Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

haelewyn

Is iemand al verder geraakt dan versie 2016/12 ?

Mijn auto, die in 08/2016 werd ingeschreven, is aan het einde van zijn (gratis) updates voor de kaart toe maar ik zie nog altijd niet meer recent dan de versie 2016/12.
Is iemand al aan een meer recente kaart geraakt ?
Beschikt Renault niet over de meest recente kaarten van Tomtom of een andere leverancier ?

knight-rider

Ik zit nog altijd op 2015/06, ik krijg niks nieuwer te zien in de R-Link Store.

haelewyn

En ik dacht al dat het bij mij abnormaal achter liep. Heb je al eens een update van je Rlink2 laten doen in de garage ?

Heeft iemand ooit al promoties / vouchercodes gekregen voor het vernieuwen van tomtom traffic ? Mijn optie loopt over een paar dagen af. Dik 100 euro voor 3 jaar gaat me dat kosten :-)
Misschien sturen ze me over een week wel een promo al geloof ik dat niet echt.

knight-rider

Nee, ik kijk altijd om dat zelf te doen, maar dan moeten die updates d'r natuurlijk wel zijn.

Hans 1982

De laatste R-link update is niet zelf te doen. Moet via de dealer.

Abdelitto

@Hans 1982 - je bedoeld de RLink update versie 2.2.18.590 moet gedaan worden door de dealer alleen de mapupdate niet.

@haelewyn: hoe heb jij zo lang de gratis update kunnen krijgen? Mijn Megane is van 10-2016 en alles wat jij noemde, dus tomtom traffic en mapupdate waren al paar maanden geleden verlopen. Is maar 1 jaar. Auto's die daarna kwamen in 2017 kregen 3 jaar gratis update. Ik ga ook niet zo veel betalen, absurd duur.

haelewyn

#6
Toen de dealer de RLink2 update deed (onder garantie want de software blokkeerde), is ineens de kaart naar 2016/12 gebracht, denk ik. Want die staat er nu toch op.

Ik wist niet dat ik me gelukkiger mag prijzen dan anderen.. 
Ik heb de auto gekocht van Renault Duitsland (met nog een tussenpersoon) met 0 km op de teller in 07/2017. De auto was daar ingeschreven sinds 08/2016.
Misschien dat het in Duitsland ooit 18 maanden was. Ik vermoed dat het kan verschillen van de ene invoerder tegen de andere.

Geen idee wat ik er precies ga van merken. Dat de shop niet meer gaat werken in de auto..  en dat er geen traffic info meer zal doorkomen, vermoed ik.
Routeplanning zal wel blijven werken.

Ik overweeg wel de aankoop van die extra's. Voor 119 euro heb ik niet de mapupdate maar wel de traffic en shop voor 36 maanden. De mapupdate zal ik over x jaren wel eens doen. Zo te zien is er niet vaak een update trouwens. Ik zou er nu al één moeten hebben van eind 2017 maar die schijnt niet beschikbaar te zijn.

De auto is nog erg nieuw voor me en ik zou hem nog wat jaren willen houden met alle functionaliteiten die er nu op en aan zijn. Het is duur en ik rij niet zo vaak maar het is soms wel handig.
Niet zo handig dat het de prijs voor mij rechtvaardigt, maar daar moeten we dan maar even doorheen. Ik betaal dan een beetje terug van de winst die ik deed door de auto op deze manier te kopen in Duitsland vergeleken met een nieuwe auto.

Heb in BE bij Renault al gevraagd of ik het niet wat langer kon krijgen maar daar hebben ze 'neen' op gezegd :)
Dat was er maar eentje onder het motto 'proberen kost niets'.

knight-rider

Ik begrijp niet dat ik de mogelijkheid niet krijg om een update te doen naar een nieuwere kaart  :?

Update van de R-Link naar een nieuwere versie zal wel gedaan zijn door de dealer toen hij binnen geweest is voor zijn onderhoud zeker?
Ale, dat hoop ik toch ten minste.

adinsx

Vandaag in verschillende nieuwe modellen gekeken op de autosalon van Genève, maar allemaal hebben ze kaartversie 2016/12. Van Koleos tot Scenic, van Espace tot Megane RS.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

$l@k!

Citaat van: knight-rider op  7 maart 2018, 18:53:04
Ik begrijp niet dat ik de mogelijkheid niet krijg om een update te doen naar een nieuwere kaart  :?

Update van de R-Link naar een nieuwere versie zal wel gedaan zijn door de dealer toen hij binnen geweest is voor zijn onderhoud zeker?
Ale, dat hoop ik toch ten minste.

Ik heb net hetzelfde gehad. Ze hebben software geschreven voor dit probleem op te lossen. Deze soort update's moet je via de dealer vragen. Eenmaal de firmware update (via de R-link store) er was kon ik ook updaten naar de nieuwere kaarten.

Op wachten is dus nutteloos.  :x

succes !-!

knight-rider

De auto is pas binnen geweest voor zijn onderhoud A.
Dus normaal gezien hebben ze dan toch ook de nodige updates gedaan  :?

gjcvro

dream on.. alleen als het echt nodig is, of als de klant er om vraagt zodat er kosten geschreven kunnen worden.

adinsx

Inderdaad. Kijk maar op de website van Renault wat een A-beurt inhoud. Volgens mij niet meer dan olie, filter, controle rondom en dat was het wel.
Dergelijke updates moet je even aangeven en wanneer de auto in de fabrieksgarantie zit is dat gratis. Let op, firmware hè, kaartupdates zijn niet per definitie gratis inde fabrieksgarantieperiode.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Citaat van: adinsx op  7 maart 2018, 23:11:19
Inderdaad. Kijk maar op de website van Renault wat een A-beurt inhoud. Volgens mij niet meer dan olie, filter, controle rondom en dat was het wel.
Dergelijke updates moet je even aangeven en wanneer de auto in de fabrieksgarantie zit is dat gratis. Let op, firmware hè, kaartupdates zijn niet per definitie gratis inde fabrieksgarantieperiode.
Olie en oliefilter zijn pas voor Onderhoud B

Onderhoud A:
• Vervangen van het interieurfilter
• Controle van diverse punten
• Controle en bijvullen van de vloeistoffen

Maar ik heb ook nog enkele extra zaken laten doen en heb er expliciet nog bij gezegd dat ze moest kijken voor nodige updates, dan verwacht je toch wel dat ze dat ook doen  :?

haelewyn

#14
Toen ik bij de dealer de vraag stelde of er updates mogelijk of nodig waren voor de auto die ik had (en die al een jaar had stil gestaan), zei men 'neen'. Enkel een waarschuwing om de R Link2 niet te updaten bij mijn model.

Enkele weken later had ik problemen met de handremmodule en was er wel een update voor de ABS computer beschikbaar, blijkbaar.
De R Link2 sloeg 'in de frut' en bleef zelfs na stilstand waarschuwen 'verminder uw snelheid'. Na een hard reset werkte het syteem nog altijd niet optimaal. Raad eens ? Er was een update en het probleem was verholpen.

Ik heb de zeer stevige indruk dat niet per se iedere mogelijke update wordt losgelaten op elke auto. Misschien is dat wel onder het motto : 'if it ain't broken, don't fix it' OF omdat het verdomd veel werk(uren) zou kosten om dat voor iedere auto die binnenkomt te doen.
1 softwareonderdeel updaten geeft soms problemen met een ander systeem.
Handremmodule (+ automatisch remsysteem) vervangen : ondertussen was er een nieuwe versie op de ABS computer gezet en die nam het nieuwe onderdeel niet meer aan in deze combinatie. Dat duurde dan een dikke week ongeveer om een patch van Renault te verkrijgen.
Stel je voor dat ze dat aan de lopende meter gaan doen ..
Anderen hier gaan dat beter weten maar de dealer vertelde me dat ze één apparaat hebben en met mijn auto waren ze bijna een volledige werkdag zoet om alles er op te zetten en een beetje te testen. Ze moesten ook toestemming vragen aan Renault voor iedere update.

Thx adinsx om dat even te bekijken op het salon in Geneve. ik wou dat ik daar was ... ik wil graag de nieuwe Auris van dichtbij zien maar verandering van spijs zit er op dit moment niet in voor mij. Ik ben tevreden (tot heel tevreden) met de Renault.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev