Advertenties


veel kappot :(

Gestart door ***renault, 26 januari 2006, 18:28:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

***renault

Goedenmiddag vandaag bij de dealer geweest voor een kleine beurt, kreeg het volgende lijstje aan dingen mee die stuk waren (5 maanden geleden groote beurt gehad toen was allen nog goed ????)

-Versnellingsbak lekkage LV
-Carterpan lekkage
-Koppakkinglek
-Uitlaat spuitstuk gescheurd
-Tussenpijp lek

Nu zag ik in het reparatie gedeelte van dit forum staan:

De reparatie die is gedaan: ? Spruitstuk vervangen en wat kleine onderdelen
Zelf gedaan of laten doen: ? ?Laten doen
Kostenplaatje: ? ? ? ? ?769 en een beetje

Kost een nieuw spruitstuk zoveel geld??

Edgar

jah is duur grapje zo. Ben je zelf handig dan kan je het spruitstuk ook van de sloop halen en vervangen of misschien een kennis die hem dicht kan lassen?

Tussenpijp lek gewoon rechte pijp tussen zetten. Carterpan lek kan soms heel simpel met een popnagel gedicht worden. Versnellingsbak lekkage is minder als het een scheurtje is scheurt deze waarschijnlijk verder en ben je toe aan een nieuwe versnellingsbak. Of een revisie van je huidige en je koppakking gaat ook in de papieren lopen. Misschien tijd voor een nieuwe megane??

Bij mij is inruil mogelijk...

Bob

Yep het spruitstuk kost zoveel ja. De mijne is ook pas geleden vervangen.

elmar

Citaat van: Edgar op 26 januari 2006, 18:37:31
Carterpan lek kan soms heel simpel met een popnagel gedicht worden.

Ik wil wel eens weten waar jij die popnagel gaat plaatsen dan?

Lekkage links, zal wel je aandrijfashoes zijn, of de keering die er in zit

Edgar

Doen we wel eens bij de crossauto's gewoon het gaatje iets opboren popnagel erin en klaar.

Is geen top oplossing natuurlijk en ook niet aan te raden maar gokte wel op een beetje gezond verstand dat de poster van dit topic dit niet al te serieus neemt..

***renault

Bedankt voor de snelle reacties, denk dat ik inderdaad maar voor de oplossing van edgar ga en deze megane weg doe.
Ook bedankt voor de inruil aanbieding, maar ruil heem liever in bij iemand die niet door heeft hoeveel er mis is, dan krijg ik misschien nog wat meer voor ?:P tis een megane uit 96 met 180.000 op de teller en de nodige gebruikskenmerken dus is nog maar de vraag of ik er uberhaubt iets voor kan krijgen


Edgar

marktwaarde ligt op zo een 3000 euro mits ie goed is...

EyesOnly

Citaat van: ***renault op 26 januari 2006, 20:06:43
maar ruil heem liever in bij iemand die niet door heeft hoeveel er mis is, dan krijg ik misschien nog wat meer voor ?:P
Smerige zaak

***renault

Goedemorgen,

Citaat van: ***renault op Gisteren om 20:06:43
maar ruil heem liever in bij iemand die niet door heeft hoeveel er mis is, dan krijg ik misschien nog wat meer voor 
Smerige zaak

Haha ja klopt doe ik ook niet, maar ik ben in het heetst van de stijd vaak erg wild in mijn hoofd en dan begin ik monteurs enz uitteschelden en dat soort plannen te bedenken ;). Nu ondertussen weer wat afgekoeld :P

Ik heb iemand gevonden die mijn spruitstuk kan lassen (Is een vrij klein scheurtje wordt niet zo heel moeilijk)
De versnellingsbak lekkage en de carterpan laat ik door een beun doen.

Nu heb ik gister een monteur (welliswaar van Suzuki) naar de koppakking laten kijken, maar die zegt dat er niet zo veel mis mee is ??? geen olie in de koelvloeistof de motor temperatuur blijft goed en er lekt geen motorolie of koelvloeistof. Denk dat ik hiermee dus nog even wacht. Iemand nog andere suggesties hoe ik de koppakking kan controleren?

En met het maken van die tussenpijp heb ik nog wel ff voor er weer een APK moet :P

Vr. Gr.

Edgar

Begrijpelijk...

Wat betreft de koppakking even kijken of er witte rook uit je uitlaat komt. Zo ja dan is ie lek.

***renault

Hoe kan ik de compressie meten?
En weet iemand of het erafhalen van het spruitstuk erg moeilijk is? Hoorde dat het spruitstuk bij een 1.6 vrij makkelijk er af te halen was i.v.m. het dichtlassen

***renault

Citaat van: Remko de W. op 30 januari 2006, 18:44:00
euhm...met een compressiemeter... ???

Had ik zelf ook wel kunnen bedenken idd  ::)

Bedankt voor de informatie, alleen twijvel ik nog tussen het aanschaffen van een honda crx del sol of het laten maken van deze...  iedereen hier stemt natuurlijk voor een megane, maar mijn ervaring met renault is zo ondertussen toch wel dat het stuk blijft gaan tot je blut bent :P Het zijn net vrouwen hoe mooier het eruitziet en hoe beter het rijdt des te onbetrouwbaarder  ;)

mocht ik toch in mijn megaantje door rijden heb ik in ieder gevaal veel aan de informatie bedankt.

Vr. gr

mich

Citaat van: Edgar op 26 januari 2006, 18:45:05
Doen we wel eens bij de crossauto's gewoon het gaatje iets opboren popnagel erin en klaar.

Is geen top oplossing natuurlijk en ook niet aan te raden maar gokte wel op een beetje gezond verstand dat de poster van dit topic dit niet al te serieus neemt..

in een popnagel zit toch ook en gaatje in het midden??? noemen ze dat niet het ene gat dichten met het andere gat...?

Edgar

Nee in een popnagel zit niet altijd een gaatje in het midden. Het staafje wat in je popnageltang gaat wordt door het gaatje weer naar buiten getrokken om de achterkant van de nagel om te vouwen en dat staafje wordt vervolgens afgeknipot door de popnageltang. waardoor een dicht geheel ontstaat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev