Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Ik heb helaas geen foto's van de Auris gemaakt, maar op Autoweek, autoblog e.d. vind je er vast genoeg ;)

Overigens blijft deze autosalon een aanrader. Ik kom er elk jaar voor mijn werk, en als je vroeg boekt kun je voor onder de 100,- een retourtje pakken bij EaseJet. Ik was nu wat laat, dus mocht 240,- afrekenen bij KLM, maar goed. Zakelijk is dat niet zo'n ding.


Die kaart-updates zijn wel irritant inderdaad. Tijd dat er een update gaat komen.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

Tja .. in de praktijk betekent het dat ik vanaf morgen of zo geen updates meer kan krijgen maar dat ik wel blijf zitten met de kaart van 2016. IN BE een beetje vervelend omdat de maximumsnelheid op gewestwegen veranderd is ondertussen naar 70 en het systeem nog altijd vaak denkt dat je 90 mag. Er worden geen verkeersborden meer geplaatst van 70 want dat is nu eenmaal de wet en de regel nu.
Ik wacht wel af tot er een andere versie komt die de kostprijs van de verandering waard is.

Gisteren nog reclame gezien om de Traffic toch te verlengen.
Een autosnelweg was hier volledig in één richting afgesloten van 5 uur 's morgens tot in de namiddag wegens een gekantelde kraanwagen.
Ik zou zelf niet die file willen inrijden.... en al zet ik de routebegeleiding nooit aan op een gekende weg, misschien ga ik dat in de toekomst toch vaker doen.
Hoe frustrerend moet het zijn om in die file in de staart terecht te komen..

Ik moet nog even op zoek naar de instelling om de aankondiging van een file minder vaak te horen. Nu hoor ik een verdomd lang verhaal soms 6 keer of meer. Ik denk dat ik dat eens een keertje op maximum heb gezet en heb er nu een beetje spijt over.

knight-rider

Citaat van: Abdelitto op  6 maart 2018, 23:35:46
@Hans 1982 - je bedoeld de RLink update versie 2.2.18.590 moet gedaan worden door de dealer alleen de mapupdate niet.
Ik heb het even nagekeken, ik heb die update dus nog niet gekregen.
Bij mij is het nog 2.2.17.803

Dat is dus de laatste keer dat ik bij die dealer geweest ben, op zoek naar een nieuwe die zijn werk wel goed doet!

lando1971

Overigens zijn er nieuwe kaarten te downloaden in de R Link store.  versie 2017/06
Ben benieuwd

adinsx

Gister stond 2017/06 nog niet klaar voor me, nu wel. Heb overigens Rlink2 3.* versie.

Voor de 2.2 Rlink2 versies kun je nu ook updaten. Zie deze facebookpost:
https://www.facebook.com/RNewsCZ/posts/1019457198192458

En op Renaultforum.nl staat veel informatie nu.

@knight-rider, je loopt nog wel wat versies achter inderdaad. Even naar de dealer dus
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

#20
Hier vandaag nog niets te zien van die kaart.
Mijn gratis updates zijn geeindigd op 11 maart 2018. Ik grijp er even naast      8)7     :9~
Niets aan te doen, neem ik aan.

Ik heb net 119 euro betaald om verder Tomtom Traffic te hebben in de auto. Die 89 euro voor de kaartupdate voor 1 jaar kan ik wel nog even missen, neem ik aan.

Edit : zal Renault BE worden in mijn geval.

adinsx

Citaat van: haelewyn op 15 maart 2018, 12:00:28
Hier vandaag nog niets te zien van die kaart.
Mijn gratis updates zijn geeindigd op 11 maart 2018. Ik grijp er even naast      8)7     :9~
Niets aan te doen, neem ik aan.

Klantenservice renault NL even bellen / mailen. Dit is wel heel cru net een paar dagen er na.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

adinsx

Van het weekend wat te downloaden hier ;)



Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Citaat van: adinsx op 15 maart 2018, 11:58:09
@knight-rider, je loopt nog wel wat versies achter inderdaad. Even naar de dealer dus
Ja, blijkbaar he.
Probleem is dat ik met moeite bij een dealer geraak door mijn werk.

Vandaar dat ik ook de nadruk d'r op gelegd had dat ze alles in orde moesten brengen toen hij binnen is geweest voor zijn onderhoud  >:(

haelewyn

Hier ook vandaag nog altijd de 2016/12 op de R Link winkel.
Ik zie wel wat er gebeurt en hoe snel. Het zal voor mij misschien de kaart van 2022  worden in 2023     ;)  8)7
Vroeger zou ik de kaarten ook maar ten vroegste elke 5 jaren ge-update hebben.

adinsx

Deed ik ook, bij de III pas na de drie jaar geüpdated omdat ik toen TomTom Live moest vernieuwen meteen een nieuwe kaart gedaan.
Nu merk ik bij de 2016/12 versie wel dat snelheden niet altijd kloppen. De A12 hier (Arnhem -> Duitse grens) is al een lange tijd 130 ipv 120. Toch blijft ie 120 aangeven op de displays. Van het weekend eens kijken of het nu 130 is geworden in de 2017/6 map.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

puccini

Bij mij geeft hij gewoon 130 km aan hoor op het stuk A12 (Arnhem-D.Grens) 2016-12 kaart
Megane IV HB TCe 130 Bose

haelewyn

Zit er niet ergens een leermode in die kaarten  ?  Ik heb al gehad dat er ergens werken zijn en dat er bv een bord van 70 staat, nadien geeft de gps die 70 opnieuw aan, zelfs als het bord al lange tijd weg is.
Komt dat doordat er, zoals bij Tomtom apparaten zelf, uit de community informatie komt en die automatisch wordt ge-upload  ?  Of omdat de navigatie unit onthoudt dat hij voordien op deze plaats een bord van 70 km per uur heeft gezien ?

@adinsx : Ja, zoals ik eerder al aangaf is het nu niet alleen meer de straten die van belang zijn op de kaart maar is er dat nieuwe gegeven van toegelaten snelheid bijgekomen. Ik merk, vooral als ik dan met een auto rijd waar die feature niet in zit, dat ik het verdomd vaak gebruik..  Hetzij door op het dashboard de toegelaten snelheid te zoeken op de plaats waar ik me bevind OF bij de kaart, als de navigatie aan staat. Dat wordt ook weer een reden om toch op tijd een kaartwissel te doen, misschien meer dan vroeger.
In den beginne kon je die kaarten gewoon kopieren van een cd'tje en op ieder systeem weer gebruiken. Ik vermoed dat dat nu niet meer lukt. Met andere woorden : dat ik niet de stick zal kunnen gebruiken van iemand die 2017.6 heeft gedownload. Jammer..

$l@k!

Citaat van: haelewyn op 16 maart 2018, 09:12:42
Hier ook vandaag nog altijd de 2016/12 op de R Link winkel.
Ik zie wel wat er gebeurt en hoe snel. Het zal voor mij misschien de kaart van 2022  worden in 2023     ;)  8)7
Vroeger zou ik de kaarten ook maar ten vroegste elke 5 jaren ge-update hebben.

Ik heb 2017/06 ook klaarstaan in de update's. Ook BE.

haelewyn

Nog altijd 2016/12 hier. Het systeem blijft overigens waarschuwen voor die update, ook al heb ik hem al een paar keer gedownload. Hier gaat het niet meer in orde komen want mijn recht op een gratis kaartupdate is voorbij..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev