Advertenties


Megane coup? DTI, motorische problemen

Gestart door Kevin, 11 oktober 2004, 12:51:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin

2 weken geleden heb ik mijn auto binnen gedaan bij mijn garagist voor onderhoudje net voor de keuring, 4 nieuw banden erop enz. Kostplaatje 700?  :-\ . Nu een paar dagen na de keuring begon mijn motor een vreemd ronkend lawaai te maken. Eergisteren sloeg opeens de motor af en pats boem baf gedaan. Geen kick gaf die meer.  :-[
Nu blijkt de spanrol van de distributieriem naar de haaien wat ook een gevolg kan hebben voor mijn kleppen. De distrubutieriem is vervangen geweest bij 150.000km en ik zit nu aan de 198.000km. Vervangt Renault de spanrol niet als ze de distributieriem vervangen?
Ik ga dadelijk mijn verhaal halen bij de Renault garage. Wordt vervolgd..............

kevin

Laat al maar zitten, 2 bouten van mijn motorblok zijn overgegaan waardoor mijn motor is komen scheef te hangen en alles zowat naar de haaien heeft geholpen, stukken tussen de 2000? en de 2500?. Als dat geen goed nieuws is  :'(

Wendy

Dat is ### voor je....
Ga je hem nog wel laten maken...
Of denk je dat het over is??

Maar hebben ze trouwens nog een verklaring gegeven hoe dat kan???

Kevin

Kheb ne deal gesloten, ik kan een koopje doen. Hij geeft mij een korting van 3800? voor mijne kapotte megane met 200.000km en als ik zelf nog 5750? bijpas kan ik een Mitsubishi Space Star Diesel met 40.000 km op de teller staan kopen van 2001. Ik vrees dat het doek gevallen is. Met veel spijt in het hart ga ik afscheid nemen van mijn megane, twas een heel fijne wagen, maar ik koop nooit nog een Renault.  :(
De oorzaak is het slecht monteren van de distributieriem aan de motorblok door een erkende Renault Garage Paesemans in Hasselt. De mekanieker heeft de schroeven niet vast genoegd gedraaid en hierdoor zijn deze boeten uit het motorblok gerukt => stuk of 5 cilinders naar de haaien. Begin het maar eens te bewijzen

FR@GSTER

Citaat van: Kevin op 11 oktober 2004, 21:56:08
hierdoor zijn deze boeten uit het motorblok gerukt => stuk of 5 cilinders naar de haaien.

Hoi Kevin

Was wel een heel aparte dti'tje met 5 cilinders..........de mijne heeft er maar 4.  :)

ff alle gekheid op een stokje.

Das natuurlijk zwaar balen als zoiets gebeurd, ik heb laatst bij mij ook de riem laten vevangen door een beun, tevens nieuwe spanrollen erop laten zetten. Mijn auto heeft nu 92.000 km op de teller dus zou nog lang genoeg meekunnen, maar als ze er bij de garage een zooitje van maken houdt het op he. :-\

Kun je niet via rechtsbijstand proberen om de garage aansprakelijk te stellen ?? het gaat natuurlijk wel om een hoop poen.  :'(

In iedergeval, sterkte en suc6.

Groeten Patje

Ferdi

Rechtsbijstand is een 7-jaren plan na mijn ervaring...  ::) iig geval succes en ik kan me er wel iets indenken ja, dat je het vertrouwen in Renault kwijt bent...

jeroen84

Citaat van: kevin op 11 oktober 2004, 14:02:34
Laat al maar zitten, 2 bouten van mijn motorblok zijn overgegaan waardoor mijn motor is komen scheef te hangen en alles zowat naar de haaien heeft geholpen, stukken tussen de 2000? en de 2500?. Als dat geen goed nieuws is :'(
ik neem aan dat hij alrisk verzekerd is
en de motor loopt nog
ff total loss tegen boompje parkeren
en klaar

coupe-monte-carlo

niet doen :o
levensgevaarlijk  >:(
tegen mijn voorkant van de auto, die geeft tenminste nog iets mee  :P
en maak je mij ook blij  ;)
ps: wel goed mikken, en niet al te hard , wil graag de motor heel houden
motorkap en voorbumper gaan binnenkort toch vervangen worden   :)

Jeroen

Topic gaat op slot voor er nog meer van dit soort onzin reactie's komen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev