Advertenties


gloeipluggen 11v of 4.4v?

Gestart door remie, 14 december 2020, 09:05:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remie

Ik heb gloeipluggen besteld voor mijn Mégane's 1.5DCI Ph2(Uit 2012&2013) maar ik zag na het controleren van mijn bestelling op autodoc dat er ook gloeipluggen in het lijstje stonden die op 11 volt werken. Zelf heb ik nu gloeipluggen besteld van 4.4 volt.

Welke zijn de juiste?

remie


srooij

Heb je die zelf vervangen trouwens? Zo ja, hoe ging dat?

mark

je komt er niet zo bij, zit nog een kap overheen. Ongeveer 20 minuutjes demontage werk.

mark29

Die intercoolerbuis die met die veerklem, veel monteurs lieten die zitten, pak die even aan de kant, dat die dus los is, en al kan die een cm opschuiven dan pak je de kap over de gloeibougies al stukken makkelijker weg.
Ja uit/in dat kapje is zo gedaan.
Spray wat wd40 om de gloeibougies heen, dat het er een beetje in verzuipt, en dan met beleid de gloeibougies losdraaien en dan zakt de wd40 mooi langs het schroefdraad naar beneden.
Gloeibougies zijn namelijk wel eens een probleem dat ze zo vast zijn gaan zitten dat ze afbreken.

Na de reparatie, ja de auto kan een halve minuut een keer pluimen door die wd40, maar dat maakt niet uit. Omdat die dan de cilinderruimte ingelopen is.

srooij

Citaat van: mark29 op 17 februari 2021, 05:26:38
Die intercoolerbuis die met die veerklem, veel monteurs lieten die zitten, pak die even aan de kant, dat die dus los is, en al kan die een cm opschuiven dan pak je de kap over de gloeibougies al stukken makkelijker weg.
Ja uit/in dat kapje is zo gedaan.
Spray wat wd40 om de gloeibougies heen, dat het er een beetje in verzuipt, en dan met beleid de gloeibougies losdraaien en dan zakt de wd40 mooi langs het schroefdraad naar beneden.
Gloeibougies zijn namelijk wel eens een probleem dat ze zo vast zijn gaan zitten dat ze afbreken.

Na de reparatie, ja de auto kan een halve minuut een keer pluimen door die wd40, maar dat maakt niet uit. Omdat die dan de cilinderruimte ingelopen is.

thanks! Ik ga dit vd zomer een keer zelf doen. Laatste keer bij mijn auto door de dealer was het 80k geleden gedaan denk ik.

remie

Wat de heren hierboven zeggen. Ik als prutser heb er misschien 30 minuten over gedaan.
De tip van WD40 heb ik niet gedaan omdat ze vrij makkelijk los kwamen. Waar ik meer last van had is dat die metalen leidingen in de weg zaten. Daar kan je wel omheen met wat gepruts :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev