Advertenties


Storing Renault megane Grandtour

Gestart door sam04, 8 februari 2022, 19:12:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sam04

Beste mensen,

Ik heb een renault megane grandtour 2011 gti line.

Sinds kort heb ik verschillende storingen:

Stop risico op motor schande
controleer lucht verontreiniging.

Ik heb meerdere keren de auto uitgelezen maar tot heden het probleem nog niet vast kunnen stellen.

Klopt het dat de grandtour 1 slangetje heeft in plaats van 2.
Verder is het ook dat de vermogen wegvalt.

Dit heb ik tot nu toe vervangen:

koppelingsplaten.
mapsensor
uitlaatgasdruk sensor.
brandstof filter
luchtfilter
spanrol + veer.
turbopijp

ik weet niet meer waar ik zou moeten beginnen. Misschien dat iemand het zelfde probleem heeft gehad.

A110

Goedenavond,

Iets meer informatie zou wel welkom zijn.
Wat zijn de storingscodes bijvoorbeeld?
Is wel een essentieel punt om je verder op weg te helpen.

Uit de lijst met vervangen onderdelen maak ik uit dat het om een 1.5 diesel gaat?
En waarom zijn die onderdelen vervangen?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Lees eens uit met de clip, dan kun je veel specifieker uitlezen.
Anders krijg je 30 turbo druk gerelateerde storingen.

Zoals ook turbodruk regel klep, die word vaak vervangen, erin zit een membraam, die brokkelt en dan vallen de stukjes in de vacuum t aansluiting eronder, dus komt de storing terug.
Druksensor voor turbo, vaak ook vervangen, maar dan is het ijzeren pijpje eronder verstopt, word vaak ook niet goed gecontroleerd, etc.
Dus met jouw vervangen delen blijft het een dwaalspoor, zonder specifieke toelichting.

sam04

#3
Beste

De reden waarom ik koppelingssplaten heb veranderd is omdat die versleten waren.
Ik ben ook vergeten erbij de vermelden dat ik ook de EGR heb veranderd vanwege meerdere lekkage waardoor veel onderdelen onder de olie zat. De foutcodes zijn:
De monteur gaf aan dat de turbo druk goed is.

foutcode:

Dtc p0002 met een uitleesapparaat van delphi. Fuel volume regulator.

wat bedoelt u met clip?

sam04

Ik heb het ook 1 keer eerder uitgelezen bij de renaul dealer toen kwam deze foutcodes naar voren:

DTC0002F6: Adaptief opbrengstregeling
DTC00871C : Drukrail
DTC056016: Voedingsspanning rekeneenheid
DTCC12187: Verbinding controle multiplextraject
DTC1525F3: Samenhang Multiplex informatie snelH. REG/BEGR

mark29

Geen u op een forum  :D
De renault dealer gebruikt de clip als software, clip is de benaming. Meest uitgebreide voor een renault wat er is.
Maar voor de particulier via de chinese markt ook te krijgen.

Drukrail kan een belangrijke zijn.
Als de monteur op die storing klinkt, kan die zien of dat een oude of recente storing is, en hoe vaak die voorkomt.
Stel ze wissen nooit storingen na een reparatie, kan hier een foutcode tussen zitten van een jaar terug....
Met dit lijstje, zou ik dus de brandstofdrukken goed willen volgen, opname parameters maken van de brandstofdruk, toerental en turbodruk.
Kijken wat de maximaal druk word.
En een verstuiver lek test doen, ik gok dan dat je mogelijk een inwendig lekkende verstuiver hebt.
Verstuiver kost ca 250 euro per stuk, dus niet gokken, maar laat een goede diagnose stellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev