Advertenties


225/45 R18 icm 3 cm verlaging

Gestart door Bart82, 3 januari 2020, 12:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart82

Beste leden,

Ik kan 18 inch velgen overnemen, hier liggen 225/45R18 banden omheen, Pirelli, met 7 en 6 mm. Die zijn dus nog heel goed. Dat de bandenmaat afwijkt van wat voorgeschreven is (225/40R18) weet ik. Maar ik las hier ook over iemand die met deze maat winterbanden reed die aangaf dat het wel comfortabeler was dan de 40 banden. Tevens zal de tellerafwijking veranderen. Ook prima.

Wat ik me afvraag: kan dit icm een verlaging van 30 mm problemen opleveren? Of zou dit gewoon moeten kunnen en is de wielkast gewoon nog wat mooier gevuld?

Alvast bedankt!

Mvg,
Bart

mark

Deze maat past gewoon. Zal niet aanlopen, alleen wijkt deze 3,53% af. En dat is best wel veel.

Bart82

Bedankt voor jouw reactie Mark. Ik lees veel verschillende dingen. De ene zegt max 1,5% afwijking, ergens anders max 2%, weer anderen "rond de 3%" en weer ergens anders lees ik dat tot de 5% geen probleem moet zijn. En dan dus iemand die standaard op deze maat winterbanden rijdt waarbij dit geen problemen geeft.

Het is geen apk eis en buiten de tellerafwijking kan ik verder niet echt vinden waarom die 3,56% niet zou kunnen/problemen oplevert, behalve "het is door de fabrikant niet zo voorgeschreven".

Lees vooral veel mensen die het niet doen na advies van de (merk)dealer, maar diezelfde dealers weten vaak zelf niet of bepaalde onderdelen uitwisselbaar zijn (GT onderstel van de Megane bijvoorbeeld, ze kunnen me niet vertellen of dit alleen de kortere schokdempers en andere veren zijn en of dit dus gewoon te monteren is op een reguliere Megane). Alles wat daar net buiten het gangbare valt is per definitie een probleem. Dus ik vind dit lastig te beoordelen. En goede Pirelli P Zero zomaar afschrijven vind ik ook zonde. Als het nodig is, dan is het zo hè. Maar als ik ze zelf kan gebruiken, waarom niet.

mark

Tja voor zulke vragen moet je bij de monteurs in de werkplaats zijn. De mensen achter de balie zullen vaak zeggen dat iets niet kan. Ik rij ook gewoon op de originele schokdempers rond met 35/40 mm verlaging.

Kadir660

Ik heb de zelfde setup die jij wilt gaan doen. Ik heb eibach rondom 3mm met 225-40-18
Helemaal geen problemen! Let wel op de etwaarde

Bart82

Thanks voor de reactie.

Mijn setup is net iets anders, de banden zijn 225-45-r18, waardoor de wangen hoger en de rolomtrek dus iets hoger is. Het zit er momenteel onder en rijdt prima. Bij de verlaging verwacht ik ook geen problemen.

Kadir660

Bij de verlaging ga je zeker geen problemen krijgen. Meganes hebben veel ruimte in de kasten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev