Advertenties


Externe HDD.

Gestart door alex1968, 9 december 2017, 00:42:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex1968


In plaats van een USB-stick in het dashboard te steken vraag ik me af
Is het mogelijk om een externe HDD in het dashboard kastje te maken door het USB signaal af te tappen
En dan bedoel ik kabels achter het dashboard USB WCD in het dashboard kastje.

knight-rider

Lijkt me wel interessant om dat te doen.
Eens testen of zo een HDD wel werkt op de usb aansluiting en dan achteraf de kabel trekken om die in het dashboardkastje te steken he.

Ik zou dan wel een SSD gebruiken, die kunnen immers veel beter tegen schokken en zo.

appie

Om een externe ssd/hdd te gebruiken heb je ook een stroomkabel nodig volgens mij,is bij mijn externe harde schijf nu wel het geval.

gjcvro

Is zeker niet bij alle hdd's zo.

knight-rider

Een desktop harde schijf 3,5" heeft een aparte stroomkabel nodig, eentje voor een laptop 2,5" niet.

gjcvro

Dat is te kort door de bocht.. o-)

Het hangt domweg van het type drive af.
Vaak wel dat de grotere een aparte voeding hebben, maar je hebt ook kleiner schijven die bijvoorbeeld 2 usb aansluitingen hebben omdat ze te veel stroom over 1 usb trekken.
Ik denk dat de meeste SSD's gewoon stroom over de usb trekken.

Fluppie

En het prijskaartje 1 of 2 TB zit je al gouw rond de 4 tot €700,00  :?

gjcvro

250 Gb kun je ook al een tijd mee vooruit.. en dat kost 100 euro.. 1Tb zit je ergens op de 300 euro..
Maar dan heb je ook genoeg muziek totdat je dood gaat..

Fluppie

Citaat van: gjcvro op 26 december 2017, 12:08:19
250 Gb kun je ook al een tijd mee vooruit.. en dat kost 100 euro.. 1Tb zit je ergens op de 300 euro..
Maar dan heb je ook genoeg muziek totdat je dood gaat..
:lmao:

$l@k!

Ik heb de WD Elements Portable 1 TB. Voor 67 eurotjes is die te koop bij de "betere" online winkel(s).
Ik zal hem straks eens testen.
SSD voor in de wagen is zware overkill...

Heb mijn twijfels of de R-link2 USB3 aankan. Straks weet ik meer  Y

knight-rider

Een desktop harde schijf (3,5 inch) heeft altijd een aparte voeding (d'r kunnen uitzonderingen zijn, maar ik ken ze niet)
Een laptop harde schijf (2,5 inch) krijgt altijd zijn stroom via de usb aansluiting, soms heb je er idd met dubbele usb omdat er schijven bij zijn die wat meer stroom vragen en dan kan een enkele aansluiting die niet leveren.

Een SSD is altijd een 2,5 inch schijf en altijd stroom via usb, er zijn immers geen bewegende delen dus veel minder stroom nodig.


SSD's zijn idd duurder, maar als je met de auto over een drempel of in een put rijd kan een gewone harde schijf al eens "overslaan" en kan je de schijf op die manier zelfs beschadigen.

Ik heb zelf een usb-stick van 64 gb voor in de auto en vind dat al ruim voldoende.

adinsx

Is bekend tot hoeveel Gb-stickje Rlink eigenlijk accepteerd? In de Mégane III hield TomTom/Bose het bij 32Gb voor gezien volgens mij.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Jeroen2016

adinsx

Ik heb 2 x 64 gb in gebruik. Werkt perfect. Complete cd collectie er op staan.

$l@k!

Dus...

De 1TB grote WD Elements harde schijf werkt perfect. USB3 maakt blijkbaar de zaak niet.
Radio heeft wel veel tijd nodig om al de bestanden te scannen maar het lukt dus. In dat opzicht is een SSD mss wel een betere optie aangezien de leessnelheid daar vele hoger ligt.
Ik heb nog ergens een ssdtje liggen. Zal het eens uittesten als de tijd het me toelaat.

Linkje naar mijn HDD (Tweakers)

knight-rider

Oei, had dit topic uit het oog verloren, maar het is wel intressant om te weten dat dit mogelijk is

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev