Advertenties


Moet de airco niet aan bij ontwasemen van de voorruit?

Gestart door Cocoon, 31 oktober 2018, 12:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cocoon

Nu het in de weer kouder wordt zijn mijn ramen weer beslagen.
Voor het ontwasemen van de voorruit kies ik dan de ontwasemstand.
De ventilatie gaat dan maximaal blazen.

Bij mijn vorige auto (Ford Mondeo) ging dan altijd ook de airco meedraaien om het ontwasemen sneller te laten verlopen.
Bij mijn huidige auto is dat niet het geval. Daar moet je hem dan handmatig aanzetten. Zonder airco schiet het niet op.

Is dat bij jullie ook?

A110

Dat had ik dus ook al gemerkt. Bij de Megane III was dat dus wel het geval, daar ging automatische de airco aan als je de ontwasemstand aandrukten.

Vanochtend heb ik ook alles handmatig moeten doen. Heb 10 minuten zitten wachten (heb een hekel aan strepen op de binnenkant dus ik droog hem niet zelf :))

Snap ook niet waarom Renault daarvoor gekozen heb.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

knight-rider

Ik heb geen enkel probleem met de ontwaseming van mijn voorruit.
Gaat zelfs heel vlot, ik moet er nog eens op letten of de airco bij mij wel draait.

mark29

Kan goed een emissie keus zijn om de airco uit te houden.
Dit soort vragen komen op de cursussen ook vaker langs, en het is vaak een mysterie.
Emissie normen halen is belangrijker dan een fijne auto voor de klant.

A110

Schiet mij dus net binnen dat ik mijn termisch comfort op eco heb staan. Misschien ligt het daaraan. Morgen eens kijken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Eco is eco plezier haha. Ja het kan maar zo ingeregeld zijn.

emtee

Dat is inderdaad wel vreemd ja, bij al mijn Renault's ging altijd de airco aan in de ontwasemstand. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nooit verder ben gekomen dan Laguna's en Mégane's van het type 2 phase 2    ;)
Alle soorten en maten Renault gehad, momenteel een Clio 5 :-)

Hannibal_

Sowieso valt op dat de airco bij auto stand van de temp regeling vaak uit is.
Denk inderdaad ecotastic ...

Ik ben inderdaad ook gewend dat ie aangaat bij ontwasemen.

Zal eens kijken ook, termisch comfort instelling....

2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4

cortrans

Inderdaad, in de eco stand blijft de airco uit tijdens het ontwasemen. En in de eco stand gaat de airco ook niet harder dan standje 5........
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Nikk

Rij sowieso eens een X tijd niet in de eco stand om te beoordelen of je daadwerkelijk meer brandstof verbruikt. Zal wel iets zijn maar vermoed weinig verschil.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

cortrans

#10
In theorie is elke "verbruiker" een belasting, waardoor er meer brandstof nodig is.
Een airco vraagt wel degelijk meer brandstof, daarom is in de airco in de eco stand ook beperkt tot standje 5.
Wil je de airco hoger hebben, dan zal je moeten overschakelen naar "perso" of "sport" of "comfort"....... Daar gaat hij tot standje 10 (meen ik uit mijn hooft)
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

Nikk

@Cortrans,

Het licht brand inderdaad ook niet uit het niets. Alle verbruikers verbruiken en dat moet ergens vandaan komen = de energie uit je brandstof.

Ontwasemen is toch wel wat belangrijker dan mogelijk een beetje brandstof besparen. Met de airco bij zie je de voorruit binnen een minuut droog trekken. Maargoed, de vraag is reeds beantwoord; bij betreffend model eco stand aan = airco niet aan bij ontwasemen
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Cocoon

#12
 :neen:, dat is niet het antwoord wat bij mij werkt :

Ik heb slechts twee standen: ECO en Neutral.
In beide standen gaat de airco niet aan bij het ontwasemen.

Citaat van: cortrans op  3 november 2018, 17:36:34
Inderdaad, in de eco stand blijft de airco uit tijdens het ontwasemen. En in de eco stand gaat de airco ook niet harder dan standje 5........
@Cortrans, gaat in jouw geval bij de andere instelling wel de airco aan?

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

cortrans

Ik heb het nog niet getest, die ik morgen ochtend, dus ik kom hier op terug.......... o-)
(verkocht) Mégane iV Hatchback dCi 110 Bose, 8.7 inch R-link II, Easy Life Pack, kleur: Rouge Flammé. Staat nu op zwarte alu velgen van Dezent TD Dark met Kleber Krisalp met 205/55/16' winterbanden

www.beroepschauffeurs.com (HET forum voor de beroepschauffeur)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev