Advertenties


Snelheidsregelaar fout (Cruise Control)

Gestart door Abdelitto, 14 januari 2019, 13:27:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Beste forumleden,

Sinds kort (3 dagen nu) krijg ik elke keer fout met mijn snelheidsregelaar, oftewel Cruise Control. Schakelt elke keer van zelf uit (bij gebruik of niet) onregelmatig, krijg dan in de berichtregel van mijn cockpit te zien "Controleer regelaar" en dan is het groene logootje in mijn cockpit weg terwijl de knop op AAN staat bij Regelaar. Ik zet het dan uit dmv knopje en weer aan en dan werkt het weer. Maar gebeurt toch wel vaak op een dag. Iemand een idee? Ik gebruik het toch wel vaak omdat ik vaak lange afstanden rij.

Auto is vandaag voor 90k beurt bij de Renault garage en heb het bij vermeld maar ik weet niet of ze zoiets wel kunnen fixen of überhaupt het probleem op kunnen sporen. De begrenzer heb ik ook een dagje mee getest maar geen gekke dingen meegemaakt.

cortrans

Heeft u dat dan niet gevraagd aan de receptie tijdens het ophalen van de auto????
Als ik iets ter reparatie aanbied, wil ik ook weten of het opgelost is.......
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Abdelitto

Ik heb de auto net opgehaald maar zoals ik al bang voor was hebben ze het niet kunnen achterhalen of constateren. Er is niks te zien via de log. Zij hebben het zelf lopen testen maar regelaar bleef constant aan. Wel is er een EDC update uitgevoerd en R-Link update. Ik zei nog van maar dit is toch apart van een regelaar functie maar we zien het wel. Ze zeiden als het vaker voorkomt dan moet ik het weer langs brengen. Zoals ik het altijd doe: foto's maken en laten zien daar.

Roadkill (Michiel)

Je kan het knopje er eens uithalen en de stekker ff loskoppelen en eventueel eens schoonmaken, misschien wat vuil of corrosie op contactvlakken. Zo al wat pros bij onze Renault opgelost, ook cc probs
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Abdelitto

@Roadkill (Michiel)

Das een goeie, heb busjes perslucht van werk en wou het zo in die knopje blazen maar eruit halen is zeker beter. Is het makkelijk los te trekken?

Bedankt 4 the tip.

mark29

Niet gaan loshalen bij zo n jonge auto.
Kan zo zijn door een automaat storing of motorstoring die nog niet direct opvalt. Maar wel al gevolgen heeft voor de cruisecontrole.
Sommige gevallen van renault heeft een lage bandenspanning al gevolgen voor de cc.

Clip eraan is de enige oplossing.

Abdelitto

Ik had het los gehaald maar kan er niet zoveel mee eerlijk gezegd. Zit een stalen pin in met vet, zag er schoon uit dus gelijk weer terug in gezet. Moet zeggen dat het nu een hele dag geen storing op heb gehad. Moet nog deze dagen gaan bekijken.

Abdelitto

Probleem komt toch weer terug. Heeft ongeveer 2 dagen goed gewerkt, geen melding terug gekomen maar sinds vandaag weer wel. Heb foto genomen en ga dat mailen naar mijn Renault dealer.

Abdelitto

Probleem na lange tijd toch gevonden en opgelost.

Kreeg niet veel details omdat het een leaseauto betreft. Ik had op gegeven moment problemen met de inspuiting en luchtverontreiniging die ik op mijn cockpit weergave kreeg. Ik kon nog wel doorrijden maar de melding bleef dus de motor probleem indicatie bleef aan met die 2 melding beschrijvingen. Turbo en motor was wel op zijn laagste pitje uit veiligheid.

Dus de auto naar dealer, is totaal 4 dagen binnen gebleven. Eerst zeiden ze dat ze de inspuitcomputer moesten herprogrammeren. Hadden ze gedaan en na proefrit kwamen de melding weer terug hoorde ik. Dus toen hebben ze wat vervangen en de bekabeling bij turbdodruk. Sindsdien slaat mijn cruisecontrol niet meer af. Ik begreep dat de cruiscontrol van zelf uit slaat druk met de motor uitvalt of niet stabiel is. Als ik het goed begreep lag het aan de bekabeling.

Maar als ik mijn leaseportal kijkt zijn dit de uitgevoerde reparaties:

Datum 11-03-2019   Ingevoerd kms97.683   Omschrijving Turbodrukregelk   
Datum 11-03-2019   Ingevoerd kms97.683   Omschrijving Inspuitcomputer   
Datum 11-03-2019   Ingevoerd kms97.683   Omschrijving Drueksens.roetf.   
Datum 11-03-2019   Ingevoerd kms97.683   Omschrijving Cruise-control   

Auto rijdt sindsdien als een zonnetje nu met constant cruise control, slaat niet meer uit.

mark29

Vraag ik mij af, waarom je niet al in januari naar de dealer bent gegaan om uit te lezen.
Want toen had je al een inspuitstoring waardoor de cruisecontrol uitgeschakeld werd. Alleen was dat nog niet zichtbaar op je dashboard.
Maar de voortekenen had je toen al.

Abdelitto

Ik had in Januari grote onderhoudsbeurt laten doen en heb ik het dus bij gezegd maar ze konden niets vreemds vinden, ze hebben het uitgelezen zeiden ze. Ik dacht eerder aan dat de knop niet goed was of zo. Ik had dit niet gedacht en verwacht eerlijk gezegd maar 3 dagen voordat de melding kwam begon de auto vreemd te gedragen. Kreeg niet de juiste power en heel laat. Toen wist ik al van dit gaat niet goed, had toen al afspraak gemaakt en zeiden dat het druk is maar doorrijden tot afgesproken afspraak. Maar ja 3 dagen later was het al raak en de auto ging gelijk de garage in.

mark29

Ik denk dat je in januari de verkeerde monteur trof.

puccini

Citaat van: mark29 op 28 maart 2019, 21:57:07
Ik denk dat je in januari de verkeerde monteur trof.

Fijn zo'n monteur !
Fijn zo'n chef werkplaats !
Fijn zo'n dealer !
Megane IV HB TCe 130 Bose

mark29

Als er staat controleer regelaar. Moeten ze iets kunnen zien met de clip. Dat de ene monteur alleen naar foutcodes kijkt en de andere verder kijkt en beter om kan gaan met de clip.
Ja dat is kwalijk maar dat gebeurt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev