Advertenties


Chiptuning van onze Megane 4 Estate 1.2TCE 100pk.

Gestart door acbouwmans, 19 mei 2018, 14:38:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Denk dat de brandstof in NL voor wat minder gevoelige / oudere motoren voldoet. Mijn K4M torretjes in de Megane's snorren tevreden. De BMW Z4 die ik destijds reed ook. Merkte in ieder geval geen verschil tussen NL / Frankrijk / Spanje peut.   
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

pagi

Tuning staat voor mij ook nog op de wensen lijst voor mijn Bose IV Estate 1.5Dci.....
Er is me echter wel iets vreemds opgevallen aan mijn auto bij ingeschakelde en uitgeschakelde klimaatregeling.

Wanneer ik de auto in sportmodus heb staan bij uitgeschakelde klimaatregeling reageert de auto merkbaar scherper op het gaspedaal wat aanvoelt als vlotter optrekken maar wanneer ik de klimaatregeling aan heb staan met ingeschakelde airco is de auto in sportmodus echt vlotter! Her verbruik neemt dan wel flink toe van +/- 1 op 19 naar net geen 1 op 17

Bij voorgaande auto's die ik heb gehad werd bij ingeschakelde klimaatregeling de auto merkbaar minder vlot.
Word er dan mogelijk vanuit de elektronica het vermogen opgeschroefd bij ingeschakelde airco?  Is dit bij jullie ook merkbaar?
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev