Advertenties


Meg3 Lambdasensor gezocht

Gestart door Triggerhappy, 2 februari 2020, 12:25:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Triggerhappy

Zoals het onderwerp verraad ben ik op zoek naar een gebruikte, mogelijk zelfs defecte of verouderde lambdasensor.Zou mooi zijn als het verwarmingselement nog wel werkt maar met alleen de stekker kom ik al een eind.
Het zit namelijk zo.
Ik heb in mijn tce180 een sportkat gemonteerd een aantal jaren terug. de 2e sensor zat gewoon afgedopt en meette niets. Dit ging jaren goed, maar nu ineens heeft de ECU besloten dat het toch niet helemaal zuivere koffie is. Mogelijk is de sensor zodanig verouderd dat de spanning van het element te laag is geworden en de ECU daarop tript. Nou is mijn plan het signaal te faken van de sensor om zo de ECU te laten denken dat er nog een werkende sensor aanwezig is. De originele sensor houd ik echter liever heel dus ben op zoek naar een donor :-)
Iemand iets liggen voor een schappelijk prijsje? :q

mark29

Misschien handig om een foto te plaatsen, type stekker, hoeveel draden etc. Er is veel uitwisselbaar namelijk.

Triggerhappy

Kan handig zijn misschien, iets meer info dan, het is een 4 polige stekker, zoals deze https://images.app.goo.gl/VgpdKwgxgXpTpimq9

wordt ongetwijfeld bij veel meer modellen toegepast.

mark29

Ja een heb ik pas de prullenbak ingekieperd, die was kapot....Maar goed die komt veel voor inderdaad.

Triggerhappy

Hahaha fijn... Maar die komen in de werkplaats vast vaker voorbij.. hoop dat je aan me denkt bij de volgende ;-)

zapp

Volgens mij zit zo'n lambda-sensor er niet voor niets, heeft van alles te maken met milieu en luchtvervuiling.
Nou weet ik niet waarom jij die er uit hebt gehaald, misschien dat je daardoor harder kan rijden (?) maar ik vind dat je als weggebruiker gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen en zorgen voor minimale milieubelasting.

mark29

Beter zorgen voor een lagere motorrijtuigenbelasting.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: zapp op  3 februari 2020, 14:17:59
Volgens mij zit zo'n lambda-sensor er niet voor niets, heeft van alles te maken met milieu en luchtvervuiling.
Nou weet ik niet waarom jij die er uit hebt gehaald, misschien dat je daardoor harder kan rijden (?) maar ik vind dat je als weggebruiker gewoon je verantwoordelijkheid moet nemen en zorgen voor minimale milieubelasting.


Waarschijnlijk is ie gewoonweg niet noodzakelijk om aan de uitstoot te voldoen maar levert het meer vermogen op. Net zoiets als egr kleppen, dop ze af en je auto voldoet (bijna altijd) aan de eisen, maar de motor loopt wel veel lekkerder.
Als je echt om het milieu geeft ga je fietsen 😜
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Triggerhappy

Een kleine schop omhoog :-) bedankt voor de vermakelijke reacties tot nu toe, iemand nog zo'n ding liggen?

Triggerhappy

Ik doe nog maar een poging... heeft er nog iemand aan me gedacht?? o-)

Triggerhappy

Niet meer nodig.. :sleepey: ... Heb de cat er onderuit weten te frotten en een gaatje geboord zodat de sensor weer in de stream zit. Volgens de metingen werkt ie goed... En belangrijker, de melding op het dashboard is (eindelijk) weg !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev