Advertenties


Ontluchten Megane 2.0 IDE

Gestart door jojojohan52, 25 oktober 2020, 23:15:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jojojohan52

Ik ben nog een keer naar de auto geweest en heb een compressietest gedaan.
15 bar op de slechtste, 16 bar op de beste cilinder.

Echter door 2 dingen ben ik toch bang dat de koppakking wederom gefaald heeft;
1. Er ligt olie onder de auto, en aan het blok
2. https://youtu.be/0Nk-inTdWEc (negeer mijn stem)


Yorick

Blokken zijn totaal niet schaars. De IDE staat niet positief in het nieuws, dus er zal veel beschikbaar zijn als je het nodig hebt.

mark29


jojojohan52

Excuses voor het late bericht. Ik had het probleem met deze auto even op een zachter pitje gezet, aangezien je nogal moe wordt van 3 keer een kop van een motor verwijderen.

CiteerBen je al wat opgeschoten?

Ik begin te denken dat het één van twee dingen is;
1. Ik ben een sukkel en heb de motor niet goed zijn ding laten doen tijdens het inlopen met de nieuwe pakking, het is al even geleden maar de vorige keer heb ik de motor niet op laten warmen op 2000 tpm, ookal stond dat wel op het installatiepapiertje van de koppakking. Dus misschien ben ik gewoon een kip.
2. Het blok zelf staat krom waardoor de pakking niet goed sealt.

In any case, Heb het blok weer uit elkaar. Koppakking was zeik nat met koelvloeistof en olie. Dus hij sealde in ieder geval niet goed genoeg.
Mijn volgende stap is de motor compleet reinigen met thinner. Zorgen dat elke kleinste imperfectie op het blok en de kop weg is en dan, hopelijk voor de laatste keer, de koppakking installeren en dit keer wel de motor compleet laten opwarmen volgens de specificaties van de koppakking.

Mocht ie weer falen, dan misschien maar een ander blok. of een engine swap naar een ander type motor ofzo. We zullen zien in ieder geval.


Jacques

Ik zou met een rij (lange metalen lineaal) controleren of het pasvlaak van het cilinderblok en ook de kop vlak zijn. Kleine oneffenheden 0,05mm kan je wel weg werken met een pakking.  Anders de boel laten vlakken. (zelf heb ik bij een meg. F7R de kop gevlakt en het blok niet. Er zat ca 0,05mm oneffenheid in het pasvlak van het blok.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev