Advertenties


Uitlaat Megane 180TCE

Gestart door TimH, 14 maart 2021, 14:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimH

Hallo,

Ik zit nou alweer een half jaar wat gaat de tijd snel in mijn Megane GT. Alleen begin ik me meer en meer te ergeren aan het vreselijke stofzuiger geluid wat er uit de uitlaat komt. Zijn er mensen in ons midden die wat hebben aangepast aan de uitlaat? En zo ja wat?

Felix

Ik heb de middendemper vervangen voor een rechte pijp.
Klinkt nog redelijk subtiel. Moet er nog even een filmpje van uploaden.

TimH

Oeh, nou maak je me heel erg benieuwd aangezien dit ook nog is een redelijk lichte ingreep is en ik er nergens echt goede videos van kon vinden. Ik wacht met smart op de video  _o_ _o_ _o_

Felix

Heb het wel op Instagram staan. Te veel gedoe om een video te monteren voor YouTube :D

https://www.instagram.com/p/CJ0skBdBZlg/?igshid=sbchs70jp2j4

Was goed te doen. Ik heb daarvoor een pijp met tromp, klem en pijpverbinders (2 stuks voor het geval ik de demper weer terugplaats) besteld uit Duitsland. De pijp heb ik door gesneden met een pijpsnijder van HBM

TimH

Kijk hier kan wat mee, Wat is de diameter van de rechte pijp die ik nodig heb? Of een linkje misschien nog handiger  :P


Triggerhappy

#6
Die buis is geen RVS toch? ik zag ook van die mooie aanlasbare flensen  in de shop, dichten nog mooier af naar mijn idee in plaats van zo'n mof
https://i.ebayimg.com/images/g/LD4AAOSwpB9gNPA5/s-l500.jpg

Felix

@Triggerhappy, klopt geen RVS. Stahl Aluminisiert staat er. RVS is leuk, maar het hoeft er ook geen 100 jaar onder te zitten van mij :q
Zo'n flens is zeker mooi, maar bij gebrek aan een lasapparaat en fatsoenlijke klusplek heb ik het met zo'n mof gedaan.

Triggerhappy

Het zagen in mn originele uitlaatlijn vind ik zo'n zonde.. met een paar chique flensen ertussen (en ben dol op RVS) kan het dan wel weer netjes worden. Jammer dat het uit een stuk bestaat.

mark29

Nadeel van rvs bouten is dat ze snel breken als ze niet ingevet zijn voor montage.
Dus na dat ze gemonteerd zijn, en ooit weer los moeten, is dat wel eens een probleem.

TimH

Ik heb de uitlaatpijp binnen alleen is deze nu 55mm uitwendig en 51.5mm inwendig gaat dit problemen opleveren of is dit juist de bedoeling? Ik wil voorkomen dat ik zometeen mijn auto op de brug heb staan en dat het allemaal niet past  l-

TimH

Dom dom dom. Ik merk alweer dat ik een lange dag heb gewerkt. . . De koppelstukken zijn wel inwendig 55mm dus het moet helemaal goed gaan komen  :D

mark29

Ik heb even gekeken, maar het is nog geen vrijdag hoor.

TimH

Nou de middendemper is er onder vandaan. Echter vind ik het zelfs een beetje tegenvallen qua geluid. veelste mild als je het mij vraagt  8)7. Binnenkort maar eens gaan nadenken over een kleppensysteem.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev