Advertenties


Auto start en valt weer uit koude motor

Gestart door A.Heelsum, 28 november 2017, 03:59:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A.Heelsum

Hallo,

Ik heb de Mégane nu enkele maanden en heb hier nog geen last van gehad. Nu het wat kouder is heb ik wat problemen met de auto. Wanneer ik de start knop indruk start de motor en komt bijna bij 2000 toeren. daarna valt de auto weer uit. Hierna start ik de auto weer en blijft die aan. Toerental zit dan netjes iets onder de 1000. Verder loopt de auto gewoon regelmatig en heb ik dit probleem niet iedere ochtend maar jeel af en toe. +- 3x per week.

Ben van plan de gasklephuis binnenkort schoon te maken wellicht dat dit het probleem verhelpt.  Maar wellicht dat dit een bekende probleem is en een andere oorzaak kan hebben? Hoor graag jullie suggesties

Alvast bedankt!

mark29

Alle informatie die ik nu heb is dat het een megane is.
Dat word lastig gokken zo.

gjcvro

Iets meer info:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21853.msg375015#msg375015

Maar het is altijd wel handig om te vermelden over wat voor auto/met welke motor je het nou eigenlijk hebt..

mark29

Een 1600 ok. Lees hem maar uit, ik gok een nokkenassensor.
Hoor je geen gekke geluiden? Als dat zo is, nokkenasversteller kan dezelfde klachten geven.

henkwijers@hotmail.com

Mark 29

Ik heb een Megane cc. met 2liter  motor   heb hetzelfde probleem gehad  auto staat altijd binnen.

Starten sloeg af  kreeg hem dan toch wat moeilijker aan.

Naar garage gegaan ,was iets met de gasklep  (Vuil)  schoongemaakt het probleem was weg.
Komt schijnbaar vaker voor.

Succes. Henk.

mark29

Ja blijven plakken komt ook meer voor.
Vooral bij die nissan motoren.

tripleM

bij mij was het het zelfde probleem, nokkenasversteller laten vervangen starten lopen. want hij ratelde ook bij het starten

henkwijers@hotmail.com

Heer/Mevr. A.Heelsum,

Dat zal inderdaad het gashuis  zijn ik heb hetzelfde gehad auto starte  sloeg af dan weer starten soms deed hij het in een keer.Werd steeds erger ben toen naar garage gegaan heeft het schoon of gereinigd.
En lstart daarna  prima.

Het is een Renault megane bouwjaar 2012.

Groeten 
            Henk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev