Advertenties


vraag banden sensoren

Gestart door AJGT, 18 februari 2018, 09:04:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJGT

Weet iemand of de originele Renault sensoren in geleerd moet worden met een computer oid?
Of hoe gaan deze werken?

Ik heb een set originele velgen + winterbanden + originele sensoren gekocht. (gebruikt, maar in nieuwstaat)
Het gaat om een Megane IV.

Iemand anders zegt dat ik ze alleen hoef te resetten in R-Link?
Maar dit lijkt mij sterk ... want hoe weet de auto welke rechtsvoor is enz... ?

mark

Moeten ingeleerd worden.

Ook als de auto een winter en een zomerset heeft, moeten ze bij elke wielen wissel ingeleerd worden.

AJGT

Citaat van: mark op 18 februari 2018, 15:17:43
Moeten ingeleerd worden.

Ook als de auto een winter en een zomerset heeft, moeten ze bij elke wielen wissel ingeleerd worden.

Hiervoor heb ik een Megane 3 gehad. Hierbij was dit idd zo ... dit waren ook andere sensoren. (metalen?)
De sensoren voor de Megane 4 zijn van rubber.. deze zijn misschien anders...

weet je het 100% zeker van de Megane 4?

Iemand anders vertelde mij

"Ik weet niet wat die mens gedaan heeft maar ik heb zelf ook 18" gekocht met Mich Pilot Sport 4's voor mijn Mégane Bose en dat detecteerde alles zelf hoor. Waren wel tpms sensoren geleverd door Renault maar random gemonteerd door mijn bandenboer die niks van technologie kent.

Ze staan op de juiste plaats etc zonder enig computerwerk"

mark

Ik werk bij de dealer, en werk dagelijks aan dat spul.....

AJGT

#4
Citaat van: mark op 18 februari 2018, 20:27:18
Ik werk bij de dealer, en werk dagelijks aan dat spul.....

Oke dankjewel.
Moeten ze echt "per" auto in geleerd worden? (gekoppeld worden aan de auto)
of moet alleen de sensor geactiveerd worden?

Want dit setje komt onder een andere Megane vandaan, en RV RA enz staat op de velgen.


mark

Jup moet per auto ingeleerd worden.

Als je met de bandenwissel losse banden hebt, en de velgen weer op de zelfde positie komen, hoeft er niks ingeleerd te worden. Anders wel

AJGT

Oke dankjewel..

IK heb de Renault Deler een mailtje gestuurd.
Sensoren dienen ingeleerd te worden ... ong een half uurtje werk .. kosten 50 euro!

wel prijzig.. of zijn dit de standaard prijzen?

larsdijkstra

normale prijzen! voor niets gaat de zon op he ;-)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark

Ja wat denk je wat het kost om de werkplaats open te houden.

hemi24

En de kennis van de monteurs op peil houden kost ook de nodige investering qua tijd én geld...

Tris

Ik heb wel eens gelezen dat je sensoren kunt clonen. Dan geven de sensoren van de zomer en de winterbanden hetzelfde signaal dus is voor de auto net alsof dezelfde banden erop zitten. Zou ik zeker eens naar kijken, anders toch 100 euro extra per jaar voor het inleren.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

mark29

Als ze maar van jou geen cloontjes maken. Want dan hebben we straks geen werk meer.

Ow en een half uur met inleren als de clip in 1 keer werkt. Laatste maanden alleen maar knudde, veel vastlopen en software problemen. Vandaag weer niet kunnen herprogrammeren. Soms wil je die clip wel het raam uitgooien.

Tris

Ik vind de prijs wel reëel maar het hele concept van bij iedere wissel inleren erg slecht ontworpen. Dan vind ik een clone een slimme work-around: het systeem werkt zoals bedoelt, en je kunt zelf je banden blijven wisselen.
1.5 dCi EDC Bose estate 2016

mark

Op m'n vorige werk deed ik veel met die clone sensoren.
Is wel handig spul.  !-! Met 10 minuutjes heb je een setje sensoren gekopieerd, en kun je de sensoren in het 2e setje velgen monteren.

AJGT

#14
Citaat van: mark op 20 februari 2018, 12:55:59
Jup moet per auto ingeleerd worden.

Als je met de bandenwissel losse banden hebt, en de velgen weer op de zelfde positie komen, hoeft er niks ingeleerd te worden. Anders wel

Blijkbaar heb je het fout, ook al werk je bij de Renault Dealer ;)....

Het enigste wat je moet doen is in RLINK de bandenspanning resetten ... dan geeft ie ook aan "zoeken waar de sensoren zitten"
En een paar minuten later wordt keurig alles goed aangegeven......

Dit betrefte de nieuwste zwarte sensoren  van Renault.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev