Advertenties


Pioneer radio installeren met faceplate en piep vergeten gordel uitschakelen?

Gestart door scirocco92, 20 maart 2018, 09:38:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scirocco92

Hi all,

Nu een paar dagen in het bezit van onze grand tourer uit 2008. Fijne auto en lekker zuinig 👍🏼
Er zijn twee vraagjes die ik heb:

1 Ik wil een 1 din pioneer radio gaan installeren, moet ik dan een faceplate hebben?
   
2 Ik wil van dat gepiep af als ik mn gordel niet om heb. Nou heb ik how-to gevonden die zegt dat de gordel open geschroefd moet worden. Maar kan ik niet gewoon de kabel onder mn stoel doorknippen? Ik krijg dat gordel insteek ding namelijk niet met goed fatsoen open.
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

henkwijers@hotmail.com

Volgens mij  is het wel verstandig om de gordel om te doen, voor je eigen veiligheid.

Het piepje is er juist voor dat je hem omdoet.

Als renault rijder ben je toch voor veiligheid.

Succes  is geen toeval

p.s.  op de site Wish zijn korte insteekgordels te koop als je toch van het gepiep af wil komen.

jutoma

Voor de Pioneer vraag is het antwoord nee, heb er zelf ook een Alpine ingezet.
Wel heb ik een stuuradapter gekocht voor de stuurbediening.


scirocco92

Ik weet dat t niet verstandig is om zonder gordel te rijden. Ik heb alleen de vreemde gewoonte om m binnen de bebouwde kom niet te dragen. Ik weet t: slaat nergens op......

En vwb de radio: mooi, dan ga ik die vd week over zetten. Want wat een on ding is de standaard radio zeg......
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

mark29


scirocco92

Pioneer radio geplaatst, maar moet wel een rand omheen. En krijg het kaartlees ding er ook niet uit, zal denk een compleet nieuw middenstuk worden.....
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

Lucas Hermans

In mijn Mégane 2 heeft eerst een 1-din Pioneer gezeten. Eerst had ik dit framepje erin zitten met het originele bakje eronder.
Later ben ik voor deze variant gegaan. Omdat het er wat mooier uit zag en ik de mogelijkheid voor een 2-din hiermee heb. Moest wel het paneel deels aanpassen om het passend te krijgen en er kwam een nieuw bakkie bij. In kleur gespoten zag dat er zo uit:


In het bakje had ik de USB & AUX aansluitingen en een kleine 5cm ventilator gemonteerd.

Op dit moment rij ik met 2-din, maar daar heb ik nog geen foto's van o-)

Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Fluppie


scirocco92

Ziet er erg netjes uit. Ik denk dat ik ook voor dat tweede famepje ga. Ook omdat ik die interface niet fatsoenlijk eruit ga krijgen. En al die er al uit komt, zit er aan de achterkant een gat. Moet ook nog ff mn mocrofoon op mn radio werkend krijgen. Ik had de parrot microfoon middels een verloop stekkertje aangesloten, maar dat werkte helaas niet.
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.


duckie1098


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev