Advertenties


TFT scherm + Headunit

Gestart door Arno, 1 januari 2006, 15:24:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno

Hoi

Ik heb weer eens vraagje, misschien een beetje een domme. Maar goed dat zien we dalijk weer wel :P

Tegenwoordig zie je steeds meer tft schermpjes in auto's zitten, nu zou ik zelf ook wel zoiets in me dash willen hebben. Ik heb al wat info erover gevonden hoe je zoiets mooi kan weg werken enzo.
Maar ik wil alleen zo'n schermpje erin als je die bijvoorbeeld los op je headunit kan aansluiten en kan zien welk liedje eraf word gespeeld etc.

Is dat mogelijk wat ik zou willen? Zo ja, wat voor uitgang heb je nodig op je head unit? Mocht het niet kunnen, op welke "simpele" headunit zou het wel kunnen.( als het al mogelijk is)

Alvast bedankt !!

Arno

EbOoZ

Als je zoiets wilt, moet het volgens mij al een accesoire zijn van je HU, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien met een standaard HU.

Arno

Okej laat ik het anders vragen.

Wat voor uitgang heeft je HU nodig om een tft scherm op aan te sluiten en een dvd'tje bijv te bekijken? Dan kan ik is op zoek gaan naar wat voor HU's dit ondersteunen en wat ze ongeveer kosten.
En heeft ieder tft schermpje dezelfde type uitgangen?

Graag wat meer info hierover :)

EbOoZ

Voor DVD's zit er S-video achterop een HU. Daar koop je dan een schermpje voor die ook S-video ondersteund en voil? :D

Robin

~Bij bijna alle HU's zit er gewoon een gele cinch achterop. Dit is een analoge video uitgang.
Als jij een HU koopt die dvd's kan afspelen zit er standaard een video uitgang op.

M.V.G

Arno

Robin, bedoel jij S-VHS net als bij computers? Maar die uitgang zit alleen op HU's die dvd's kunnen afspelen zeker?

Ik heb een relatief "simpele" pioneer HU waar het denk ik niet op zit.

EyesOnly

Nee hij bedoeld gewoon composite, 'tulp stekkertje'

Arno

Sorry als ik het verkeerd begrijp.
Maar zo'n aansluiting zit alleen op HU's met dvd functie?

Zo ja, dan is dit denk 1 vd goedkopere en mooiere oplossingen voor een mp3 / dvd speler + scherm: Dit is dus een inklapscherm wat op zich perfect is. Ik denk dat een headunit + losse tft ongeveer even duur is namelijk. En dit staat gewoon wat netter.
Als iemand anders nog zulke HU's weet voor mooie prijzen!
Let me know ;)



?599.00

Product Beschrijving? ?
De ideale oplossing als u op zoek bent naar een uiterst betaalbare manier om uw auto uit te rusten voor mobiel entertainment. Met een display van hoge kwaliteit, CD-wisselaarbediening, Bass Engine-geluidsverwerking en Ai-NET-interfacemogelijkheid beschikt u over een gebruiksvriendelijk, gemakkelijk uit te breiden systeem dat met u kan meegroeien.

[MMS Power Features]
? Blue Illumination
? Low Reflection Rear Projection
? 2V Performance Voltage Pre Out
? 1 Preout
? 45W x 4 High Power Amplifier
? 6,5" TFT Wide LCD Monitor

[MMS Audio Processing]
? Treble Center Frequency Control
? Bass Witdth Adjustment
? Bass Center Frequency Control
? Subwoofer Phase Selector
? Subwoofer Level Control ? Bass Engine

[MMS Connectivity]
? NAVI MIX
? NAVI RGB Input
? Ready for iPod
? OEM Steering Remote Control Ready
? 1 AUX AV Input

rondevries.nl

EyesOnly

Citaat van: Arno op  2 januari 2006, 10:04:45
Sorry als ik het verkeerd begrijp.
Maar zo'n aansluiting zit alleen op HU's met dvd functie?
Uiteraard, wat heb je anders aan een video-out als er geen video functie aanwezig is ;)

Arno

Ja misschien dat je de namen van het liedje wat afgespeeld word ziet. Dat dacht ik dus..

Greencabrio

Hey die alpine die hierboven staat is alleen een mp3 speler. Een dvd speler moet je hier nog los bijkopen! Een goede optie voor wat je wil is de JVC KD DV 5101/6101 of de Sony Mex R1 DVD.  Deze zijn allemaal zo rond de 300 euro behalve de JVC KD DV 6101 die zit op 349 en dan heb je dus wat extra pre-outs. Verders moet je bij deze units wel een schermpje kopen. En als je bij de JVC dan een mp3 cd/dvd afspeelt dan krijg je een menu waarop je de albums en de nummers kan zien en selecteren!

Grt Michael

Arno

Bedankt Michael !

Volgende vraag: zit er bij ieder TFT schermpje, zoals deze: http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?products_id=2128

een montagesteun?
Of is het best om een universele te kopen?


Greencabrio

Hey...

Nee bij die zit geen montage steun, deze moeten ze apart bestellen en kost 30 tientjes. Je kan beter het scherm van autovision bestellen zit al een steun bij!

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=27_50&products_id=2045

Arno

Thx !

Had net een pm gestuurd met de vraag om specs van jou schermpje toen der tijd. Maar nu zet je zelf al een link weg ;)

Heb je misschien nog foto's van hoe jou schermpje gemonteerd zat? Ben ik erg benieuwd naar !

Greencabrio


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev