Advertenties


plek voor een sub in cabrio

Gestart door noiseyMP7, 11 maart 2017, 21:33:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

noiseyMP7

Ik heb uit mijn oude auto m'n sub mee genomen en wil deze toch wel erg graag in mijn megane 1.6 cabrio zetten. Nu zit ik met een dilemma; er moet ook nog een kinderwagen mee kunnen, het liefst zonder steeds de sub er uit te moeten trekken. Nu hoor ik jullie denken "waarom heb je dan in godsnaam een cabrio genomen?", nou, simpelweg omdat ik cabrio rijden heerlijk vind.

Nu gebruik ik nooit mijn reservewiel en deze hoop ik ook nooit nodig te gaan hebben(*knock on wood*). Daarom zit ik te denken om het "gat" van het reservewiel te vullen met wat geluidsisolatie, een plank er in te passen en deze goed vastmaken en dan daar mijn sub in leggen. Ook wil ik de sub "beschermen" met 2 latten of stangen er overheen, zodat deze genoeg ruimte heeft om lekker te trillen :D. Zo gaat mijn kofferruimte er niet aan, heb ik toch een sub die ook heel blijft en hoeft de kleine van 6 maanden niet zo snel te leren lopen  :q

Mocht ik mijn reservewiel ooit nodig hebben, geen paniek, er komt(als dit plan door gaat) zo'n noodvul kit zoals je in de moderne auto's hebt in de kofferbak te liggen. Ik jat die van m'n vader wel ofzo  :D

Nu wil ik graag weten of mensen hier dit verstandig lijken of het compleet afkeuren(graag met beargumentatie  _o_) en of dit haalbaar zou moeten zijn. Ik sta ook open voor tips of andere ideeen ;)

Ook zoek ik nog een mooi plekkie voor m'n versterker, waar je niet zo snel de kabels kapot stoot met de kinderwagen  o-)

De maat van de sub zelf weet ik niet uit mijn hoofd, evenals het merk en wattage etc. Ik weet alleen dat er goeie bas uit komt. Deze kwam namelijk mee met mijn vorige auto toen ik deze kocht  8)7

Z

Een Subwoofer in de kofferbak plaatsen bij onze cabrio heeft 1 nadeel,  de kofferbak wordt bij onze cabrio afgescheden met een metale plaat, wat bij bijvoorbeeld een coupe de achterbank is. Uit ervaring wordt de bass van de subwoofer een stuk minder vandaar dat ik bij mezelf hem ook in de Roadbox geplaatst heb, maar in jouw situatie gaat dit dus niet. Het beste lijkt mij voor jouw om een subwoofer voor onder de stoel te nemen  maar dan moet je dus een nieuwe sub aanschaffen en dat was niet jouw idee  :q

Lucas Hermans

#2
Wat je kunt doen, is een pasklare behuizing kopen die op de plaats van je reservewiel past. Deze bijvoorbeeld. Daarna kun je boven de sub een 2e vloer bouwen waar je dan weer spullen op kan leggen. Wel zorgen dat 't stevig is!

Ik heb zelf de versterker en de condensator op de plek van het reservewiel gezet, en de subs op de nieuwe vloer, maar dat gaat niet lukken in een cabrio ;)

Oh, voor die metalen plaat: eerst wat dempingsmatten, (deze bijvoorbeeld), ertegen plakken en dan wat akoestisch schuim ertegen.
Problem solved !-!

noiseyMP7

@Ruben, wat jij zegt Is eigenlijk de sub beter onder of voor de achterbank plaatsen? En nee, was niet van plan een nieuwe sub te kopen  :neen:

@lucas, die kist die je linkt Is ongeveer wat ik bedoel, alleen dan in plaats van 90 euro af te tikken wil ik zelf met MDF en wat elbow grease aan de slag gaan, om kosten te besparen ;)

En met akoestisch schuim bedoel je dat eierdoppen schuim, wat als isolatiemateriaal in grote lappen bij de bouwmarkt te koop Is?

Sowieso Is het metaal(achterkant bank, onderkant bak voor je dak) afdekken met geluidisolatie wel handig, dan kun je er kabels onderdoor laten lopen van/naar de versterker. Zijn ze gelijk uit het zicht en iets meer beschermd tegen de kinderwagen ;)

mark29

Ik heb in verschillende autos de versterker onder de lv stoel gehad. Ligt niet in de weg en plek zat. Zorgen dat deze niet naar voren schuift uiteraard.

Lucas Hermans

Deze foam bedoel ik:


Wel eerst dempingsmatten ertegen, dan werkt het het best! !-!

noiseyMP7

Net even het reservewiel er uit gehad, Is een band van week 44 2001, dus die mag vervangen worden. Oftewel, het reservewiel gaat gewoon weg :q

Voorin wil ik m echt niet hebben, want dan moet ik een nieuwe kopen zoals al aangegeven is.

@lucas, zulk foam heb ik nog liggen, dat heb ik gebruikt voor mijn airsoft replica kist, en heb ik nog een hoop van over ;)

Ook net mijn radio geplaatst, Is nog niet moeders mooiste, maar Is iig al een verbetering vergeleken met het standaard ding, nu alleen nog ff nieuwe kabels kopen en een nieuwe kist maken.
Dan de pin wegslijpen en de boel inbouwen. Ik zit te denken aan een plexiglas plaat als nieuwe bodem. Met wat led verlichting er in en dat schakelen op de kofferbak.

Lucas Hermans

Kijk aan! !-!

Ik zou niet de hele nieuwe vloer van plexiglas maken. Dan heb je snel krassen en het is minder stevig dan een goeie plank hout. Een klein "doorkijkgat" van plexiglas kan altijd! Dat heb ik ook, maar dan met beschermingsfolie erover :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev