Advertenties


Schuur ratelend geluid 1.6

Gestart door Priyesh, 1 september 2021, 16:09:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Priyesh

Gister tijdens het uitrijden van de parkeerplaats de stoep aan de rechterkant over het hoofd gezien. Ik ben eruit gereden met de stuur naar links gedraaid en kwam toen dus over de stoep heen met mijn rechter wiel. Sinds toen hoor een geluid tijdens acceleren. In hogere versnellingen hoor ik het minder. Het is vooral te horen bij vlot optrekken in laag versnelling. Vanaf 3de versnelling een stuk minder. Volgens mij als ik naar rechts stuur is het geluid er niet en tijdens constante snelheid ook niet, zowel binnendoor als op snelweg. Aandrijfashoezen zien er nog heel uit. Motor steunen lijken ook in orde te zijn. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

i2paq

Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Priyesh

Ik ben aan het twijfelen tussen druklager en aandrijf as, weet iemand van jullie hoe ik hier het beste achter kan komen? Aandrijfas heb ik liever omdat koppeling heel veel werk is.

mark29

Laat maar een monteur kijken, als je hierover al twijfelt, ga je nog veel onnodig werk verrichten.
Het kan een aandrijfas zijn, ik heb ook wel eens gezien dat de cardan in de versnellingsbak kapot was geklapt door aan aanrijding, tja als het maar lomp genoeg gaat bij een botsing kan er veel kapot gaan.

Priyesh

Ja voordat ik dat doe wou ik eerst ff advies hebben van de mqgane experts hier. Tijdens achteruit rijden hoor ik het geluid niet. Is geen druklager hoop ik dan in iedere geval.

Priyesh

Cardan in de versnellingsbak kapot? Homokineet, cardan, aandrijfas, we bedoelen allemaal dezelfde onderdeel neem ik aan?

Priyesh

#6
Het lijkt erop dat het de aandrijfas is. Deze wil ik zelf gaan vervangen. Ik kan me nog herinneren van mijn 2.0 16V coupe uit '96 dat aan de bestuurderskant de olie eruit liep als je de aandrijfas eruit trekt. Weet iemand of dat ook zo is aan de passagiers zijde? Dit keer van mijn 1.6 16v facelift uit 2001

Felix


mark29

Passagierszijde loopt de olie er niet uit, dan klop je hem zo van de as in het differentieel af.
Bij de megane 2 loopt inderdaad wel de olie aan beide zijden eruit met de assen eruit, die keerringen gaan ook vaak lek bij de megane 2.

Maar goed, dus as los halen bij de fusee, dan op het op de binnenste flexibele deel op het ijzer, niet op de hoes, keer kloppen, dan schuift hij zo los.
Dat is zo makkelijk, daarom begrijp ik nooit waarom sommige mensen zo tobben met startmotor vervangen, as aan de kant is 10 minuten werk, maakt het zoveel makkelijker.

Priyesh

Dankjewel voor de reacties. Het is wel handig om te weten of er olie uit de bak zal lekken wanneer ik de as eruit haal. Dan weet ik of ik er een bak onder moet leggen. Het viel me op dat de aandrijfassen verschillend waren. Hierom hoop en denk ik ook dat er dan geen olie zal uitlekken.

mark29

Als het de megane is die je beschrijft loopt er bij de rechtse as, dus de bijrijders kant geen olie uit, als je de as demonteerd

Priyesh

Ik heb er nog wat mensen naar laten kijken en blijkt dat het de rechtermotorsteun is die kapot is. Dit is een hydrolager zoals ik heb begrepen.

Priyesh

#12
Edit: Dankzij de hulp van de dealer een onderdeelnummer gekregen, namelijk: 7700425757 en het onderdeel besteld. Iemand een reparatiehandleiding met tips&tricks voor mij? Verwacht de onderdeel vrijdag binnen te hebben en hoop zaterdag te kunnen monteren.

Kan iemand mij helpen om het juiste onderdeel te vinden?

Je kon duidelijk zien dat er van de steun een blok rubber miste.

Bij de dealer kost deze tegen de 200 euro.

Nu kijk ik op Mister auto, autodoc en winparts en daar zie ik ze voor rond de 40euro alleen weet ik niet zeker welke ik moet kiezen.

Het betreft de motorsteun rechtsvoor, als ik voor de auto sta met de motorkap open is het de bovenste steun aan de linkerzijde van de motor.

Kenteken: 94-JH-LB, Megane Coupe 1.6 16v 2002

Priyesh

Motorsteun is ondertussen vervangen en het probleem is verholpen! !-!

mark29


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev