Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 56

Gestart door Tedo, 6 september 2018, 13:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon87

Jacues. Bedankt voor je input. Ik ga er induiken en misschien dat ik inderdaad met Zinkprimer aan de slag ga (kan nu nog).
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark


mark29

#137
Leuke klus ramon. Alleen die bokjes en die krik......
Koop alsjeblieft een grotere krik als je vaker klust, is sterker en minder wiebelbaar. En met een grotere pad.
Met een grotere pad met je meer steun, en zak je minder snel door een wat rottere dorpel. Een grotere krik kiepert minder snel om.
Plus die gaat nog een stuk hoger, wat makkelijker werkt als je onder de auto moet zijn en je hebt thuis net als ik geen brug. Uiteraard bokjes eronder, maar dat werkt veel sneller met omhoog zetten. Vaak ook als die op bokjes staat en je wilt de motor omhoog krikken voor distributie of een cilinderkoprevisie, dan haalt dat kleine krikje de carterpan niet eens, laat staan omhoog zetten.

Tevens die bokjes zijn zo dun. Die vallen sneller om als de auto wat schud. Of schuin staat tijdens op krikken.
Als je de auto opkrikt om hem op bokjes te zetten, gaat ie toch schijn, op de bokjes die er dan al wel onder staan, die hebben vaak de neiging iets te schuiven of te kantelen.
Vooral met die smalle lichte bokjes, en die opvouw dingen vind ik helemaal eng.

Doe er mee wat je wilt. Maar ik zou ff investeren in een krik. Bv een omega 2.25 a 2.5 ton krik kost je 125 a 150 euro. Vaak zijn er aanbiedingen met die dingen. En zware bokken is ook tientjes werk via marktplaats.

Auto op je laten vallen kost je meer aan zorgkosten en ellende de rest van je leven.

mark29

#138
Tekst wat uitgebreid nu ff op de laptop.
Vaak staat erbij dat er bepaald aantal ton erop mag. Die puntbelasting is leuk.
Maar het gaat gauw fout door instabiliteit namelijk, wiebelen en omkieperen dan.

Ramon87

@ Iedereen: Bedankt voor de motivatie. Bij dit soort klussen altijd fijn.

@ Mark29: Jou opmerking staat genoteerd. De krik is inderdaad niet gemaakt voor dit soort klussen. Het voelde ook zeker niet fijn om de auto zo hoog op te krikken (de auto trekt inderdaad naar de krik toe). Al wel een keer een aangepaste grotere pad gemaakt, maar dat maakt niet het verschil voor dit soort klussen.
Ook de bokjes zijn inderdaad ook niet het meest geschikte exemplaren. Ik heb ze ook dubbel uitgevoerd, voor mijn eigen veiligheid.
Ik maak de achterkant af en dan moet de auto weer op de wielen gezet worden zodat we thuis met de schuur aan de slag kunnen. De auto zal in het verf proces niet bewegen. Mijn pa stelde van de week ook voor om de auto voorzichtig met zijn 2en te laten zakken.

Gezien ik hierna nog lang niet klaar ben, zal ik eens gaan rondzoeken en hoop ik dat ik de maatstaven ophoog kan schroeven bij de volgende fase  ;).
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark29

Heel goed plan.
Zo klein krikje is soms handig voor kleine klusjes of als hulpje erbij.
Denk voor ongeveer 200 euro als je goed zoekt kan je degelijk spul hebben. Goeie krik en 4 stevige hoge steunen

Ramon87

@ Mark: De koplampen zien er goed uit. Zijn dat soort koplampen nog redelijk uit elkaar te krijgen? Zijn ze gekit of gevulkaniseerd?
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

Deze koplampen zijn met butyl gekit, als je dit warm stookt trek je ze zo uit elkaar.  !-! Het is niet echt een soort kit, het blijft plakkerig.

Tedo

Stoer die dubbele koplampen, Mark! Zijn ze ook elektrisch verstelbaar?

mark

Hoogte verstelling is gewoon elektrisch. Het werkt gewoon allemaal als origineel, want het waren ook originele koplampen.

Vandaag de koplampen nog eens 3x losgehaald.  8)7

Het kapje van de grootlicht lens kwam tegen de behuizing aan als de hoogteverstelling omlaag gaat.  Dus losgehaald, bij geslepen, weer dicht, weer los en nog meer bij slijpen. Enzovoort  :D

mark29

Ik zie een prachtige mooie krik en assteunen en gloednieuw ook nog. Heel goede investering, ga je plezier van hebben.
Vooral de krik, werkt sneller en gaat hoger.

Coupe knapt behoorlijk op zo na die renovatie.

mark29

Als die uitlaat maar net tegen die stang aantikt, kan misschien schelen als je de uitlaat niet mooier verhangt kan krijgen, om die pijp die rond is, iets platter te knijpen, zodat die wat ovaler word, en zo kan je dat soms net wat speling geven die het nodig kan hebben.

Ramon87

We verwachten dat als we de middendemper een fractie verdraaien en voorzien van nieuwe rubbers, dat we er zijn.
Middendemper en cat wil ik sowieso weg hebben, wanneer ik met tectyleren verder ga. Dus moet los  8)7
Mocht dat de boel niet oplossen gaan we creatief worden  ;)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

juul

Weet niet of het aan mij ligt, maar ik zie bij onder andere mark de foto's niet in de project pagina's.

Tedo

Ik zie alle foto's in de (recente) topics gewoon.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev