Advertenties


Controleer start/stop

Gestart door JeeWee, 12 april 2024, 06:07:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeeWee

Hallo, mijn naam is Jan-Willem en ik rijd sinds juli 2016 in een Megane Estate Bose 1.5 dci. In al die jaren al voor geld in de auto geïnvesteerd, maar de auto rijdt goed dus ik heb het er voor over.

De accu van de auto was al een jaar slecht. Afgelopen week kwam steeds de melding bij het starten de melding ´stop/start actief´ in het display. Dit terwijl ik dit altijd uitgeschakeld heb staan. Liet ik deze melding staan, kwam 10 seconden later de melding ´controleer start/stop´ in beeld. Zet ik na het starten gelijk start/stop ´uit´, duurde het wel lang voordat het ´controleren van systemen´ op OK kwam te staan.

Dit wijdde ik aan de zwakke accu en eergisteren toch eens de accu laten uitmeten. Deze was zo goed als versleten. Ook de dynamo was aan vervanging toe. Deze heb ik gisteren (donderdag) laten vervangen. Toch blijven de bovenstaande meldingen in beeld.

Volgens de garage is alles goed vervangen, dus ook een accu die geschikt is voor ´start/stop´ en is alles goed ingeleerd. Nou maak ik mij niet zo druk om de melding, maar ik wil het wel weer perfect voor elkaar hebben.

Het schijnt dat er nog ergens in de buurt van de accu een relaiskastje zit, waar ook start/stop wordt aangestuurd. Daar kan een defect zitten. Wij kan meer hier over vertellen?

A110

Achter je accu zit een hoofdvoedingsunit gemonteerd, waar je rode plus kabel naartoe gaat. Aan de zijkant van die unit, als je ervoor staat aan de linkerzijkant, zit nog een zekering gemonteerd achter een kapje.
Het is een 5amp mini zekering. Deze is van het start/stop systeem.

Al heel veel meegemaakt dat deze zekering defect is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

JeeWee

Bedankt voor de info. Ik heb het kastje al bestudeerd. Ik denk dat ik er toch even mij langs de (universele?) garage rijd. Zodat zij deze zekering kunnen vervangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev