Advertenties


Verlagen Megane coupé 2002

Gestart door DionMegane, 29 november 2017, 00:03:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DionMegane

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Renault Megane Coupé 1.6 16v uit 2002.
Nu veert de auto achter heel erg door als er mensen achterin zitten. Mijn plan was sowieso al om de auto te verlagen. Nu heb ik een v-maxx setje gevonden maar volgens mij heeft deze auto achter torsie vering.. hoe verlaag je dat? Is het te verlagen? Moet ik de schokbrekers dan vervangen etc etc..

Concreet; wat komt er allemaal kijken bij het verlagen van zo'n megane?

noiseyMP7

Torsieas is achter te verstellen, mits deze niet vast geroest te is. Schokbrekers vervangen is afhankelijk van hoeveel lager je wilt gaan, maar is misschien sowieso wel handig. Als je voor de voorkant een schroefset koopt zitten schokdempers achter over het algemeen ook in de set.

Ik moet er nog aan gaan beginnen aan het verlagen, dus kan je er het fijne (nog) niet van vertellen

mark

Heb zelf ook de vmaxx schroefset, is een setje van 2 veerpoten voor de voorkant en 2 schokdempers voor de achteras.
Deze schokbrekers zijn 4 cm korter dan de originele schokbrekers, het is dan ook niet de bedoeling dat je die op een nog niet verlaagde achteras gebruikt.
Want dan zitten ze continu tegen de maximale uitslag aan, en gaan ze stuk.

Als je geluk hebt, willen de torsie staven los. Maar deze auto's zijn inmiddels al aardig op leeftijd.

Als je deze as onder de megane hebt, heb je wel een grote kans dat je de staven los kunt krijgen:

De torsiestaven zitten hier mooi ingepakt in een buis, komt dus ook geen pekel en rotzooi bij.

En als je deze as met de 4 torsie staven hebt, kun je er bijna vanuit gaan dat ze goed vast zitten gerot.

Hier zijn de staven dus open en bloot aan de elementen blootgesteld.

Ik heb onder mijn hatch dus de onderste met de 4 staven. na 2 uur meppen met een grote voorhamer vond ik het wel best.
En heb ik een gereviseerde as uit polen laten komen. Dat bedrijf heet antalex, met 4 dagen had ik het thuis. (koste mij toen 330 euro incl. verzendkosten)
Bij het vervangen van de as, moet achteras ook uitgelijnd worden. Maar uitlijnen moet zowiezo al met auto''s verlagen.  8)

dus, dit is met de gereviseerde as op standaard hoogte:


En dit verlaagd (zal denk ik 3 tandjes omlaag zijn) :


En hier het totaal plaatje, dit keer zonder lenso bsx velgen maar nu met echte bbsjes  >:D :




DionMegane

bedankt Mark, ik zal eens even kijken op school welk van de 2 assen ik heb.. laten we hopen dat het de makkelijkste is van de 2...

Issy

Ok super zeg staat netjes.
Er staat mij dus ook iets te wachten als ik dit lees.

Fubar (Marcel)

Gave achterbumpert trouwens......
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo

En toch heb ik het idee dat door het verlagen van de torsieas de achterwielen ook wat meer naar voren komen te staan. Iets dat je met een schroefset of verlagingsveren minder of niet ziet.

mark

Tja..... Wat zul je er aan doen.  :D
Om de achteras door te zagen en er een stuk tussen zetten gaat ook wel ver.  :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev