Advertenties


slijtage plekken op achterbumper en achterklep

Gestart door Jacob, 31 december 2017, 00:15:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacob

Afgelopen augustus / september had ik in het topic over de trekhaak een opmerking geplaatst over slijtage plekken op de achterbumper (en dat dit wellicht door het plaatsen van de trekhaak zou kunnen komen). Dat bleek toen echter niet het geval, maar kennelijk moest de achterklep opnieuw worden afgehangen (wat ook al was aangegeven in het topic toen). Schade is toen hersteld en klep opnieuw afgehangen, dit met het nadeel dat de achterklep nu in het midden hoger staat als de bolling van het dak.... maar hier kon niets aan worden gedaan.

Wat foto's van de "schade" toen :





Medio december viel bij het bezoek aan de dealer (bandensensoren monteren bij wintervelgen) echter op bij mij dat de schade op de achterbumper er achterklep weer terug begint te komen. Lange discussie kort : kwestie ligt nu bij renault nederland want dealer geeft aan hier niets aan te kunnen doen (klep kan niet hoger, dan gaat probleem qua pasvorm met het dak nog groter worden) , ik hoop begin januari iets te horen. Dit alles in overleg met dealer natuurlijk. Maar ik ben toch benieuwd of meer mensen dit herkennen.

Ik heb vandaag de Megane op een brug gehad om zeker te zijn of de trekhaak geen problemen geeft, dit lijkt allemaal goed te gaan en niet de bumper omhoog te drukken. Daarnaast ook goed gekeken naar de sluiting van de achterklep en de bumper en het lijkt vreemd genoeg haast onmogelijk qua afstand dat de achterklep op de achterbumper "slaat" bij het sluiten (na het afstellen). Om verwarring te voorkomen: ik sla de klep nooit dicht van hoge afstand maar laat deze dichtvallen van normale hoogte. Ik zie dus nu even niet hoe het mogelijk is dat de achterklep voor die slijtageplekken zorgt op de achterbumper (zitten op hetzelfde punt).

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken (torderen bij drempels ofzo bijvoorbeeld ?) of wellicht ook hetzelfde probleem ? Gaat bij mij om een 5-deurs GT-line. 

Paar plaatjes met de wintervelgen (was winterset van de Megane 3):




hemi24

Als de trekhaak na aflevering is geplaatst zou ik het toch echt zoeken in het niet goed terugplaatsen van de bumper!

Vraag of eis dat de dealer deze weer gaat demonteren en opnieuw plaatst...

Jacob

Ik heb al een aantal keren aangegeven dat het daar aan zou kunnen liggen, maar dealer geeft aan dat daar het probleem niet zit (/bumper zit goed gemonteerd).

hemi24

Second opinion bij andere dealer?

Ik gok op een paar verkeerd geplaatste ty-raps voor de bevestiging van de trekhaakkabel, waardoor de bumper op de geschuurde plekken net niet diep genoeg op z'n oorspronkelijke plek zakt.

knight-rider

Ik denk toch ook dat het aan bumper ligt, vermits de achterklep te hoog komt wanneer deze anders geplaats word om de bumper niet te raken.
Dat is gewoon het bewijs dat het al niet aan de achterklep kan liggen.

tripleM

de afstand tussen de bumper en kofferbak klep klopt niet, kan 2 dingen betekenen bumper zit niet goed gemonteerd of of de klep is niet goed afgesteld

$l@k!

Ik heb de klep van mijn grand tour vorige week laten afstellen. Het raampje raakte de linkse stijl een beetje.
Ze hebben ook mijn deuren nagekeken en 1tje moeten afstellen. Dus dit is zeker geen alleenstaand geval.

Alles netjes in garantie  !-!

RvR

Hi Jacob, ik ben benieuwd naar de reactie van Renault. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb geen trekhaak, maar mijn bumper is er wel afgeweest ivm een kleine schade.

Pa ik wilde ook een foto plaatsen maar ik zie de optie niet.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

Jacob

"gelukkig" nog iemand gevonden met hetzelfde probleem, ik heb nog niets gehoord van Renault nl.

Blijft vreemd om te zien dat de klep eigenlijk nooit de bumper kan raken bij het dichtdoen, zit echt een flinke afstand tussen en die druk je niet zomaar in. Wellicht toch torderen bij drempels ? Zit wel behoorlijk wat flexibiliteit in de klep zelf ook.

Ik heb mijn foto's bij een online host (imageshack) staan, weet ook even niet hoe het kan via het forum rechtstreeks.

helmar

Hoe is het afgelopen en of opgelost? Ik heb het ook en mijn bumper of klep is er niet af geweest.

knight-rider

Ik ken nog iemand die het heeft en daar hebben ze de achterklep ook opnieuw afgesteld.

Abdelitto

#11
Hier hetzelfde geval en nog steeds heb ik er last van. Auto ongeval gehad 2 maanden geleden, laten fixen bij M..ller auto schade, wel bekende van Sch..denet en toen was het extreem, mijn klep raakte duidelijk de bumper, flinke schade - terug gebracht, 4 dagen over gedaan om alles opnieuw te spuite en de afhanging geregeld. Ik zag het verschil en dacht, wow dit is em - wat denken jullie na precies een week? ik zie weer schade op mijn klep en bumper weer. Dus weer 1 van deze dagen terug. Chefwerkplaats heeft me wel verteld dat bij Renault de ophanging van het klep heel fragiel en lastig is, dus als je schade mee hebt gehad moet je maar duimen dat het goed gaat. Volgens hem had een andere Megane 4 in hun werkplaats ook last van. Lijkt een Renault probleem . Ze zeiden wel dat je die achterbumper op tientallen punten kan afstellen, paar mm te hoog bv raakt het al.

Dus morgen weer langs.

adinsx

Bij de III had ik het wel, kwam ook door de montage van de trekhaak en het net niet goed zitten van de bumper. Op de IV er nog geen last van. Sowieso had overigens de eerste serie Mégane IV (en Talisman ook) deuren en achterklep die niet helemaal lekker uitlijnen.

In mijn geval zit alles in orde, ook de achterklep i.c.m. afneembare trekhaak. Wel een ander gek ding met de IV (suizend aircosysteem), maar maak ik wel even een apart topic van.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Jacob

Renault nl was van mening dat er toch nog een keer naar de ophanging van de bumper gekeken moest worden en desnoods (kleine) aanpassingen doen qua ophangpunten. Dit is alleen verder niet meer opgepakt (in overleg met dealer, staat wel e.e.a. van geregistreerd in het systeem bij Renault). Ik heb een andere baan gevonden en zal eind deze maand de sleutels inleveren bij de leasemaatschappij.

Na het verstellen van de klep is het overigens niet meer zo erg als ervoor. Ik weet het (/stoor mij eraan) dus mijn oog valt er elke keer op, maar 9 van de 10 zal het niet eens zien. 

Abdelitto

Ja dat blijft een probleem dan. Ik heb het terug laten brengen bij de auto schadebedrijf en ze stoorde er echt aan. Ze zouden me nog gaan bellen, waarschijnlijk gaan ze contact opnemen met Renault NL hierover.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev