Advertenties

Schroefsetje GROOT PROBLEEM

Gestart door bas1984, 6 september 2005, 21:44:41

Vorige topic - Volgende topic

bas1984

hmmmm ik ga je als het goed is deze week meer over vertellen  :angel:

ppveenstra

wat voor prijzen zitten deze setjes?

Ferdi

gewoon computertaal gebruiken... : ik heb een renault megane 1.1 of een 1.2 of een 2.1  ;)  ;D  ;D  :D

bas1984

bas1984

mijn prijs is met korting.......
dus weet nie wat jullie voor een korting gaan krijgen.....
en die de prijslijst kan je met gemak vinden op die site... alleen staat mijn set er nergens tussen  ;D

de set kost ZONDER korting meen ik 599 euro.....

heb vandaan trouwens mailtje gekregen en ze hebben vandaag me set opgestuurd  :D
toffe gasten daar bij platimex!!!! service is egt zo  :D

bas1984

ZO set zit eronder maar een probleem heb ik ermee.....

ik heb dus gewoon de orginele veer en demper eronder uitgehaald en de veeerschotel en alles  op de auto laten zitteb ( en nee de veeer schoot me niet om me oren :lol: )

dus de nieuwe demper en veer eronder gezet maar ik heb nu als ik stuur een 'klonk' geluid erin.... net alsof de veer niet goed zit en zich met sturen steeds ronddraaid....

zou het dus idd kunnen dat me veer er niet goed opzit? lijkt me sterk want heb ik wel op gelet met montage, zou kunnen dat ze veer zich verdraaid heeft?

heeft iemand een idee?

dus de onderkant zit gewoon in dat schaaltje.... kan niks mis mee zijn....en aan de onderkant is de veer gewoon plat zeg maar dus zit gewoon op dat schaaltje.....

en aan de bovenkant zit de veer gewoon in de orginele veerschotel precies hetzelfde als de oude veer ook heeft gezeten.....

wat oh wat heb ik fout gedaan?

Jeroen

Precies, het is de veer die je hoort.

Ga maar eens rijden, stuur naar rechts en dan weer bij het rechtdoor gaan je stuur loslaten zodat hij weer in de rechtuit stand komt.
Dan trekt de auto naar rechts, zelfde verhaal dan omgekkerd naar links en je auto trekt naar links.

Op mijn schroefset (Coup?) zat helemaal geen lager, dit probleem is later vakkundig opgelost door MCC en Intrax.

bas1984

Citaat van: Remko de W. op 20 oktober 2005, 22:40:44
en waar zit je lager in dan Bas...

wat voorn lager...... heb ik het ook al met andere over gehad.....

zat bij mijn orginele schrokbrekers ook niet....

mijn schoefset is inprincipe hetzelfde als mijn orginele schokbrekers, alleen dat ik nu zelf mijn hoogte kan bepalen....

dus oude demper + veer eruit en nieuwe demper + veer erin.... dus precies hetzelfde hoe het orgineel ook zit...

Jeroen

Ik ga ff spitten naar wat foto's...

bas1984

Citaat van: Jeroen op 20 oktober 2005, 22:53:59
Precies, het is de veer die je hoort.

Ga maar eens rijden, stuur naar rechts en dan weer bij het rechtdoor gaan je stuur loslaten zodat hij weer in de rechtuit stand komt.
Dan trekt de auto naar rechts, zelfde verhaal dan omgekkerd naar links en je auto trekt naar links.

klopt helemaal jeroen...... dit merk ik dus ook.... hoe heeft mmc dit dan opgelost of weet je dat niet?

Jeroen

Bas ik loop me de ..... te zoeken naar de foto's maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik tijdens een grote opruiming een map heb verwijderd die ik niet had moeten verwijderen.
Alle foto's van mijn coup? dus  >:(

Ik ga ff zoeken of ze nog ergens on line staan.

bas1984

Citaat van: Remko de W. op 20 oktober 2005, 22:59:59
Citaat van: bas1984 op 16 oktober 2005, 10:27:34
Citaat van: Remko de W. op 15 oktober 2005, 00:03:09
als het een schroefset is,
maken ze ook nog verschil of het 'lager' onder of boven zit...

we zullen zien...... tis besteld.... en met een beetje geluk kan het donderdag een de voorkant eronder en de week erop de vrijdag de achterkant verlagen

Dat bedoelde ik dus Bas,
bij FK (mijn setje) vragen ze uitdrukkelijk of er een onder of bovenlager inzit...

heb na platimex gemailt of er iets is mis gegaan met mijn set.... perongeluk iets nie meegeleverd ofzo....

maar ik vind het zo raar.... orgineel zit het er niet in.....en nu zou ik het wel nodig hebben aangezien mijn schoefset precies hetzelfde is dat mijn orginele set.... want de bovenkant van mijn veer is precies hetzelfde als de orginele veer.....

bas1984

Citaat van: Remko de W. op 20 oktober 2005, 23:06:47
Links onderlager - rechts bovenlager...

zoiets bedoel ik...

plaatje snap ik niet helemaal.....

maar zoals je op foto's heb kunnen zien..... heb ik mijn demper.... zit dus een schoef op ( om hoger en lager te draaien) daarboven op een schaaltje waar de veer invalt..... en de bovenkant is hetzelfde als mijn orginele set

Jeroen

Oude veer:

Aan de onderkant van de veer (smalle gedeelte) zou de veer over een plastic plaatje moeten draaien bij het sturen.
Dit werkt natuurlijk niet dus had ik de problemen die jij ook hebt.
Er zat dus geen lagering in.

Oplossing bedacht door MCC en Intrax:

Oude veer er afgehaald en een custom made oplossing voor terug geplaatst met het lager tussen de 2 veren in.

bas1984

Citaat van: Remko de W. op 20 oktober 2005, 23:14:23
jij hebt net als ik de linker schokbreker eronder zitten,
met de schotel aan de bovenkant...

op het randje inderin zit een lager,
waar de veel op draait zeg maar...

als je de originele daar bij je hebt,
ga dan maar eens kijken,
onder dat grote rubber wat eroverheen zit,
zit een lager in waar alles op draait...

(ik denk dat je de verkeerde set hebt gekregen :-[)

heb je na mijn foto gekeken?

dus daar ontbreekt iets aan? het lager zoals je zegt.... maar dat is toch erop te zetten?

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev