Advertenties


Koppeling en veren..

Gestart door yamf, 8 september 2005, 10:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yamf


Is het normaal dat als je je koppeling helemaal op laat komen dat je auto dan afslaat? moeten jullie ook zo veel gas geven in een helling? ik moet echt mij gas pedaal intrappen anders rolt hij echt naar achteren!  :-\

en ik heb ook nog een krakende geluid.. als ik over een hobbeltje ga dan ktraakt hij ik denk dat het met de veren te maken heeft.. of niet  :-\ en zo ja hoe kom ik er van af?



Timo Zuiderduin

@YAmf,.. Ik denk dat het allemaal een kwestie van wennen is. je hebt de wagen net dus je moet nog even uitvinden wat zijn eigenaardigheden zijn.

waarschijnlijk heb jij met Rijlessen in een diesel gereden en die slaan wat minder snel af.

en dat kraken,.. tsja er kraakt altijd wel iets denk ik!!

yamf

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op  8 september 2005, 11:14:43
@YAmf,.. Ik denk dat het allemaal een kwestie van wennen is. je hebt de wagen net dus je moet nog even uitvinden wat zijn eigenaardigheden zijn.

waarschijnlijk heb jij met Rijlessen in een diesel gereden en die slaan wat minder snel af.

en dat kraken,.. tsja er kraakt altijd wel iets denk ik!!


Ok.. ik zal geduld hebben..  :)

MB82

Ik vond ook toen ik mijn coupe net had dat ie vergeleken met de vorige auto veel sneller afsloeg. Maar alles was dan ook nieuwer en niet zo versleten als de vorige ;)

yamf

ok..

Hmm.. heb gisteren 350 km gereden.. lekker door rijden ook.. ik hoop dat ik niet geflits ben.. ::)  >:D

Alleen heb gisteren bij een helling een beetje te veel gas gegeven en mijn auto begon echt vreselijk te stinken.. ik denk dat het benzine was.. of misschien mijn koppeling platen  :-\

Ik denk dat ik wat rustiger met mijn autootje moet doen.. anders help ik mijn auto naar de kl^ote  ^-^

Stefan

ook op een helling moet je de koppeling op een gegeven moment toch eens helemaal op laten komen hoor..... :P ::)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

yamf

Citaat van: Stefan op  9 september 2005, 12:08:30
ook op een helling moet je de koppeling op een gegeven moment toch eens helemaal op laten komen hoor..... :P ::)


hmm.. dat kan ik dus niet want dat slaat hij af.. :(


Stefan

als je eenmaal rijdt op een helling, dus je trekt op en rijd in zijn 1) dan heb je toch de koppeling niet meer ingetrapt neem ik aan..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

yamf

Tuurlijk niet!

Als ik op een hellig stil sta en ik wil weg rijden dat moet ik veel gas geven om vooruit te komen anders slaat mijn motor af..

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

yamf

Citaat van: Stefan op  9 september 2005, 14:31:12
aha

da's niet zo fraai dus ;)

Klopt.. hebben jullie dit ook of niet? ik heb nog 3 maanden bovag garantie dus kan nog terug gaan? misschien ligt het ook aan mij? tja.. pfff.. het zal wel goed zijn :P

Joost-cabrio

tja ik heb het wel iets maar ik heb een 2.0 16v met een ide motor en die staan er wel iets bekend om, om onregelmatig te lopen.
ivm de electroniesche afstelling zegt de renault dealer.


Stefan

nee, ik heb er geen last van
Misschien dat je koppeling een beetje versleten is, dat ie erg laat "pakt" zegmaar
Anders laat je er toch ff naar kijken als je toch nog garantie hebt :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MB82

Ik denk dat het niks ernstigs is. Misschien moet je nog wat wennen aan de auto. Ik herken het wel, had er ook last van maar nu niet meer. Alleen dat de auto erg ging stinken kan ik niet verklaren.

Timo Zuiderduin

Citaat van: yamf op  9 september 2005, 09:37:11
ok..
Alleen heb gisteren bij een helling een beetje te veel gas gegeven en mijn auto begon echt vreselijk te stinken.. ik denk dat het benzine was.. of misschien mijn koppeling platen? :-\

dan heb je teveel lopen gassen terwijl je je koppeling nog ingetrapt had,.. en dan gaan je platen inderdaad stinken.
koppeling is puur een kwestie van wennen, ik had er met de megane in het begin ook moeite mee.

als je platen echt beginnen te slijten ga je wel andere rare dingen merken.
dat bijvoorbeeld je toeren terwijl je aan het rijden bent ineens keihard dalen en dan weer omhoog schieten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev