Advertenties


Ik had u niet gezien

Gestart door Nikk, 1 oktober 2017, 19:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Uit eten geweest met het gezin en net thuis werd ik door de vrouw gebeld ( we rijden vaak met twee auto's ivm gezins grootte).
Paniek, bel de politie ik ben aangereden door een dronken man!
112 maar gebeld, eea doorgegeven en in de auto gestapt richting de plek des onheils.

Aldaar aangekomen bleek de bestuurder van het andere voertuig een oude man die mijn vrouw over het hoofd had gezien bij het opdraaien van een rotonde.
Hij was geschrokken en wat onstabiel. Van drank geen sprake. Gelukkig. Formulieren ingevuld en beide bestuurders even blazen op het apparaat bij de inmiddels gearriveerde politie.
Alles ok.

Bij daglicht blijkt het toch wel aardig wat schade te zijn. Rechter achterraam gaat niet meer open en als je de kap probeert te openen komt er een foutmelding. Beweegt niet meer.

Dit gaat een aardig schadebedrag worden. Geen idee maar beetje bang dat ie total loss wordt verklaard. Moeten we wat anders gaan zoeken en denk dat we niet zo snel iets vergelijkbaars;
Leer / panoramadak / Xenon / keyless entry / mooie kleur / kunnen vinden voor de dagwaarde ( denk een 6000 euro ).










Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Argh! Dat is schrikken. En een lelijke schade op een vervelende plaats. Ik vrees ook total loss, wat niet het einde van de auto hoeft te zijn overigens. Sterkte!

Nikk

Tedo,

Bedankt. Is het niet zo dat bij total loss je de dagwaarde krijgt uitgekeerd? Stel dat je 10.000 euro schade hebt en de auto de helft waard is dan zou je geld bij moeten leggen om de auto weer op orde te krijgen. Toch?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Sterkte! Geen nekklachten aan overgehouden?
Dat word minimaal compleet scherm vervangen en de vraag of je wilt rijden met zo n opgelapte auto, een cabrio is al gevoelig voor lekkages. Ik zou zeggen even kijken voor een andere auto.

Tedo

Was het maar zo Nikk. Daarom heet het economisch total loss; het kost meer om de auto te laten maken dan dat 'ie waard is (dagwaarde).
Het is dacht ik wel mogelijk het "wrak" van de verzekering te kopen en deze zelf goedkoper (laten) opknappen. Dan nog is het de vraag of een andere auto geen voordeligere en handigere optie is, zoals Mark al aangeeft is deze schade bij een cabriolet met klapdak hoogst ongelukkig.

mark29

We hebben een paar van die dingen in onderhoud. Waarvan we 1 weten dat die best wat schade heeft gehad. Die komt om de haverklap dat er dingen van het dak en de kap etc niet mooi in lijn lopen. Omdat de boel niet perfect meer recht is.

Nikk

De klap is niet echt hard geweest. Zijn ook geen airbags afgegaan. De plek waar de auto is geraakt is een groot vlak blik. Frot je makkelijk in elkaar. Dat de melding " raadpleeg handleiding" komt als je het dak wilt openen ben ik echter niet echt blij mee hoewel dat zomaar een kleinigheid zou kunnen zijn gok ik

Zou deze auto het liefst houden. Goed ding met de juiste opties en mijn favoriete kleur. Ga ik niet ff snel een andere voor vinden.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

@Mark,

Nee geen fysieke klachten. De klap is geloof ik echt niet zo hard geweest. Schade is op deze plek op de auto mi gewoon makkelijk gemaakt. Douw er een Mondeo met een gangetje met de linker voorhoek in en je verfrommelt het blik eenvoudig.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Lucas Hermans

Oei, sterkte Nikk, ook voor je vrouw!

Mag je het "wrak" niet houden als 'ie total loss is verklaard? Anders laten uitschrijven, kijken voor een andere auto en dan hou je deze voor onderdelen?

Tedo

#9
Dan moet je wel stallingsruimte hebben, want dan mag hij niet op de openbare weg staan.
Total loss kan zijn technisch total loss (de auto is dan niet meer geschikt om in te rijden en moet worden vernietigd), of economisch total loss (de restwaarde na de schade plus herstelkosten overschrijden de dagwaarde voor de schade).

Is de auto economisch total loss, dan zijn er de volgende mogelijkheden:

A. met de beschadigde auto blijven doorrijden of zelf opknappen
B. de auto (deels) laten repareren (je krijgt een bedrag dat gelijk is aan de dagwaarde min de restwaarde)
C. de auto verkopen aan de opkoper die het hoogst heeft geboden
D. de auto inruilen bij de koop van een nieuwe


Nikk

Dan toch uiteindelijk net voor de kerst de auto weer voor de deur

Het achterscherm is na lang wachten nooit binnengekomen. Leverancier gaf aan dat het scherm niet meer te leveren was. Na 6 weken wachten. Goed, bestaande scherm is hersteld. Nieuwe deur, velg gespoten, uitlijnen. Bumper gespoten en gelijk ook een oude scheur gerepareerd.
Auto ziet er weer strak uit.








Een mooi kerstgeschenk voor de vrouw dunkt me. Laten we het gelijk maar bij  ;)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Geen nieuw scherm; Dan maar herstellen:

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Mooi gemaakt. Knap hoe ze dat doen, schade is ook een vak apart.

Tedo

Vakmensen! Fijn dat 'ie weer heel is!  Y

Nikk

Zeker een vak. Mn Z4 en ook de Megane 1 wel eens gebracht voor een klein deukje. Tikken / wrijven ze er uit terwijl je een bak koffie doet. Prachtig.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev