Advertenties


Elektronized's Mégane 3 coupé "Monaco GP"

Gestart door Elektronized, 1 oktober 2017, 20:39:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elektronized

Dag beste forumleden!

Sinds 2011 reed ik rond met een Renault Clio, die ik helaas vorige maand total loss heb gereden.









Aangezien ik (letterlijk) ben opgegroeid tussen de Renaults wou ik dus opnieuw een Renault rijden, maar geen Clio meer omdat ik de mijne nog meer zou gaan missen dan ik nu doe.
Ik ben dus gaan zoeken naar z'n grotere broer: de Mégane. Na een aantal dagen zoeken en auto's bekijken heb ik er eentje gevonden die waardig genoeg was om de Clio te vervangen. :q
Ik ben namelijk al een 3-tal weken de eigenaar van een Mégane 3 coupé "Monaco GP" met een 1.4 TCe motor die 130pk aflevert. Het werd dus eens tijd om een projectpagina te starten. Hierbij de foto's van de Mégane bij z'n aankoop:







- 1991 Renault Clio 1.4S 8v // Sloop
- 2001 Renault Clio 2 1.4 16v // Total Loss
- 2004 Renault Clio 2 1.6 16v // Total Loss
- 2011 Renault Mégane 3 1.4TCe Monaco GP

Elektronized

Meteen na de aankoop heb ik een aantal kleine dingen aangepast. Zo zijn de (lelijke) aftermarket DRL verdwenen uit de voorbumper, de nummerplaat vooraan vervangen omdat er zwarte lak van de Clio op de oude nummerplaat zat, de nummerplaathouder achteraan vervangen door een ander exemplaar, heb ik achteraan nog een "Monaco GP" badge toegevoegd op de plek waar normaal GT(line) of RS staat. Ook zijn alle lampen in het interieur vervangen door witte LEDs en is de originele luchtfilter vervangen door een paneelfilter van BMC.









- 1991 Renault Clio 1.4S 8v // Sloop
- 2001 Renault Clio 2 1.4 16v // Total Loss
- 2004 Renault Clio 2 1.6 16v // Total Loss
- 2011 Renault Mégane 3 1.4TCe Monaco GP

Elektronized

Na het hele interieur te voorzien van wit LED licht was vandaag de nummerplaatverlichting aan de beurt. Ipv enkel het lampje te vervangen heb ik een hele LED module gemonteerd. Het "saaie" geel/wit is nu dus écht wit. Geeft een pak meer licht en oogt ook veel mooier/moderner! Helaas vordert de Mégane nu even wat langzaam, maar het meeste tijd spendeer ik nog aan de afbraak van de Clio. :q



- 1991 Renault Clio 1.4S 8v // Sloop
- 2001 Renault Clio 2 1.4 16v // Total Loss
- 2004 Renault Clio 2 1.6 16v // Total Loss
- 2011 Renault Mégane 3 1.4TCe Monaco GP

Elektronized

Na een half jaar de auto in m'n bezit te hebben heb ik de microbe toch terug te pakken gekregen, en ben ik vandaag een ritje naar Nederland gaan maken. Wat een heerlijk weertje was het ook!
Ik ben dus naar huis gekomen met dit:



Ik heb ook KW zelf al gecontacteerd om de schroefset conform te Belgische wetgeving te krijgen, zijnde een GOCA attest op te sturen. (= validatieverslag). Gotta love Belgium!  8)7
(PS: reageren mag van mij in dit topic, anders vind ik de reacties toch nooit terug :D )
- 1991 Renault Clio 1.4S 8v // Sloop
- 2001 Renault Clio 2 1.4 16v // Total Loss
- 2004 Renault Clio 2 1.6 16v // Total Loss
- 2011 Renault Mégane 3 1.4TCe Monaco GP

Elektronized

Lang geleden dat ik hier nog iets heb gepost, maar veel is er eigenlijk nog niet gebeurd.
De achterruitenwisser is gedemonteerd, en na een lange tijd zoeken heb ik uiteindelijk een Trophy spoiler gevonden, en ook meteen gemonteerd.  !-!



- 1991 Renault Clio 1.4S 8v // Sloop
- 2001 Renault Clio 2 1.4 16v // Total Loss
- 2004 Renault Clio 2 1.6 16v // Total Loss
- 2011 Renault Mégane 3 1.4TCe Monaco GP

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev