Advertenties


Boxen/ speakers Scenic 1 phase 2 achter

Gestart door MeganeScenic1.9dCi, 1 maart 2017, 11:30:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeScenic1.9dCi

Weet iemand toevallig de maat van de speakers die naast de hoedenplank zitten in de Scenic I phase II?
Gisteren was er een leuk liedje op de radio en dacht ik doe eens gek en zet het volume op 22.. uit een van de speakers komt dan de zender kraak FM 102.4 ... ik denk dat het tijd is voor een andere box linksachter..
Voor voorin heb ik al gezien dat het adapters zijn voor de tweeters , is de maat in de voordeur nu 13cm of 16.5cm? want ik zie verschillende maten op verschillende fora staan...

Het hoeft allemaal geen zwaar spul te zijn want vooralsnog wil ik de originele radio houden..
Iemand nog tips? Ik ben dus voornemens om alles te vervangen, maar allereerst die krakende box te vervangen (op laag volume doet hij dat niet , dus ongeveer tot volume 20, de vorige eigenaar had de bass voluit gezet en ik denk dat dat hem fataal is geworden.. ik vond dat niet mooi klinken dus had het al lager gezet toen ik de auto net had)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Lucas Hermans

Boxen, of speakers? ;)

Geen idee kwa maten. Ik gok voordeuren 16,5cm achter 13cm maar dat zou zó anders kunnen zijn. Eventjes de boel uit elkaar halen en je weet het zeker!

Ik gebruik overigens nooit de speakers achterin. Als je een goede composet voorin hebt (tweeters + midwoofers) ga je die achterste speakertjes niet missen. Maar dat is mijn ervaring natuurlijk.

Kwa merken; Ik ben erg fan van HiFonics en Pioneer. Helix en Ground Zero zijn ook altijd goed!

MeganeScenic1.9dCi

#2
Hahah.. ja speakers bedoel ik eigenlijk.. hahahhaha.. Dat merk je pas als je het terug leest   :D

Nou ja ik vind geluid door heel de auto wel prettig.. ze hoeven niet prominent aanwezig te zijn in mijn vorige megane had ik ook speakers in de achterdeuren.. ik moet wel zeggen dat deze kwalitatief beter waren dan in de Scenic zeg!...

'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

MeganeScenic1.9dCi

De panelen links en rechts wip je relatief eenvoudig omhoog.
Met een houtje of hard stuk plastic. ( met een schroevendraaier beschadig je de kappen... ik kan het weten  8)7)
De speakers achter zijn inderdaad 13.5 cm. de rand is helemaal verstorven en gescheurd dus ik heb andere besteld.

Het is PIONEER TS-G1332i geworden op aanraden van Lucas en ik las in een review dat daar extra snoertjes bijzaten waar de stekkertjes al opgemaakt zitten.
aangezien ik geen 'superdeluxe' geluidsysteem heb vind ik dat wel best en hoef ik geen goldplated connectors ofzo.

Voor de liefhebber zullen er nog wat foto's volgen :)



'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Z

Citaat van: MeganeScenic1.9dCi op  5 april 2017, 14:10:29
De panelen links en rechts wip je relatief eenvoudig omhoog.
Met een houtje of hard stuk plastic. ( met een schroevendraaier beschadig je de kappen... ik kan het weten  8)7)
De speakers achter zijn inderdaad 13.5 cm. de rand is helemaal verstorven en gescheurd dus ik heb andere besteld.

Het is PIONEER TS-G1332i geworden op aanraden van Lucas en ik las in een review dat daar extra snoertjes bijzaten waar de stekkertjes al opgemaakt zitten.
aangezien ik geen 'superdeluxe' geluidsysteem heb vind ik dat wel best en hoef ik geen goldplated connectors ofzo.

Voor de liefhebber zullen er nog wat foto's volgen :)

ik heb zelf als achterspeakers de ts-g1333i best leuke boxjes voor het formaat. !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev