Advertenties


Electrische bestuurdesstoel megane 3 coupe

Gestart door Francois, 13 april 2021, 20:41:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Hallo,
Ik heb een megane 3 coupe en deze heeft een electrische bestuurdersstoel met verwarming en geheugen.
Nu was het altijd zo dat als ik de stoel naar voren klapje voor de kids achterin dan ging de stoel automatisch naar voor, en als ik hem weer terug klap automatisch weer naar de oude stand.
Nu sinds kort werkt dat automatisch naar voor wel maar gaat dan niet meer vanzelf naar achter.
Ik moet dan handmatig via knopje tikje verzetten en dan op 1e geheugenstand van stoel drukken en dan gaat ie pas vanzelf weer terug.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of wat het probleem is?

mark29

Ik heb dat nooit mee gemaakt.
Maar weet wel, dat de geheugen functies gebonden zijn aan de sleutelkaart.
Stel jij gebruikt deze sleutel kaart, dan onthoud de auto en ziet dat die deze standen moet hebben, stapt jouw vrouw in met haar sleutelkaart dan gaan de standen naar het opgeslagen geheugen van die sleutelkaart.

Tuurlijk kan het probleem in de stoel zitten, stroef gaande electromotor, mechanisme vervuild, stoffig van het stoelframe, waardoor die te zwaar gaat en hij dus tegenhoud etc. Maar ik zou bij de basis beginnen, vervang de batterijen van de sleutels eens.
Mogelijk de eerste keer de auto starten met de sleutel in het contact, dan sleutel eruit, de auto weer handsfree afsluiten met de knop op de deur etc, gezien die het handsfree geheugen kwijt kan zijn na het vervangen van de batterij van de sleutel.
Goed, als dat gedaan is, handsfree vergrendelen werkt ook goed, dan een paar dagen het probleem van de stoel in de gaten houden.

Blijft dat probleem zich voordoen, als ik mij niet vergis, kan je met de clip met de actuatortest de stoel motoren aansturen, maar dat is al gauw 5 a 10 jaar geleden dat ik dit soort dingen moest uitzoeken bij de megane 3, dus pin me er niet op aan vast, maar zowiezo kun je met de clip veel controleren aan die elektrische stoelen. En kan je mogelijk uitkomen op een moeizaam gaande mechnisme of electromotor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev