Advertenties


RX4 Onboard computer geeft 25L/100 aan in stad!!!!

Gestart door Babak, 28 januari 2021, 20:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste leden,

Sinds kort heb ik het benzinepomp vervangen en het werkt prima, maar tot mijn verbazing rijd mijn auto(volgens onboard computer) gemiddeld 25L/100 in stad en 15L/100 op de snelweg!!!!!
Kan iemand mij wegwijs maken? Ik wil het maken.

Alvast bedankt

mark29

Hoeveel kilometer heb je inmiddels gereden? Het systeem gaat herberekenen komende tijd namelijk.
En dat kan even duren.
Merk je aan het echte verbruik ook dat die zo extreem hoog is? Een rx4 heeft natuurlijk wel een iets hoger verbruik dan een normalen scenic. Ik gok dat een 1 op 10 a 1 op 11 wel moet kunnen halen.

Babak

Beste mark29,

Bedankt voor je reactie. Het is nog geen 50 kilometer sinds het vervangen van het pomp.
Sinds het vervangen daarvan zie ik degelijks berekeningen in het on-boardcomputer terug.
Het verbruik is wel hoog, maar ik merk dat het zeker hoger is dan 1 op 10.
ik heb sinds het aankoop veel onderdelen vervangen, maar niet het benzine injectors. Zou het daaraan liggen? Ik bedoel dat het mix te rijk aan benzine is????

Groetjes

mark29

Injectoren verwacht ik niet.
Wat je wel kan doen om de injectoren te testen, is de galerij demonteren. Met de injectoren erin, laat je iemand in de auto zitten, die start de auto.
En dan ga je voor de auto staan, kijk uit voor je ogen, en laat je de injectoren recht omhoog de lucht in vernevelen.
Dan kijk je of ze alle 4 het zelfde verstuiverbeeld hebben, dus geen enkele pisstraal, maar meer een sproeibeeld zoals de grohe rainshower douchekop geeft. Ik denk dat ik het zo het beste kan verwoorden.
Anders google je even op hoe een vernevelbeeld eruit moet zien.

mark29

Oh en 50 kilometer is niks voor het herberekenen van de boordcomputer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev