Advertenties

Verlichting knoppen ventilator, kachelstand en temperatuur werkt niet

Gestart door Matthijs B., 13 september 2005, 23:35:12

Vorige topic - Volgende topic

Matthijs B.

Iemand enig idee, zekering is goed en knoppen zelf werken, alleen de verlichting niet. Lastig nu het al weer wat eerder donker wordt.

Alvast bedankt.

Mvg,
Matthijs
PS: Handig en nuttig forum trouwens? :D

MB82

Lampjes kapot? Breuk in kabelboom? Bij mij doet de meest rechtse het af en toe niet, gewoon een keer tegenaan tikken en hij gaat aan... Altijd leuk de elektra bij renault ;)

ForeverYoung

lampje kaputt

had bij de 19 altijd dat ik er tegenaan moest drukken/tikken

op het laatst hielp dit niet altijd meer, dus toen ramde ik er met de vuist tegen aan (iets te hard zo bleek)

dus deed het licht helemaal niks meer, oplossing: even loshalen, paar schroefjes (torx dacht ik) verwarmingspaneel eruitslopen (bij de M?gane gelijk aan de 19) en dat lampje vervangen en toen was het goed.  :laugh:

maar rammen helpt dus niet echt want volgens mij krijgt het lampje daar ook een opdonder van, als ie 't eerst half doet dan doet ie na het slaan op het paneel niks meer.

peterachterop

Citaat van: Martijn B op 14 september 2005, 00:11:10
Lampjes kapot? Breuk in kabelboom? Bij mij doet de meest rechtse het af en toe niet, gewoon een keer tegenaan tikken en hij gaat aan... Altijd leuk de elektra bij renault ;)

bij mij precies t zelfde links doet niet rechts heeft kuren.

En weet iemand welk soort lampje er in de unit moet waar t klokje en temperatuur in zit?

Timo Zuiderduin

als ik het goed begrijp werkt bij Matthijs alle dashboard verlichting niet meer.
dit is dus niet een kwestie van een kapot lampje maar duidelijk iets in de voeding van de lampjes.

lijkt mij dat er ergens een kabelbreuk is! of dat d.m.v. oxidatie op stekkers de stroom er niet meer goed doorheen komt.
wordt dus even op onderzoek uitgaan!!

ForeverYoung

Citeerventilator, kachelstand en temperatuur

dan denk ik aan het verwarmingspaneel en bij de 19 was daar 1 lampje verantwoordelijk voor.
neem dus aan dat dat bij de M?gane hetzelfde is.

ben toen met het lampje naar de dealer gereden en heb er gelijk toen een stuk of 5 op reserve bij genomen (duur spul trouwens)

heb momenteel geen flauw idee waar ik ze heb gelaten, anders zocht ik er zo even een type bij.

maar de dealer kan dit ook in z'n programma (Dialogys) zien.

Matthijs B.

't gaat eigenlijk alleen om dat hele paneeltje (met die drie draaiknoppen), ik heb wel eens gekeken, maar kon niet echt een lampje ontdekken

MB82

Gaan die lampjes ook via een relais ??? Dit had ik met de mistlampen, na veel irritatie en lang zoeken bleek het een kapot relais te zijn ;)

Matthijs B.

Citaat van: Martijn B op 14 september 2005, 21:57:49
Gaan die lampjes ook via een relais ??? Dit had ik met de mistlampen, na veel irritatie en lang zoeken bleek het een kapot relais te zijn ;)

Goeie vraag, weet ik dus niet

Patrick

De lampjes worden direct aangestuurd vanaf de zekering, dus geen relais.
Ik heb het probleem ook gehad, bij mij waren de lampjes stuk.
De lampjes zitten in het bedieningspaneel.
Eerst het paneel uitbouwen, dan het paneel openmaken en lampjes vervangen.
Het was alleen wel kl#te werk omdat het veertje van de recirculatie knop er uit sprong.

Ik ben ongeveer een uur bezig geweest, en de kosten alleen een paar lampjes. :D

Matthijs B.

@Patrick, bedankt voor de tip, inderdaad alle drie de lampjes stuk (zelfde type als in klokjespaneel)  8)

Lampjes vervangen en na, in totaal een kwartiertje deden ze het weer  :D

christiaan

Wordt de kachelventilator wel door een relais geschakeld?
Bij mij doet hij niets meer, heb al wel de kachelweerstand vervangen, maar het euvel is nog niet opgelost!!

Iemand een idee?

ThE-BaKeR

Citaat van: peterachterop op 14 september 2005, 10:41:54
Citaat van: Martijn B op 14 september 2005, 00:11:10

bij mij precies t zelfde links doet niet rechts heeft kuren.

En weet iemand welk soort lampje er in de unit moet waar t klokje en temperatuur in zit?
Weet ik niet zo uit het hoofd. Maar als je het lampje eruit haalt en ermee naar de garage gaat, hebben ze heb voor 95% wel in voorraad. Zijn allemaal standaard lampjes.

peterachterop

zijn inmiddels allemaal vervangen en werken gewoon allemaal.
Denk dat ze gewoon allemaal op waren.

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev