Advertenties


Multi riem vervangen nu storing en geen vermogen 1.9 dti 1999

Gestart door @rnoud, 6 november 2005, 15:23:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@rnoud

Van het weekend ben ik stil komen te staan langs de snelweg met een kapotte multiriem.
Deze heb ik vervangen, maar als ik nu ga rijden dan gaat het lampje van de electrische storing branden (voorgloeilampje)
Ook levert de motor weining vermogen en "nagelt" hij meer en maakt meer herrie.

Ik heb de accu al opgeladen.
Computer gereset door de polen tegen elkaar te houden.
Laadstroom gemeten van de dynamo deze is oke.

Kan het zijn dat ik hem toch bij de dealer moet laten resetten?
Of zou de gloeispiraal kapot zijn en blijven gloeien? Zoja kan je dit zelf testen?

Als iemand tips heeft, hoe je bijvoordeeld zelf de computer kan uitlezen zijn die erg welkom. (heb een auto gehad waarbij je dat zelf kon door draadjes door te verbinden en dan kwam de storing op het dashboard te staan).

Het gaat hier om een PhaseII uit 1999 1.9dti

Paul

Waarschijnlijk zijn er stukken van je multiriem tussen je distributieriem gekomen.
Die is dan 1 of meerdere tanden versprongen, wat het vermogensverlies en stroingen verklaart.
Zou er snel iets aan laten doen, het kan goed zij dat de distributieriem beschadigd is, en je wilt niet dat die springt. ::)
Succes :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

@rnoud

Owke, maar kan het nu dan al niet zijn dat de kleppe en al krom zijn.
Of valt dat mee het is geen 16v, daar heb je het wel bij dat als de riem niet goed staat je gelijk kromme kleppen hebt.

Maar de storing is niet gelijk als je de auto start duurt ongeveer 1 of 2 minutjes, en je moet rijden als hij stilstaat komt de storing niet.

Paul

Nee, de kleppen zijn dan over het algemeen niet krom.
Er zit een spie in de nokkenaspoelie en die breekt dan af, waardoor de nokkenaspoelie verdraaid op de nokkenas.
Die poelie zou je dus ook goed moeten controleren.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

@rnoud

probleem opgelost.

De distributie was idd versprongen, ligt een nieuwe op en loopt weer als een trein.
Bedankt voor de tips

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev