Advertenties


Afwijzing installeren Angel Eyes koplampen en Xenon set

Gestart door ironman, 21 maart 2017, 17:35:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

De Mégane 2 heeft H1 grootlicht, H7 dimlicht en W5W stadslicht.
En ik vraag me dan af.. Waar zitten die CCFL ringen op aangesloten?

MeganeScenic1.9dCi

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

Het is het eigenlijk allemaal net niet.
Beter lekker origineel houden.

MeganeScenic1.9dCi

Origineel is altijd verstandiger maar niet altijd even mooi.
off: Ik zou wel morette koplampen willen voor mijn Scenic I phase II.. bestaan die überhaupt? voor de I heb ik ze wel eens gezien
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

ironman

Oke jongens,

Ik heb de volgende foto's gemaakt. Met daarbij nog een foto van de Xenon kit
Hoop dat jullie er wat aan hebben. Mocht het wat duidelijker moeten dan hoor ik het wel!











noiseyMP7

Ik denk dat ik er wel uit kan komen hoe dit vastgemaakt moet worden. Als je m'n hulp nodig hebt, stuur maar een PM.

Let wel, ik geef geen garanties dat het werkend ingebouwd is als je hier wegrijdt, en al helemaal geen garantie op levensduur of kwaliteit  :neen:

Lucas Hermans

Het lijkt erop dat de stekker voor de lampen er gewoon op past. Losse draadjes zullen voor de CCFL ringen zijn, maar daar ben ik niet zeker over, kan ook goed zijn dat de ringen op de stadsverlichting zitten :?

Zou je de kapjes van de lampen er eens uit willen trekken en daar een foto van willen maken? Dan is het een kwestie van draden volgen om te zien wat, waar naartoe gaat.

Het lijkt me met de xenon kit, dat je die gewoon tussen de + en de - kabels van het dimlicht moet solderen.

Zitten er nergens handleidingen of iets dergelijks bij?

Beste is toch eventjes de bumper eraf, één van de lampen al eens vervangen en kijken wat 'ie doet.

noiseyMP7

Let op, hetvolgende is specualtie en durf ik niet met 100% zekerheid te garanderen
Roze(die losse onderop) zijn die kleine ledjes onderin denk ik, Geel zwart(links) is knipperlicht, Rood zwart is CCFL, Blauw zwart is groot licht(rechts, dus grillekant/midden van de auto) en wit zwart is dimlicht gok ik. Waar de roze er uit komen of op geschakeld zijn weet ik niet, maar ik denk samen met CCFL op stadslicht.

De xenon zou dus op de blauw zwart of wit zwart aangesloten moeten worden, zover ik kan zien, hoe precies weet ik niet.

@iron man, heb je 1 of 2 van die setjes xenon? aangezien je 4 lampen hebt(2x dimlicht en 2x groot licht). Als je 1 setje hebt denk ik dat je of alleen groot licht, of alleen dimlicht xenon hebt.

En handleidingen zijn altijd handig, 9 van de 10 keer gebruik ik ze niet of nauwelijks, maar als je er niet uit komt doen die dingen wonderen! Y

Lucas Hermans

Klinkt logisch.. Beste lijkt me toch om de lamp eventjes aan te sluiten en kijken wat er gebeurt.

En waarom zou je xenon in je grootlicht willen? Dat gebruik je toch bijna nooit? :P

noiseyMP7

xenon in je groot licht lijkt me wel het mooiste, anders krijg je 2 verschillende lichtbronnen als je je groot licht naast je dimlicht aan hebt staan. Aan de andere kant heb je ook wel weer een punt lucas, gewoon een xenon look halogeen lampje er in knikkeren en dan heb je maar 1 set xenon lampen nodig.

Maar dat zou dus betekenen dat je de xenon op wit zwart aan moet sluiten.

Maar even openhalen en/of aansluiten om te kijken hoe alles werkt, zit en aangesloten moet worden kan geen kwaad nee ;)

Lucas Hermans

Tsja, ik heb mijn grootlicht meestal alleen aan staan als het ergens té donker is of om naar iemand te seinen, maar niemand gaat opmerken dat dat niet dezelfde kleur is.

Overigens, in die Angel Eyes.. zijn alle fittingen zoals origineel?
H7 Dimlicht, H1 grootlicht, PY21W knipperlicht en dan de CCFL ringen op wat normaal W5W stadslicht is?

ironman

Bedankt voor alle reacties jongens!  _o_

Er werd me geadviseerd dat in principe 1 set Xenon voldoende zou zijn.
Mede omdat je eigenlijk nooit tot zelden groot licht zal gebruiken.
Heb er verder ook niet bij stilgestaan deze dan ook voor het grootlicht aan te schaffen.


De handleidingen zitten er wel allemaal netjes bij hoor, maar dat is voor mij allemaal tovertaal. Ik ben niet zo technisch aangelegd wat dit betreft.


noiseyMP7

1 set is ook voldoende, maar dan zou ik(op ebay of in china, lekker goedkoop) voor je grootlicht een setje xenonlook lampen aanschaffen, ander valt het "standaard geel/warm wit" denk ik erg op tegenover het "blauw/koel wit" van xenon.

Ik denk echter wel dat het meeste hiervan plug 'n' play is, dus nieuwe unit plaatsen en aansluiten, testen, xenon er in pluggen en de ballast vastmaken, nog eens testen en klaar is kees, zeker als de fittingen overeen komen zoals op de websites aangegeven staat

Lucas Hermans

Hiieeerr!. Voor 2 euries en 3 weken wachten heb je xenon look grootlicht ;)

Laat maar eventjes weten of het is gelukt met de koplamp aansluiten en testen, ironman.

Zou je misschien de handleiding willen fotograferen of scannen en naar mij sturen via een PM? Aangezien ik ook voor deze koplampen wil gaan! (nog steeds ja! haha)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev