Advertenties


R-link 2 storing

Gestart door joop58, 14 oktober 2017, 20:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joop58

hallo kan iemand mij misschien vertellen hoe het kan dat mijn i-phone iedere keer op verbinden /niet verbonden springt ?

mark29

Bluetooth zet je niet uit?
Anders ff een software update laten doen van de r link.

lando1971

De software update heeft dit probleem bij mij weggenomen. 
werkt nu prima

haelewyn

#3
Na de update werkt de radio bediening aan het stuur niet meer als op de tablet (8") de verwarming bv op de voorgrond staat. Ik moet dan altijd eerst in het hoofdmenu gaan staan.
Bij DAB gaat hij altijd naar preset 1 en niet naar volgende of vorige bij gebruik van de satelliet aan het stuur..

Nog iemand ?

lando1971

Nee, deze ervaring heb ik (gelukkig) niet.
Misschien helpt een reset van het systeem.

Dit kan je doen door de aan/uit knop lang indrukt te houden, het systeem reset zich dan.

Hoop dat dit werkt.

mark29

Nee sorry, die klacht niet gezien nog.

haelewyn

De auto is al tamelijk vaak binnen geweest voor storingen. Ik heb niet echt veel zin om er weer mee naar de dealer te gaan, alhoewel die altijd behulpzaam zijn.

Die reset probeer ik eerstdaags nog eens uit. De procedure is me bekend. Heb het al eerder moeten toepassen. De batterij van de auto is wel al een paar keer afgekoppeld om aan de auto te werken in de garage. Geen idee of daar automatisch niet een reset uit volgt. Ik dacht van wel maar ik ben geen deskundige daarin.

Aanvulling op wat ik hiervoor schreef : het volume blijft altijd te bedienen. Het is maar het kiezen van een ander radiostation dat moeilijk loopt. Al bij al is het geen groot probleem. ik leer wel om daar af te blijven tijdens het rijden :)

knight-rider

Citaat van: haelewyn op 19 december 2017, 18:58:17
Bij DAB gaat hij altijd naar preset 1 en niet naar volgende of vorige bij gebruik van de satelliet aan het stuur..

Nog iemand ?
Heb dat onlangs ook ondervonden ja.

Nog zaken die ik bij de digitale radio heb opgemerkt:
* Bij de digitale radio werkt de "radiotekst" of hoe het ook noemt niet zoals het moet, de artiest en het nummer worden dus maar zelfden vermeld, wat bij de fm-radio zonder probleem gebeurd.
* Sinds de update van digitale radio naar DAB+ heb ik een update van de zenders gedaan, maar zijn er vele die er dubbel tussen staan, eentje zonder signaal (van vroeger dus) en dan de nieuwe. Ik krijg die oude echter niet weg.

haelewyn

#8
Misschien ook eens een volledige reset doen ?  Daarvoor moet je de aan/ uitknop meerdere seconden indrukken totdat hij opnieuw opstart. Het zou me niet verbazen dat hij dan weer de zenders opnieuw inleert.
Ik denk wel dat de DAB radio ook oude stations onthoudt in het hoofdstuk 'zenders'.. Dat moet de reden zijn. Als ik bv in het bereik van NL zenders ben komen die erin. Ze staan er nog steeds als ik naar het zuiden van het land rijd.
Ik zie dat je ook een Belg bent : onze Vlaamse zenders zijn veranderd van karakteristieken (DAB+ nu ingevoerd) en dat zijn nieuwe presets. Je zal dan de oude zenders wel nog zien maar die ga je nooit meer gebruiken.

Nog een opmerking over de DAB radio : soms selecteer ik een voorkeuzezender. Die gaat dan op het display over maar in realiteit volgt de radio niet (er komt geen geluid van de nieuwe preset). Nog iemand ?

Op zich stoort het mij allemaal niet zo erg. Ik heb gewoon schrik dat de hele RLink2 buiten de garantieperiode stuk zou gaan. Dat wordt alleszins een dure herstelling dan, als Renault er niet in tussenkomt.

knight-rider

Ja, zo een volledige reset zal ik toch eens moeten proberen denk ik.

En ja, het is sinds die aanpassing naar DAB+ dat de "nieuwe zenders" d'r bij gekomen zijn.
Ik had eigenlijk gedacht (gehoopt) dat die "oude zenders" waar niks meer op uitgezonden word ook automatisch gewist zouden worden bij zo een update van de zenders, maar dat is dus niet het geval.

knight-rider

Ik heb zo een reset gedaan, maar heeft niks uitgehaald  :?

haelewyn

#11
Oude zenders nog steeds in de lijst ?

Ben je op de aan/uit toets blijven drukken tot hij weer opstartte ?

knight-rider

Ja, duurde zelfs langer dan een paar seconden, was een dikke minuut voor die weer opstarte.

lando1971

de nieuwe software voor de R link2 schijnt dit weg te nemen.
Proberen kan geen kwaad.

https://www.renault-multimedia.com/be_NL/r-link2/upgrade

knight-rider

Mijn problemen zijn opgelost sinds die update.

Alleen dit probleem blijft wel nog:
Citaat van: haelewyn op 19 december 2017, 18:58:17
Bij DAB gaat hij altijd naar preset 1 en niet naar volgende of vorige bij gebruik van de satelliet aan het stuur..

Nog iemand ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev