Advertenties


foutcode DF1070

Gestart door zapp, 7 juni 2018, 19:01:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zapp

Gisteren was mijn airco uitgevallen, maar gelukkig kon ik vandaag bij de dealer (Bochane: Hulde) terecht. Daar bleek dat de beruchte foutcode DF1070 de boosdoener was. Even een reset en probleem (vooralsnog) opgelost.
Vermoedelijke oorzaak is de connector van de pomp: slecht contact. Als dit vaker gebeurt zou je de die connector moeten vervangen. Ik overweeg om dat nu preventief zelf te doen. Mijn vraag is of je zo'n nieuwe connector ergens kunt kopen en of het te doen is om dat (als hobby-ist) dat zelf te doen zonder speciale apparatuur (ik kan wel een kabel doorknippen en een nieuwe connector aansolderen). Of zijn er speciale dingen waar ik rekening mee moet houden?

PS Ik heb een paar weken geleden de condensor zelf vervangen en, dankzij de tips van diverse forumleden, is dat helemaal goed gegaan. Dank daarvoor!! !-!

mark29

Je was al bij de dealer. Daar kan je ook dat setje kopen.
Vraag mij wel eens af of mensen beseffen dat de dealer ook onderdelen verkoopt?

duckie1098

Inderdaad Mark29, ik ben al een paar keer voor specifieke dingen naar de dealer geweest (terwolde, hoogeveen) en je wordt gewoon keurig netjes geholpen.
Setje matten voor megane 3 coupe, ook nog op voorraad, zo rond de 75 euro,autogordel zo'n 150 euro, deurrubber zo'n 90 euro.Besteld en de volgende dag in huis.
Volgens mij niks of weinig duurder dan bij een niet dealer en je moet toch voor dit soort dingen naar een dealer toe.
Dus, niks mis mee...

duckie1098

Voor de duidelijkheid, autogordel gekoppeld aan airbags, dus met riemspanner.Tja dan wil je ook geen universele erin, tenminste ik niet.vandaar die prijs...

zapp

OK, hartstikke duidelijk: Ik ga naar de dealer.

Maar zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden bij het monteren.
- Accu loskoppelen.
- Draden van oude connector doorknippen.
- Nieuwe aansolderen.
- Goed isoleren
- Klaar.

Vergeet ik wat?

mark29

Na elke reparatie foutcodes wissen.
Al is het maar voor de check, en dat je bij een volgende klacht niet tegen oude foutcodes aan zitten te kijken, en hierdoor op een dwaalspoor word gezet.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev