggen. is wel op 14". rijd ook wel aardig, maar veel minder grip vooral bij regen. ondanks dat ze smaller zijn. B-merk banden zijn over het algemeen wat sneller versleten. A-merk betaal je voor. Michelin's van de vorige eigenaar zijn bijna 100000km meegegaan. ook 14".

Hoop dat je wat hebt aan dit l*l verhaal. en succes met je keuze.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

ronaldm

ik rijd nu een paar dage op die federal banden
ze bevallen tot nu toe goed, mja kan nu nog niet egt beoordelen natuurlijk

waar ik die velgen heb gekocht doen ze 9 van de 10 die banden erom, dus met de qualiteit

hij werkt nu ook voor audi daar legt ie helemaal geen michelin meer op maar allemaal Federal :D

Birt

Heb ook geen winterbanden. Had het alleen over m'n wintervelgen. Dit zijn ook "gewoon" zomerbanden. maar de 17 inch liggen nu in de schuur en de 14 inch kun je niet meer aan zien dat het lichtmetaal is op het moment. (zo vies)
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Reinier Goorden

Heb zelf ook de federals van hoogendoorn eronder, nu zo'n klein jaartje. Ik vind het een prima band. Zag in een ander topic dat iemand zei dat de federal het in de regen niet zo best doet. Zelf heb ik hier nog weinig last van gehad. Ik pas ook de snelheid wat aan bij stevige regen ;). Heb nog geen last van aquaplaning gehad. Voor de winter hen ik ze er natuurlijk onderuit geknikkerd.
Volgens die kerel van hoogendoorn is het een betere band als de toyo, deze zijn volgens hem te zacht en slijten te snel. Hier kan ik niet over oordelen, heb nog geen toyo's gehad.
Het is van oorsprong een australisch merk als ik het goed heb, en daar regent het nu eenmaal minder vaak als bij ons ;D, maar zoals ik al zei heb nog niet veel last gehad in de regen.
Ik persoonlijk vind het een prima band. Succes :D

RaymondTroost

kheb ok de federals.. topband..

ronaldm

 :D

Mooi dan heb ik toch ook een goede keuze gemaakt bij hoogendoorn ;)

Vinne

Kijk, dit zijn de verhalen waar ik op hoopte. :D Zijn er mensen die bewust hebben
gekozen iets meer geld uit te trekken voor hun banden, dus ipv van de
standaardgemonteerd band (in dit geval vaak die Federals) een duurdere te
kiezen?

Paul

Ik heb al verschillende merken banden onder mijn coup?'tje versleten.
-Michelin pilot sport sx- Duur, goed bij droog, slecht bij regen. +/- 30.000km
-Goodyear eagle gsd- goede prijs redelijk bij droog, redelijk bij regen (veel spoorvorming)25-30.000km
-Toyo proxes t1s-duur,Super bij droog en nat, perfecte stuurprecisie, 20.000km
-Dunlop sp sport 2000- redelijk bij droog, geen grip bij nat, goede stuurprecisie, Km weet ik niet 2 stuks
-Goodyear eagle f1-vrij duur, stil, super grip droog en nat, 15.000km (waarvan 3x circuit ;D)
Ik ga nu wel iets goedkopers proberen, heb pas op de laguna van mijn vriendin gt-radial banden gelegd 16inch ?50,-
en deze rijden best goed.
De banden die ik onder mijn auto heb gehad 195/50/16, 215/40/16, 205/45/16

Bij de km standen gaat het om de voorbanden op een 2.0 16v
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EyesOnly

Ik heb al 3 jaar toyo's en wil geen andere meer :)

Timo Zuiderduin

Pirelli P-zero Nero en bevallen uitstekend  :D

Paul

Hobbelen ze niet als je ze stil hebt gezet met warme banden?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Meganez

Citaat van: Reinier op 31 januari 2006, 19:08:23
Zag in een ander topic dat iemand zei dat de federal het in de regen niet zo best doet. Zelf heb ik hier nog weinig last van gehad.

Dat was ik. En ik heb er ook nog nooit "last" van gehad. Ik test alleen mn auto wel eens uit, op veilige plekken door zo hard mogelijk door de bochten te rijden, voor de fun, en omdat je je auto zo beter leert kennen.. Maar dit heb ik dus met de toyo's gedaan en met de federals en met de federals slip je gewoon veel eerder door met nat weer als met de toyo's.. om hieruit de conclusie te trekken dat ze per defenitie slecht zijn bij nat weer was fout van mij, maar het kan dus beter? :D

Bij droog weer vind ik de federals prima, maar dat had ik vinne al via de pm laten weten toen hij hier om vroeg.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev