Advertenties


De toon is gezet de Gt-line krijgt mooie vormen!

Gestart door Maus23, 31 juli 2017, 22:43:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus23

Na lang zoek naar de juiste wielen voor onder de Megane.
Ben ik uitgekomen op 18 inch Alutec Ikenu metal grey sloffen met 225/40/18 inch Vredestein banden  :)
Nu ze eronder liggen stoor ik mij al snel aan de grote ruimte tussen de banden en wielkasten  :neen:
En luidt mijn volgende vraag welke set veren kan ik het beste monteren om 2.5 cm te zakken?  :) 

Tedo


Maus23

Thanks, nu nog iets lager want de ruimte tussen band en wielkast lijkt een stuk groter nu  ;(

Felix

#3
Ik heb zelf Eibach veren gemonteerd op mijn Megane II, dat staat hij 3cm lager op zijn poten. Dat bevalt mij eigenlijk uitstekend, ik vind het totaal niet stug. Het is wel anders dan de standaard veren. Misschien is het verschil met en GT-Line wel wat minder.
Ik vraag mij alleen wel af of hij met Eibach veren niet even hoog komt te staan omdat een GT-line standaard al lager staat..?

Edit: deze passen en is volgens mij het goedkoopste wat je kan vinden.
https://www.auto-onderdelen24.nl/eibach/1930139

http://www.extreme-carstyling.nl/eibach/eibach-pro-kit-e10-75-012-03-22-2361-renault-megane-iii-grandtour-kz0-1-11-08.html

De levertijden bij deze website zijn wat langer (meestal 5 werkdagen), want het moet allemaal uit Duitsland komen.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Maus23

Ja dat vraag ik me dus ook af.
Ik weet niet of de Gt-line lager staat dan de standaard Dci Megane's maar 3 cm hoeft gij van mij niet perse naar beneden hoor.  2 a 2.5 is mooi zat

Thanks Lars

mark29

Nee gt line is gewoon hetzelfde alleen wat cosmetische poespas wat anders is, bumpers, interieur en dergelijke.

Tedo


mark29

Gt line lager? Dan ga ik ze eens in de gaten houden en de hoogte opmeten.
Het ziet er allemaal hetzelfde uit namelijk.....


mark29

Net verschillende meganes gemeten. allemaal net rond de 68 cm hoog van vloer tot rand spatbord.
Beetje variatie door andere wielen.
Waar staat dat die lager afgeveerd is?

mark29

Ik heb trouwens niet bij een gt 180tce gekeken. Alleen bij verschillende 1500 dci uitvoeringen, gewone en gt line.

Tedo


mark29


Jacob

Nog iets verder uitgezocht :

Google translate vanuit een franse wikipedia pagina over de Megane 3 :

De Mégane Berline en Estate GT Line en GT aannemen Sport Coupe chassis. Als dit laatste wordt de plaat verlaagd 12 mm. Terwijl de Coupé en Coupé-Cabriolet GT Line en GT behouden dezelfde rijhoogte dan standaardvoertuig.

Blijft een moeilijk te lezen zin zo, erg duidelijk is het niet. Maar komt er op neer dat de "verlaging" maar krap een centimeter is (als die er zou zijn) dus niet echt opvalt.

Volgende vanuit een test van topgear :

In de GT-Line-uitvoering krijg je het onderstel van de strakker afgestelde coupé mee, en dat is welkom. In vergelijking met standaard Méganes voelt deze vanaf de eerste meters een stuk levendiger, waarbij de gewillige besturing ook helpt. De zitpositie is ideaal in te stellen en de stoelen met hoge wangen zitten prettig. Op drempels zou je spijt kunnen krijgen van je sportieve keuze, maar op rotondes verdwijnt die net zo snel weer.


https://www.topgear.nl/autotests/renault-megane-energy-tce-115-gt-line-test-drives/

Wellicht dus niet zoveel lager, maar eerder een strakker afgeveerd onderstel.

Ach, gewoon een KW setje monteren. Dan kan hij laag zat  ;)


Leemhuis

Bij mijn GT tce180 hatchback is de hoogte voor 66,5cm en achter 69cm
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev