Advertenties


Map versie 2016/12 in 2018

Gestart door haelewyn, 6 maart 2018, 04:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

haelewyn

#60
Idem hier. Firmware en kaartupdate zijn aangepast. Deze keer geen errors of problemen.

Ik heb gewoon alles opnieuw uitgepakt op de stick na geformateerd te hebben en deze keer eerst de kaartupdate geinstalleerd (ik heb maar tot 12/2016) en pas daarna de nieuwe software. Waarschijnlijk heeft de volgorde geen belang , maar je weet nooit. Ook een andere stick gebruikt dan de eerste keer  :)
Bijgeloof ?        !-!

haelewyn

Alles is nog niet onmiddellijk perfect. Ik heb geen update meer in de RLInk store voor mijn kaart en ik heb maar de versie 2016/12 kunnen installeren. Ik had blijkbaar nog 2016/6 op de auto staan.

Ik wacht het nog enkele maanden af. Ik ben niet van plan om een nieuwe kaartversie aan te kopen gedurende de eerstvolgende jaren.

Afwachten of ik een nieuwe versie zal zien verschijnen in de RLink store, anders vraag ik het ooit, bij noodzaak, wel eens aan de dealer of er wat aan te doen is.
OF ik bekijk het dan wel opnieuw met een update erbij van het systeem via de link van marcelca.

knight-rider

De aangegeven max snelheden zijn op enkele plaatsen wel correct nu na de map update.
Maar ik ondervind toch ook nog steeds enkele fouten, op sommige wegen geeft hij de ene keer de juiste snelheid en de andere weer een foute snelheid weer  :?

adinsx

#63
Geen MAP-update (heb 6/2017 al op mijn 3.3.* Rlink2), maar wel een firmware-update sinds vanmorgen beschikbaar:


Kan alleen nergens vinden welk versienummer / wat er anders is

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

haelewyn

Ik krijg voor de 1,2 tce 130 ook de melding dat er software update (verplicht) is.

Straks eens bekijken hoe we dat gaan regelen      ;)

knight-rider

Ik zie net dat ik die update d'r ook heb in staan.
Maar d'r staat niks bij wat dat juist inhoud  :?

haelewyn

Ik heb de stick met de update vandaag even in mijn auto in de USB poort ingeplugd. Er is niet echt iets gebeurd dat zichtbaar is, op geen enkel vlak. De auto heeft niet aangegeven dat hij een update zou doen of gedaan heeft.
Het ziet er een beetje mysterieus uit allemaal. Ik denk dat er gewoon niets is gebeurd.

Ik heb trouwens in de rlink store ook geen kaarten meer staan. Zorgen voor een ander jaar dan 2018 vrees ik.
Of voor de volgende eigenaar zelfs.

adinsx

Las op het Renault forum dat de update slechts 3Mb is en te maken heeft met de Rlinkstore in de auto. Bugfix?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Ik heb het gewoon rechtstreeks in de auto laten downloaden en installeren, was in een paar minuten gefixt.

AJGT

Citaat van: adinsx op 17 mei 2018, 11:46:42
Geen MAP-update (heb 6/2017 al op mijn 3.3.* Rlink2), maar wel een firmware-update sinds vanmorgen beschikbaar:


Kan alleen nergens vinden welk versienummer / wat er anders is

Dit had ik dus.. op USB geinstalleerd.
Vervolgens in de auto gedaan ... auto geeft verder ook niks aan.
Daarna geeft de website ook aan dat er GEEN update meer is .... maar volgens mij is er niks veranderd?

Er is wel een nieuwere versie voor je rlink beschikbaar.
Dit werkt HEEL goed. (ik heb die van mij ook geupdate)

Vanmorgen de nieuwste update (2.2.19.300) van het R-Link 2 systeem zonder Android Auto/Apple CarPlay geïnstalleerd. Tevens de eerste update waarvoor je niet naar de garage hoeft, mits je nu op versie 2.2.17.803, 2.2.18.590 of 2.2.19.200 zit.

Ging best makkelijk en was redelijk vlot gebeurd. Ik ben er via deze uitleg achter gekomen dat het mogelijk is en op de website van Renault Multimedia kan je op basis van het VIN kijken of er een update voor je beschikbaar is.


haelewyn

#70
Ik heb al een ideetje waarom er een update nodig is.

Sinds ik de nieuwe software heb ingeladen (versie 2.2.19.300) kan ik blijkbaar de navigatie niet meer gebruiken met stembesturing. Het ding verstaat er helemaal niets van en van het hele adres toont hij alleen het huisnummer om dan te zeggen dat de navigatie momenteel niet beschikbaar is.
Of de stembesturing voor radio en andere zaken werkt, weet ik niet.
Voordien had ik er geen enkel probleem mee.

Ik had dus geprobeerd om de laatste update / bugfix te draaien maar dat is niets geworden.
In de auto geprobeerd om op systeemupdate te klikken maar die zegt na een paar seconden dat de dienst momenteel niet beschikbaar is.
Morgen nog eens proberen, denk ik. Zowel de USB stick er nog eens in als de systeemupdate (werkt alleen bij stilstand) opnieuw te laten lopen.

haelewyn

Nog altijd niet opgelost. Wachten op hieuwere software dan 2.2.19.300 dan maar....
Hoe sneller, hoe liever want ik gebruik de gps normaal altijd met stembesturing.

mark29

Sta praktisch elke dag tm5666 te bekijken wat er veranderd is, voor klachten, renault heeft weer iets op de markt gebracht he.
Zodra de nieuwe software uitkomt is het alweer gedateerd of zitten er weer andere bugs in.

haelewyn

#73
Inderdaad.
Dat was met deze software ook zeker het geval. Had ik het geweten,  dan had ik de oude versie erop gelaten. Te laat nu  Y
Had bij de dealer ook kunnen gebeuren denk ik.

Het is precies of iemand zit te knoeien met Linux ergens of dat "dreambox" nu ook multimedia maakt voor auto's. ..  of ze hebben het van Lada geleend die ondertussen een dochter is van Renault.   8)7

Rlink2 is mooi maar ik hoop dat ze het wat beter werkend krijgen, zonder bugs.

adinsx

Gisteravond de Developersmode van Rlink2 ingedoken:


De boel draait op Android 4, over oud gesproken. :p
Je kunt er wel wat leuke dingen aanpassen (maar ook de boel vernielen), ervaringen daarover worden gedeeld in het topic op Renault Forum. Daar vind je ook hoe je in die Developersmode komt.
O.a. aangepast gister: Restrictie van video en fotoslides kijken tijdens het rijden er af gehaald
Vanavond probeer ik de 'bug' van het volume er uit te halen. Bij 2 streepjes volume net te weinig geluid, bij 3 streepjes teveel. Dat zit hem ergens in de snelheidsafhankelijke volume.
Aan de 'voorkant' niet aan te passen, maar middels de achterzijde wel.

Dat en nog veel meer:



Of het ook mogelijk is iets m.b.t de kaarten of versie te doen, dat is nog een ontdekkingstocht.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev