Advertenties


Versterker aansluiten zonder aux

Gestart door dolf, 21 juni 2017, 20:16:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dolf

Hallo Allemaal,

Laatstede standaard speakers vervange voor een set van Pioneer (voor en achter).
Echter valt het geluid met behoorlijk tegen vooral de bas.

Nu zou ik versterker aan willen sluiten op de originele radio zonder aux.
Wie kan mij uitleggen hoe ik dit het beste kan doen.

Mvg,

Dolf

Lucas Hermans

Aux is de aansluiting die je gebruikt om bijvoorbeeld je mobiel of tablet aan te sluiten op de radio. Heeft niks met de versterker te maken.
Een versterker heeft plus, min, remote en signaal (via RCA/Cinch/tulp, hoe jij 't wil noemen) draden nodig.

Een goedkope oplossing als je beter laag in je auto wil, is je deuren dempen. Eventjes je deurpanelen eruit nemen en dempingsmatten tegen de buitenwanden van de auto plakken. In de standaard regel is 2 matjes in de voordeuren en 1 matje per achterdeur genoeg. Dan heb je bijvoorbeeld deze set nodig. (of loop eventjes binnen bij je lokale caraudio dealer, hebben ze meestal voor 3 á 5 euro per matje liggen).
Je deuren fungeren als "klankkast" door de holle ruimte en hoe holler een ruimte klinkt, hoe rommeliger en minder strak het laag is. Met die matjes maak je de deuren van binnen "dood" en dan werkt het laag beter.

Een iets duurdere optie (al blijft je deuren isoleren altijd een belangrijk ding) is een Pioneer GM-D1004 versterker (klikkerdeklik). Deze sluit je aan op de standaard bekabeling van je auto en kun je meestal wel ergens in het dashboard kwijt. Dus makkelijk te monteren en geen gedoe met kabels leggen enz. enz. enz.

Dan de "duurste" optie (je kan het zo duur maken als je wil) is een "klassieke" versterker waarvoor je stroomdraden met zekering, remote en signaalkabel moet leggen je moet 'm goed vastzetten op een geschikte plek (neemt dus ruimte in beslag). De "klassieke" versterkers krijg je van goedkoop, zoiets tot versterkers die meer waard zijn dan de gemiddelde auto uit de jaren 90, zoiets :P
Let er wel op dat je een 4-kanaals versterker neemt, aangezien je over 4 deuren speelt. Ik speel over 2 deuren maar heb mijn 4-kanaals Pioneer GM-D1004 gebrugd naar 2 kanalen. Kan allemaal.

Anyway, genoeg opties voor een betere sound in je auto, lijkt mij !-!

Jarizard

#2
random: ik heb in de opties "geluidslokalisatie" iets naar achter verschoven en het resultaat (bas) was al iets beter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev