Advertenties


DAB+ shark antenne.

Gestart door alex1968, 14 juli 2017, 06:59:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex1968

Is de optionele DAB shark antenne wel of niet geschikt voor het ontvangen van DAB+ signalen.
De dealer zegt van niet.
DAB+ is toch alleen een upgrade van het DAB signaal.
Of zie het verkeerd.
Mijn Megane Bose TCE 130 is besteld maar vind de shark antenne mooier staan dan zo'n standaard sprietje.

larsdijkstra

Ik heb een shark antenne op Megane 4 en voldoet prima
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

WJF

Dit is mogelijk. Ik heb de optionele shark antenne ook bijbesteld en is bij levering door de dealer omgebouwd en in de kleur van de auto gespoten. Persoonlijk vind ik dit wel veel beter staan dan de antenne die af fabriek wordt gebruikt.

haelewyn

#3
In de accesoirecatalogus had ik ook de opmerking gezien dat het onderdeel van Renault niet voldeed voor DAB of DAB+.
Vermoedelijk weet de dealer wel wat kan of niet kan.
Anders : onderdeel met een andere bron dan Renault zoeken ? Er is genoeg op de markt.

Weet iemand of deze antenne zowel dienst doet voor AM / FM / DAB ?   Het zou best kunnen dat het enkel FM is en dat AM / DAB een aparte antenne hebben.

larsdijkstra

Wat een vragen stel je hier in veel topics... je dealer kan in dit soort gevallen antwoord geven. De shark antenne doet dienst voor alles en doet het goed nu, ook voor DAB
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

haelewyn

#5
Als je voor iedere vraag naar de dealer moet lopen, is de bestaansreden van forums ineens weg. Raar forum. Vragen is niet toegelaten of wordt niet geapprecieerd / getolereerd.. of vragen worden niet beantwoord ?

De vragen die ik stel zijn er waar het antwoord me op interesseert en uiteraard ken ik zelf de antwoorden (nog) niet. Niks mis mee zou ik denken.
Ik twijfel niet aan het verhaal over jouw ervaringen, Lars. Als het DAB gedeelte zou aangesloten zijn op een andere interne antenne, zou het bv perfect mogelijk zijn dat je goede ontvangst hebt met een niet voor DAB geschikte antenne. Andere verklaringen zijn uiteraard ook mogelijk.


alex1968

Beste WJF wat heeft jouw dealer precies omgebouwd dan ?

alex1968

Beste tijgers,
het was ff zoeken maar hier de oplossing.

https://www.renault.nl/acties-financiering/acties/megane-update.html

Hij is in het zwart dus overspuiten en klaar.
Schande dat Renault dit zelf niet weet................

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev