Advertenties


Nieuwe kaart update V16-12

Gestart door Le0, 31 oktober 2017, 09:18:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Citaat van: Jeroen2016 op  8 december 2017, 19:59:34
Vanaf 1-1-17  krijg je 3 jaar gratis updates. Maar jouw auto van augustus 2016 heeft toch nog recht op gratis updates ?

Nee juist niet. Mijne is eind Oktober 2016 en heb al een popup melding gehad dat het binnen 15 dagen verloopt dat update maps, dus een jaar. Ik heb de 12-2016 al gelukkig op geïnstalleerd dus zal ook wel de laatste zijn.

Jeroen2016

Vreemd. Die van ons is van 1e week okt. 2016 en in nov 2017 update gedaan.. Ook geen melding gehad.

lando1971

kaart geïnstalleerd
nieuwe A1 bij Amsterdam staat erop, aansluiting naar A9 ook.
helaas de nieuwe boog richting Almere A1--A6 weer niet.

op naar de volgende update

Arjanuit1977

#18
Hmm, ik heb zojuist nog gekeken op de r-link pagina, maar verder dan versie 2015.06 (megane uit 8/2016)  :neen:
Wel jammer had de kaart nog graag geupdate

Abdelitto

Citaat van: Arjanuit1977 op 16 december 2017, 18:41:56
Hmm, ik heb zojuist nog gekeken op de r-link pagina, maar verder dan versie 2015.06 (megane uit 8/2018)  :neen:
Wel jammer had de kaart nog graag geupdate

Megane 8/2018? heb jij de toekomst auto al?

Arjanuit1977


Koningca

Ik heb deze update ook gekregen voor mijn 1 week oude nieuwe megane estate bose. Heb hem direct geinstalleerd tijdens een ritje. nam ongeveer 25 min. in beslag. downloaden overigens ging wel in een keer goed alleen:

Nadat de installatie klaar was wilde ik een adres ingeven via spraak. Helaas werkte dit niet meer!!!! Krijg nu een gesproken melding: " Navigatie op dit moment niet beschikbaar!!! " Ook zie ik regelmatig boven in mijn scherm de melding: Geen kaart huidige locatie. Normaal via toetsenbord adres is geven lukt wel.
Garage heeft geen idee en gaat contact opnemen met Renault Nederland. In de tussentijd dit zelf ook maar even gedaan.
Had ze zo te pakken via de telefoon. klacht doorgegeven en zou zsm benaderd worden via mail. Inderdaad dezelfde dag nog een mail waarin werd aangegeven:

Klacht is bekend bij renault dat de mogelijkheid aanwezig is dat deze update dit probleem kan veroorzaken. Ze zijn ermee bezig en het enige advies dat ze konden geven is om een andere systeem taal te kiezen. Dan werkt het nl wel zeggen ze. Heb dit niet geprobeerd overigens. Wacht wel even af....

Is dit bij iemand anders ook opgetreden?

$l@k!

Ben je van B of NL? Mijn spraakgestuurde navigatie werkt enkel als ik de NL stem instel. Bij Vlaamse stem werkt hij ook niet.
Nadeel daarvan is dat ik bij het adres inspreken steeds het land moet aanpassen.

haelewyn

Dat laatste klopt ook in mijn geval. Er zit geen 'Vlaams' in dat ding voor wat betreft de spraakherkenning.
Je kan wel mixen ook : sommige commando's inspreken en toch nog de volgende met de tiptoetsen gebruiken. Dat gaat ook sneller.

''Geen kaart huidige locatie'', zou je daarmee bedoelen dat je dan buiten de kaart staat ?
Ik heb ondervonden dat, als je nog maar 1 of 2 meter op een oprit gaat (of ergens op een parking / bedrijfsterrein) de navigatie dat al aangeeft maar ben de exacte boodschap op het scherm vergeten.
Navigatie niet beschikbaar : sta je dan op de weg of er een eindje vandaan ?

Koningca

Ik ben van NL en voor zover ik zie heb ik de nl taal ook geselecteerd zeker in het rlink systeem. Durf echter niet te zeggen of dat ook in navigatie zit en wat daar geselecteerd is. Ga snel eens kijken. Die melding "geen kaarten voor huidige locatie" krijg ik inderdaad als de auto op de oprit staat. Onderweg heb ik er niet echt op gelet. Ga ik ook eens doen.
Natuurlijk ik heb renault nederland benaderd (de garage ook op de hoogte) en ik heb keurig antwoord gekregen. Zij melde: Er zijn NA de laatste update meerdere klachten gekomen dat de spraakbesturing van navigatie het niet meer doet. We zijn er druk mee bezig.

Heb wel alle gegevens moeten opsturen van welke versie ik heb . heb ik maar gedaan en dan weer afwachten.
Weet niet of jullie dit wat zegt maar dit is wat er volgens mij op staat:

MM2014 Navigation
9.12.133.675708
Oct 19 2016

Basis Content:
mappackage_tt_feu_high - 2015_06
mappackage_tt_feu_mid - 2015_06

Extra content:
Basis Content: mappackage_tt_feu - 2016_12

Is dit de laatste dat jullie weten? deze kreeg ik nl voor mijn kiezen een week of zo geleden toen ik voor de eerste keer Rlink site bezocht.

Koningca

Nog een klein dingetje:) Waar kan ik in het systeem zien welke taal er voor de navigatie geselecteerd is? Het systeem zelf is nederlands alleen de navigatie weet ik niet of het nederlands of vlaams is....... Dus graag waar selecteer ik de taal voor het navigatie gedeelte!

nogmaals dank!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev